Aan de slag...

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Aan de slag...



Bericht door Knutselsmurf »

Halo, ik ben weer terug. De Renault MasterII, die ik met hulp van een aantal mensen hier geüpgraded heb is van eigenaar gewisseld. Dus ik ga nu doen wat ik eerder al van plan was, zelf bouwen. En ik heb er zin in.
Een hoop informatie kan ik wel vinden met de juiste zoektermen, maar ik begin bij het begin, de basis.
Een goede bus, lengte 3 en hoogte 2. De plattegrond komen we wel uit en voor de installatie is hier alles al een keer uitgevonden. Daar lift ik "gewoon" op mee.
Bouwmateriaaltips komen ook op termijn, maar ik ben GEEN automonteur. Dus daar heb ik graag wat adviezen voor nodig.
Wat zijn de eventuele Do's en Dont's bij de verschillende merken. Dan denk ik aan betrouwbaarheid onder de motorkap, de binnenmaten van de bus en waar vooral op te letten bij aankoop. :D
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Aan de slag...



Bericht door DucatoDolf »

Je begint al met de juiste afmetingen te checken op bijvoorbeeld businbedrijf.nl. Lengte 3 hoogte 2 betekent niet dat die bij alle merken hetzelfde zijn. Dus wat wil je? En heb je enige voorkeur? Er worden namelijk geen slechte auto's meer gemaakt, hoewel ze allemaal een keertje langs de garage moeten.

Als Ducato fan raad ik je die aan, maar objectief is dat ook de fijnste qua afmetingen. De breedste, ook bovenin omdat hij zo lekker vierkant is. L3H2 is 6m en dat is een mooi maatje. De laadvloer de laagste, dus de instap ook het fijnste. Ook zijn er voor dit merk de meeste accessoires op maat als draaischijven, horren, luifels, bankjes voor mee rijders etc.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Aan de slag...