Welke camper past bij ons?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jordo
Berichten: 39
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 19:54

Re: Welke camper past bij ons?



Bericht door Jordo »

Dank jullie wel allemaal voor jullie vele reacties.

Ik denk dat ons beeld en situatie nog het meest overeenkomt met zoals kampertjes het beschrijft en Elliot5.
Waterstof en batterijen lijken soms nog ver weg. En als het over 7 jaar zover is kunnen we dan wel weer zien, of misschien eerder nog. Tegen die tijd kun je ook altijd nog een stalling overwegen of de camper inruilen.

Ik ben afgelopen week naar 2 modellen wezen kijken; de Ford Nugget en VW Smallander.
Beiden hebben ze een breder bed dan de California, dat is een van de eisen.
De Nugget is heel huiselijk ingericht maar ik twijfel aan de bergcapaciteit. Er kan natuurlijk altijd een koffer op de trekhaak als het moet.
De Smallander is heel praktisch en degelijk ingericht maar de bestuurdersopties zijn vaak karig in het huidige aanbod.
Uit mijn ervaring van het verleden met Ford ben ik wel terughoudend moet ik zeggen en dan vooral i.v.m. corrosie. Ik zie dat dit nog steeds bij de modernere modellen speelt https://youtu.be/eEd9Rw2fYf8 al kan ik ook wel weer mee met het argument dat hij altijd in de garage staat en vertroeteld wordt.
Maar die TDI's hebben weer problemen met de zuigerveren en olieverbruik na ongeveer 150.000 Km.
Het is altijd wel wat bij ieder merk.
Wat mij wel opvalt is dat de Nuggets relatief hoog in de prijs zitten en ik had juist verwacht dat de Ford een goedkoper platform zou zijn dan VW.

Dat je met spullen blijft schuiven daar heb je in een tent ook last van, al heb je wel vaste bedden.
Een caravan?!... Daarvoor ben ik niet naar het camperforum gekomen! Die koop ik dan wel als ik ga verhuizen. :lol:
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Welke camper past bij ons?



Bericht door Will »

Als je naar het camperforum komt hoor je alleen maar halleluja over campers dan moet er juist een lichtje gaan branden als daar ook caravans bij zitten
Ik heb mensen zien tobben met VW busjes in de stromende regen want in de folder schijnt altijd het zonnetje. Als je.met zijn tweeën bent is het een heel ander verhaal maar met kinderen dan zou ik toch voor een volwassen Fiat bus gaan.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie