Project Serenity

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Geerty
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2023, 12:19

Project Serenity



Bericht door Geerty »

Vorig jaar een mooie camper gekocht en er veel plezier van gehad en nog steeds alleen op een andere manier.
Ik wilde de badkamer een beetje opknappen totdat ik dit tegen kwam.

Afbeelding Afbeelding

Mijn wens was ook om nog es een keer een camper te verbouwen dus die is uitgekomen. Helaas op een ongelukkige tijd omdat ik na dit jaar ontslagen word en niet weet of ik haar kan houden. maar goed.

De vorige eigenaar heeft de camper gerepareerd, maar niet goed. Er zitten meerdere reparatieplekken op de buitenkant dus ga de hele camper van binnen leeghalen om te kijken.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Helaas mag ik niet in de stalling klussen dus dat word naar huis rijden en weer terug naar de stalling.
De gaten die ik tot nu toe gevonden heb heb ik van binnen een aluminiumplaat op gelijmd met sikaflex 221 en een mal van hout gemaakt om het alluminium een form te geven en als ondersteuning gebruik.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En nu ziet het er zo uit. Een vierkante doos op wielen.

Afbeelding

Ik heb inmiddels 30mm pirplaten gekocht die ik ga monteren voor het piepschuim want dat zit vol met water.
Waar het trappertje weer gemonteerd word maak ik een extra houten plaat voor de stevigheid en montage.

En ik ben eigenlijk op zoek naar een onderlegrubber voor de aluminium strip aan de buiten kant die ik gedeeltelijk ga vervangen.
Ik heb meerder websites gemaild maar krijg geen reactie. Heeft iemand een idee waar ik deze kan krijgen?
Oja mijn onderlegrubber is 37mm en ze verkopen 33mm. Ik neem aan dat die van mij uitgerekt is in de jaren.

Mocht er iemand tips hebben over de rubber of andere dingen dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door Geerty op do 25 mei 2023, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Project serenity



Bericht door DucatoDolf »

Stevig project, je bent lekker bezig! Kun je iets grotere foto's plaatsen? Deze zijn moeilijk te bekijken zo klein. Succes met alle reparaties :cheers:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Project Serenity



Bericht door Aloys »

Als je er op klikt worden ze groot tot zéér groot.
Ik heb de kleine foto's naast elkaar gezet (na /IMG] een spatie, een punt en nog een spatie voor de volgende [IMG, dan wordt de pagina niet zo lang.
Ik hoop dat dat er op tablets en telefoons (Tapatalk) ook nog goed uit ziet.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Project Serenity



Bericht door gjvonk »

Het ziet er op tapatalk nu zo uitAfbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Geerty
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2023, 12:19

Re: Project Serenity



Bericht door Geerty »

Dank je.

Het lukte me niet om de foto's via het forum te plaatsen op een één of andere manier worden de fotos dan 180 graden gedraaid.
Dus heb ik via google iets opgezocht wat postimage heet.

Sry voor het ongemak. Ik zal iets anders proberen of als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

Ik heb mijn zoon gevraagd en tja het lukt nu via die postimage grote fotos te maken.
Ik zal de fotos aanpassen

Gelukt :-B wat moet je toch zonder een zoon :D
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Project Serenity



Bericht door Atoz »

Stalen zenuwen zul je regelmatig nodig hebben.
Doen!
En al wie roept om het niet te doen, gewoon negeren;-)
Suc6!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Geerty
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2023, 12:19

Re: Project Serenity



Bericht door Geerty »

Alle gaten gedicht met aluminium aan de binnenzijde en polyesterplamuur aan de buitenzijde. Waar de trap komt aan de binnenzijde extra plaat gemaakt en opgevuld met 20mm Pir de rest geïsoleerd met 30mm pir en een deel van de vloer vervangen
Aan de buitenkant alle metalen schroeven vervangen door rvs en waar de trap komt een dikke aluminiumplaat gemonteerd.
Ik heb zo goed als het kan alle deukjes eruit proberen te halen en de achterkant waar de trap zit weer aardig recht gekregen.
Tevens heb ik alle ventilatiegaten gedicht met 1mm kunststof en de roosters weer geplaatst. en een deel van de vloer vervangen

Alles weer netjes afgekit nu wachten op een onderlegrubber en kijken hoe ik de lijm van het raamrubber kan verwijderen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu wachten op de onderlegrubber voor de aluminiumstrip en langzaam verder in de camper zelf.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Project Serenity



Bericht door AadenAnke »

Oké een flinke klus. Komt me helaas bekend voor. Maar als je klaar bent geeft het een heel bevredigend gevoel :lol:
Succes en blijf foto’s plaatsen

Gr Aad
Gebruikersavatar
Geerty
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2023, 12:19

Re: Project Serenity



Bericht door Geerty »

Even weer een update er is veel gebeurt en alles is los geweest en zit inmiddels weer op zijn plek
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar gelukkig heb ik een goede controleur
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zelf holle want gemaakt voor de natte ruimte
Afbeelding

En natuurlijk moet er daarna goed gecontroleerd worden en er word geen hoekje overgeslagen.
Afbeelding
Afbeelding

En ik word in de gaten gehouden of ik wel een beetje doorwerk
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nu met de keuken bezig en omdat alles best prijzig is en ik deze verbouwing niet voorzien heb moet ik wat concessies doen waar ik even over moet denken.
Gebruikersavatar
Geerty
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2023, 12:19

Re: Project Serenity



Bericht door Geerty »

Ik heb een gratis eikenhouten tafel op de kop kunnen tikken van marktplaats die ik als werkblad ga gebruiken in de camper.
Het werkblad is 5 cm en erg zwaar dus ik probeer hem wat lichter te vrezen.

Ik ben geen timmerman en ook eigenlijk weinig verstand van hout dus moet alles zelf uitzoeken wat wel een mooie puzzel is
Afbeelding

Vervolgens lekker bezig en naja een klein ongelukje met grote schade.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik ben helaas arbeidsongeschikt geraakt dus wel tijd maar geen centen. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik dit op een redelijke en goedkope manier kan oplossen.

Ik heb eerst maar een mal gemaakt en van de sloop een verbogen stuk aluminium gehaald en dit is het beste wat ze hadden in deze formaat. Het relief klopt ook niet helemaal maar moet er mee doen helaas.
Afbeelding
Afbeelding

Dus rustig nadenken en tja en verder weet ik het eigenlijk niet :bang:
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Project Serenity



Bericht door beatrix18 »

Wat een pech man!
Maar ik begrijp dat je de camper helemaal leeg hebt (gehad) maar ook verplaatst....
Weet wel dat hij dan als een kaartenhuis uit elkaar kan vallen. De stevigheid komt uiteindelijk van het interieur.
Weet je zeker dat je die kachel afvoer nog wil hergebruiken?

Wat kan jij trots zijn als je klaar bent! Succes.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Geerty
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2023, 12:19

Re: Project Serenity



Bericht door Geerty »

Ik moest eerst van mijn overdekt plekje weg en toen moest ik hem helaas weer verplaatsen. De buren begonnen te klagen terwijl ik met iedereen contact heb gehad dat ik dit project ging starten.

Ja ik wil denk ik de afvoerpijp gebruiken. Ik wil graag een computer radiateur omtoveren om warmwater te maken met mijn dieselkachel. en dan wil ik in de somer geen warme lucht naar binnen blazen. Hier moet ik nog even goed over nadenken van hoe en wat
maar eerst zorgen dat ik een geschikt plekje kan vinden om te klussen, en dat valt niet mee als je geen 600 euro in de maand wilt betalen.
Camperrer
Berichten: 137
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Project Serenity



Bericht door Camperrer »

Wat is er gebeurd met de alkoof?
Op de laatste foto is er precies een deuk over de ganse breedte, op de vorige foto's is dit niet te zien?
Gebruikersavatar
Geerty
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2023, 12:19

Re: Project Serenity



Bericht door Geerty »

Hoi.

Op de vorige fotos was dat ook al zo. Het is een beetje gezichtbedrog maar de deuk zit helemaal boven.


Ik heb bij de sloop een nieuwe sierlijst kunnen krijgen en een alluminiumplaat alleen daar zitten best wat deuken in en die krijg ik er niet uit.

Weet iemand misschien een adresje waar ik 2e hands of goedkoop hamerslag plaatwerk kan krijgen? Ik woon in de provincie Groningen.
Plaats reactie