RDW regelgeving aanpassingen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Jonesy »

Heel bijzonder hoe menigeen zomaar toelaat om de privacy hapje voor hapje af te geven. De smoesjes om het te rechtvaardigen worden zonder meer aangenomen en genormaliseerd. Degene die denkt dat wij als eigenaar van eenders welk voertuig daar beter van worden is... Welja, vul zelf maar aan! :bang: :-B

Onze kinderen zullen het woordje privacy niet meer kennen als ze volwassen zijn.
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door tonic »

Privacy zo'n heerlijk modern kapstok woordje, wat te pas en onpas gebruikt wordt. Bij dit onderwerp maak ik niet direct de associatie met privacy.
De actuele verbruikscijfers. Dus gemiddeld 1op 10 of 1 op 20. Das wel erg privé :lol3:

Ik heb ook zo'n meter op mijn dashboard die geeft ook het gemiddelde verbruik aan. Toen ik vorige week mijn buurvrouw naar de kantklosclub bracht heb ik hem maar snel afgeplakt. Straks ziet ze het nog en kan ze zo mijn rekening leeghalen :wtf: :wtf:
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Jonesy »

Het gaat em ook niet om dat verbruikscijfertje, het gaat er om hoe toelaatbaar iedereen is om daar wat info te geven, daar nog een beetje meer dan daar en uiteindelijk weet de staat of whatever alles over u. Vroeger was de stelling: Hoe minder "ze" weten, hoe beter. Ondertussen laat iedereen alles toe want er is altijd wel een reden waarom dit nuttig kan zijn zonder te beseffen dat het zeker niet is voor uw profijt.

En ik weet sowieso al het volgende kapstopwoordje dat aangehaald zal worden: Complottheorieën. :-B

Het ene kapstokwoordje wordt gebruikt door de schaapjes, het andere door de wolf zeker? :D
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door FrankdB »

Jonesy schreef:
ma 29 mei 2023, 22:24
Degene die denkt dat wij als eigenaar van eenders welk voertuig daar beter van worden is... Welja, vul zelf maar aan! :bang: :-B
Er wordt nergens beweerd dat individuele voertuigeigenaren van deze verbruiksregistratie beter worden.

Frank
Elliot 5
Berichten: 691
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Elliot 5 »

Qua privacy,

Dat gaat over principes.
En tja, sommigen hebben die niet.

Toch schopt een gedeelte daarvan het tot beleidsmaker :bang:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door gjvonk »

Jongens, iedereen rolt hier over elkaar heen om aan te geven hoe belangrijk privacy is. Maar wie van ons allen heeft GEEN mobiele telefoon, gebruikt NOOIT Google, gebruikt zijn pinpas alleen om cash geld op te nemen en betaald overal contant en heeft GEEN navigatie?

Hebben jullie enig idee hoeveel deze NIET overheids bedrijven van ons gedrag weten? En wat zij met die data doen? Onze mobiele telefoons laten voortdurend zien waar we zijn, Google houdt precies bij waar we naar zoeken en stemt de reclame die we op het scherm krijgen, daar precies op af. Onze navigatie laat weten waar we naar toe gaan en de banken en supermarkten weten hoeveel geld we aan welke boodschappen uitgeven.

En we gaan emmeren over gebruiks- en uitstootcijfertjes omdat de overheid graag metadata wil gaan verzamelen op dit vlak...

Als je dan principieel wil zijn, moet je volledig off-line gaan leven en je bank- en belastingaken op een computer gaan regelen in een openbare bibliotheek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk




Buscamper fan
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door FrankdB »

Of je maakt iedere keer de keuze om wel of niet je gegevens af te staan. Ik vind het een stap vooruit dat je in dit geval die mogelijkheid hebt.

Frank
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door EasyBee »

Als ik zie hoeveel van die privacy ridders vaak aangeven dat ze goedkoop iets op ali/amazon/bol/etc gescoord hebben en als je weet hoeveel mensen een google/apple/facebook account hebben en daarmee inloggen op allerhande websites (want dat is zo handig) moet ik alleen maar lachen als men zich opwindt over het feit dat bij een technische keuring de verbruikscijfers worden geregistreerd.
Het gaat er om een realistisch beeld te krijgen van verbruikscijfers, niet waar je geweest bent en hoe lang en waarom.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Elliot 5
Berichten: 691
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Elliot 5 »

Er zijn best veel mensen zonder principes die er dus geen snars van begrijpen :lol3:

Want bij principes, gaat het over het principe.
En niet over het gevolg van je keuze;-).
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Dafluc »

Dus als je niet achter iedere maatregel een heel complot ziet, niet bij elk nieuw regeltje de privacy van stal haalt, dan zou je geen principes hebben? Wat een onzin. Dan liever in jouw ogen geen principes dan dit soort dingen beweren. Want dan zie je het pas echt niet meer helder. Oftewel, ik ben het in deze principieel met je oneens.
Afbeelding
Elliot 5
Berichten: 691
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Elliot 5 »

Prima :thumbup:

Ik geloof niet in samenzweringen.
Het gaat over het privacy beginsel.

Maak me wel een beetje zorgen over a.i...blockchain..
Dat kan in theorie alle "onschuldige data" gebruiken voor wat? Zonder dat er een mens achter de opdracht zit.

Privacy heb ik zelf (voor mij als individu) niet zo hoog staan overigens.
Heb niet echt wat te verbergen.
Maar dat is mijn keuze;-)..
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Dafluc »

Dat AI iets is waar we voorzichtig mee moeten zijn ben ik met je eens. Maar cijfers over wat een, laten we zeggen VW Golf, verbruikt en hoeveel hij uitstoot zie ik dan niet meteen als een gevaar.
Afbeelding
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Tabbert classic 570 »

Meestal als ze een onderzoek doen kost het vroeg of laat de burger weer een hoop extra geld, ze gaan gewoon net zo lang zoeken of een stuk software of iets ingepast kan worden. Met al die software kunnen ze ook grote groepen mensen volgen. Het zijn vooralsnog geen chineese praktijken maar op lange termijn zou het zomaar eens waarheid kunnen worden onder het mom van veiligheid.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door TestCase »


Blockchain gaat juist over het beveiligen van data (transacties) en is in zichzelf geen bedreiging.

De data van de eobd lezen en opslaan kost misschien een dikke disk van €500,-. En dan nog wat geprogrammeer om het daar te krijgen van €10.000,-? Peanuts voor de EU dus. Een maandelijkse verhuizing tussen Brussel en Straatsburg kost meer!

Zolang het chassisnr niet mee gestuurd wordt, of mee 'gelinkt' wordt, is de data niet te herleiden naar een persoon, dus privacy?

We weten gewoon te weinig van wat er nu precies opgeslagen wordt. Dat we bezorgd zijn is prima maar geen doemscenario's bedenken.
Wat Google, Microsoft, Tiktok en Facebook (Instagram) is vele malen ernstiger!!!!





//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie