RDW regelgeving aanpassingen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Dafluc »

Tabbert classic 570 schreef:
ma 29 mei 2023, 18:21
een heeel dure optie.
Wat kost het dan?
Afbeelding
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Tabbert classic 570 »

als je pakweg 50 miljoen auto`s in de EU hebt en al die informatie verwerkt moet worden heb je een groot pand nodig, personeel en apparatuur. Ik zal ongetwijfeld nog een hoop vergeten maar je mag blij zijn als het onder de 100 miljoen euro blijft, gespreid over een paar jaar. En dan heb je nog de kosten voor burgers, neem aan dat zo`n kastje niet 2 tientjes kost. Ik heb geen idee wat ze met zoveel informatie willen maar ik geloof haast niet dat dit alleen maar is om te testen hoeveel brandstof een auto verbruikt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Kroppie »

nou ze gaan maar lezen hoor, kan me er niet druk om maken, als ik het maar niet bij hoef te houden, ik doe niets raars, dus ze lezen maar , komen ze vast vragen hoe ik het doe om zo zuinig te rijden, kan me er niet druk om maken
Laatst gewijzigd door Kroppie op ma 29 mei 2023, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door seth_space »

Welk kastje heb je het over?
Het gaat hier om het uitlezen van de obd stekker die je auto reeds aan boord heeft
Verwerking van 50 miljoen datasets kan een moderne computer doen .
Los van het gegeven dat het waarschijnlijk verwerkt zal worden in bestaande systemen.
Kosten lijkt me een detail in EU verband.
De keuze om niet mee te doen staat je vrij dus veel herrie om niks.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door AadenAnke »

Ik denk dat ze met deze data en nog wat andere data met elkaar te vergelijken heel veel te weten kunnen komen. Ik heb het niet zo op alles maar overal digitaal opslaan! Misbruik crimineel gebruik hacken chantage in en met data systemen we lezen het dagelijks en het gebeurd nog veel vaker dan dat wij weten/horen. De 12e gaat mijn Duca voor de apk ik zal aangeven dat ik geen toestemming geef en nog een briefje op de voorruit plakken of dat helpt? Het is net zoiets al met je cv installatie sinds april moet ervan alles verplicht digitaal ingevuld worden bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt heb je die niet wordt er dus niets ingevuld. Dat tuigen we allemaal op terwijl er over 3 jaar geen gasgestookte installaties verkocht mogen worden? Ik denk eerder dat er een straks blijkt dat er ineens veel meer meegedaan gaat worden dan nu bekend is. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe ketel in Duitsland kopen en zelf ophangen? Ik schrijf zomaar wat gedachte op. Ben ik een complotdenker nee zeker niet maar vaak zijn de mogelijkheden vele malen groter dan in eerste instantie de bedoeling was/is en in het kader van nu we het toch hebben :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door seth_space »

Volgens de gaswet mag je helemaal niets zelf meer doen aan je cv installatie.
Alleen gecertificeerde monteurs mogen dat
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door tonic »

Ik weet niet wat een Duca is maar dat moet dan een taxi zijn.
Een taxi moet elk jaar gekeurd worden dus die kan van na 1-1-2021 zijn.
Een ander voertuig van na 1-1-2021 is nog niet aan de beurt voor de APK.
Dus ik denk dat er geen briefjes onder de ruitenwisser nodig zijn.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Kroppie »

duca =ducato
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door tonic »

Gewoon een camper dus. Van voor 1-1-2021 dus wordt helemaal niet uitgelezen op brandstofverbruik.
Een mening is eerder gevormd dan kennis vergaard :P
Dat is wel een eigenschap van een complotdenker :lol3:
Elliot 5
Berichten: 691
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Elliot 5 »

tonic schreef:
ma 29 mei 2023, 18:31
Elliot 5 schreef:
ma 29 mei 2023, 18:02
Dan vult mijn keurmeester altijd "klant wil niet" in zo lang dat mogelijk is..
Hij heeft geen uitleesapparaat met verzendfunctie, en plugt überhaupt geen OBD uileesapparatuur in als er geen storingslamp op dash brand.
Een hoop opgesomde onzin.
Punt 1 als hij altijd "klant wil niet" aanvinkt dan krijgt hij vanzelf bezoek van de RDW.
Punt 2 Vanaf 1-1-2024 moet jou keurmeester in het bezit zijn van de vereiste apparatuur.
Punt 3 alle voertuigen (behalve elektrische) worden standaard uit gelezen vanaf datum ingebruikname 1-1-2006.
Waarom weer zo bot?
1: Nou en? Ze krijgen gewoon koffie. Als klanten niet willen dan willen ze niet. Is gewoon privacy wetgeving;-).
2: Het is nog geen 2024. (Maar dat wist je hopelijk al)
3: In de praktijk niet nodig dus gebeurd vaak niet. De storingslampen in dashboard laten de voor veiligheid en millieu relevante storingen zien die eOBD genereerd.
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door tonic »

Iets minder bot dan :-B

1 De RDW hanteert landelijke gemiddelde net als bij de hoeveelheid reparatiepunten. Wijk je af van die cijfers dan moet je een heel goed verhaal hebben. Dus een verhaaltje van mijn klanten willen allemaal niet. Is niet heel geloofwaardig.
2 hij is helemaal niet verplicht om voertuigen op brandstofverbruik uit te lezen voor 1-1-2024. Vanaf 1-1-2024 wel en dan moet hij dus in het bezit zijn van die apparatuur.
3 dit kan alleen bot:-B echt totale onzin. Beetje gebrek aan kennis van de werking van de auto en de geldende APK regelgeving. Je keurmeester zal de regels wel kennen en toepassen.
Laatst gewijzigd door tonic op ma 29 mei 2023, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Elliot 5
Berichten: 691
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Elliot 5 »

3: Ja natuuuurlijk doen alle apk keurmeesters een EOBD check als MIL niet brand 😉
Mijne zekers te weten! :clap: :thumbup:

Ikzelf draai in de supermarkt ook de pot augurken open om te kijken of er wel echt augurken inzitten :lol3: .
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door hathi »

Inderdaad Rob dat doen al die keurmeesters ( eobd check) bij een Camper vanaf 2006 wel degelijk,…..anders zal je Camper nooit gekeurd kunnen worden,dus dat is een verkeerde gedachte
Hans
Elliot 5
Berichten: 691
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: RDW regelgeving aanpassingen



Bericht door Elliot 5 »

Weer wat geleerd!

Waar dit fijne forum weer goed tot zijn recht komt :clap:
Plaats reactie