Trekgewicht Bürstner

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Edelschrott
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:27

Trekgewicht Bürstner



Bericht door Edelschrott »

Hallo camper liefhebbers ik heb een Hymer B644 al 15 jaar en zoek nu een Bustner elegance i800 of i840 maar ik wil graag een hoger dan 1600kg trek gewicht hebben liefst tussen de 2000 of 3000kg, dit i.v.m. mijn autoambulance waar een oldtimer op staat. Heeft iemand daar ervaring mee of wat zijn de mogelijk heden. Voordat ik overga tot aankoop wil ik eerst weten wat voor mogelijkheden ik heb.
Cees
Concorde Charisma 840L
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Trek gewicht aanhanger



Bericht door hathi »

Hallo ,Edelschrott,je schrijft niet welk rijbewijs je wel of niet hebt B Of BE,en vanaf welk jaar en dat kan een verschil van 3500 kg incl Autoambulance,Betekenen ,pas dan komt een beschikbare trekhaak ,voor chassis of Alko chassis aan bod
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door Dafluc »

Volgens de site van Burghof voor AL-KO en diverse andere onderstellen tot 2800 kilo: klik
Afbeelding
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door tonic »

De fabrikant geeft aan in de gebruikte typegoedkeuring wat het door hem gebouwde voertuig mag trekken.
Als die gegevens bekend zijn bij de RDW staan ze vermeld als je het voertuig natrekt.
Hogere gewichten op kenteken krijgen dan de fabrikant opgeeft is nagenoeg onmogelijk.
Gebruikersavatar
Edelschrott
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:27

Re: Trek gewicht aanhanger



Bericht door Edelschrott »

hathi schreef:
wo 24 mei 2023, 18:40
Hallo ,Edelschrott,je schrijft niet welk rijbewijs je wel of niet hebt B Of BE,en vanaf welk jaar en dat kan een verschil van 3500 kg incl Autoambulance,Betekenen ,pas dan komt een beschikbare trekhaak ,voor chassis of Alko chassis aan bod
Hans ik heb AM-A-BE-CE-DE-T dus voor mij van geen belang
Concorde Charisma 840L
Gebruikersavatar
Edelschrott
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:27

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door Edelschrott »

tonic schreef:
wo 24 mei 2023, 18:53
De fabrikant geeft aan in de gebruikte typegoedkeuring wat het door hem gebouwde voertuig mag trekken.
Als die gegevens bekend zijn bij de RDW staan ze vermeld als je het voertuig natrekt.
Hogere gewichten op kenteken krijgen dan de fabrikant opgeeft is nagenoeg onmogelijk.
Mijn voorbeeld is mijn Hymer stond op 1600 maar door RDW in Lelystad laten keuren tot 2000kg
Concorde Charisma 840L
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door hathi »

En,…..is dat niet voldoende 2000 kg ,…..zo niet zal het een hele zoektocht of hele grote camper worden schat ik ?
Hans
Gebruikersavatar
Edelschrott
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:27

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door Edelschrott »

2T is erg krap liever 2500kg op kenteken. Mijn trailer weegt al 900kg.
Concorde Charisma 840L
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door hathi »

😉 succes, ….maar om daar nu je Camper aankoop op te baseren ?,.een autotrailer is tegenwoordig lichter,en goedkoper , maar goed .het is jouw keuze
Hans
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door rijschoollucassen »

Onze camper mag 2000kg trekken. Door het opkeuren heb ik wel een beperking in het treingewicht. Komt er voor ons op neer dat alles wat de camper daadwerkelijk weegt boven de 3500kg, in mindering gebracht wordt op het toegestane aanhanger gewicht.

Iets om dus ook even in de gaten te houden.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door Zijspan »

Onze camper mag 2000 kg (geremde aanhanger )trekken een Hymer b614sl en dat is dan standaard.
Ook een beperking op totaal gewicht maar daar kom ik niet in de buurt!
Ik zou eerst goede informatie vragen over de te kopen camper wat voor trek gewicht die heeft? 2500 kg is hoog voor een B rbw camper.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door gjvonk »

Onze buscamper is een Jumper L4H2 Maxi met 165 pk. Het maximum eigen gewicht is 3.500 kg, het maximale trekgewicht is 3.000 kg. Het maximale treingewicht is 6.500 kg. Bron: de kentekengegevens op Ovi-rdw.

Voer het kenteken in bij ovi-rdw en je kunt de gezochte informatie van iedere in NL geregistreerde camper opvragen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door EasyBee »

@zijspan : Waar schrijft TS dat het een B rijbewijs camper moet worden. Hij schrijft juist dat hij het hele alfabet aan rijbewijzen heeft.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Trekgewicht Bürstner



Bericht door gjvonk »

En: weet je het NL kenteken is het trekgewicht zo opgezocht...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie