nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door jansloos »

Ja TANDY, met de stille trom vertrokken.
Net als zoveel van die winkels.
Weet er nog een in Eindhoven en Arnhem.

Komt dat omdat radioamateurs hun zender niet meer zelf knutselen?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door beatrix18 »

Niet alleen zendamateurs en niet alleen zenders :wink:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door Aloys »

Ik heb begin jaren '80 een zestal stalen pijpjes gekocht bij Tandy, samen 9 meter lang. Dat mastje gaat nog elk jaar mee in de camper naar radioweekenden e.d. Tandy was een leuke winkel, heette in de VS "Radio Shack" wat letterlijk radiohut betekent, zoals vroeger, op schepen. Wij radioamateurs noemen onze radiokamer ook nog steeds shack.

Hier heb je wat (Google) foto's: https://www.google.com/search?q=hamshac ... NL888NL888

Collega George Ulm W9EVT uit Wisconsin in de VS (afgelopen december helaas overleden) maakte het wel een beetje bont:

Afbeelding

Zo gek deed zelfs Koning Hoessein van Jordanië niet die tijdens zijn leven ook een enthousiast radioamateur was...
(Ik heb 'm 2 keer gehoord op de korte golf, jaren '90 dacht ik, maar helaas niet gesproken :( )

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door DJSmiley »

Die shack van die amerikaan is wel de natte droom van elke amateur :-B

Tandy heb ik nooit meegemaakt, in mijn tijd was Display en Fakkert in Zwolle de dichtsbijzijnde tent voor wat onderdelen enz, tesamen met de radiomarkten (toen nog op de Knobbel in 't harde, daar kon ik op de fiets heen als 13 jarig jochie).

Later ook de wat grotere markten verderop (lichmis, rosmalen), maar helaas is die laatste gestopt... Friedrichshaven stond nog altijd op mn wensenlijst maar volgens mij is die ook niet meer zoals vroeger....

Net zoals de Firato een droom als klein mannetje, maar tegen de tijd dat je zover kwam al opgehouden....
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door Atoz »

dedruivenplukker schreef:
di 23 mei 2023, 15:02
...
Mijn eerste paneeltje kocht ik na flink sparen in de jaren 70 bij de TANDY (U.S. hobby electronica zaak).
Daar kon je net een el motortje mee laten draaien.
...
Ik heb er zo ook nog eentje.
Ben ik dus toch niet de enige die toen zo gek was om dat te kopen :)

Friedrichshaven bestaat nog steeds https://www.hamradio-friedrichshafen.com/
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
JPWGusta
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 22:20
Locatie: Spanje

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door JPWGusta »

Hier nog zo iemand, m'n vader zaliger verklaarde me gek :-B
Bij Tandy heb ik m'n eerste soldeerbout en tinzuiger gekocht, net zoals allerlei setjes om in elkaar te solderen :-B
Maar we worden niet ouder, of wel :-? :cheers:
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP

West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door jan- »

DJSmiley schreef:
do 25 mei 2023, 16:26
Die shack van die amerikaan is wel de natte droom van elke amateur :-B

Tandy heb ik nooit meegemaakt, in mijn tijd was Display en Fakkert in Zwolle de dichtsbijzijnde tent voor wat onderdelen enz, tesamen met de radiomarkten (toen nog op de Knobbel in 't harde, daar kon ik op de fiets heen als 13 jarig jochie).

Later ook de wat grotere markten verderop (lichmis, rosmalen), maar helaas is die laatste gestopt... Friedrichshaven stond nog altijd op mn wensenlijst maar volgens mij is die ook niet meer zoals vroeger....

Net zoals de Firato een droom als klein mannetje, maar tegen de tijd dat je zover kwam al opgehouden....
Zat je toen dan niet in Nunspeet? Want daar had je aan het Marktplein van Nieuwenhuizen, een lampenwinkel. Zijn zoon had in de kelder een elektronica winkel. Ik zocht een klein beetje soldeertin. Hij verkocht alleen van die grote klossen. Kan ik een hele tijd mee voorruit dacht ik toen nog. De klos heb ik nog steeds en is nu bijna op.

Later verhuisd naar Harderwijk. Daar had je weer in de kelder (onder een fietsenwinkel) T.T.Tronics. Heeft het lang vol gehouden, maar is o.a. door Corona vorig jaar gestopt.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door DJSmiley »

Ja, klopt, ben ik ook een paar keer geweest. Achter de albert heijn zat toen ook een klein electronicazaakje. Maar die waren vrij snel gestopt helaas. TT kwam ik regelmatig in die tijd, ik zat toen in Harderwijk op school.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door hurktoilet »

Tandy... Daar had ik midden jaren 80 mijn eerste laptop van. Deed alleen tekst, maar volgens mijn baas kon ik dan onderweg in de trein mijn verhaaltje vast tikken. Niet dus, want de hele coupé kwam stomverwonderd kijken wat dat nu wel voor bijzonders was....
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door jan- »

Ik zat op school in Zwolle en ben daar wel eens naar een elektronica zaak geweest. Zal denk ik ook Fakkert geweest zijn. Zie nu dat Fakkert nog steeds bestaat. Hier loop je er zo weer rond en in en uit: https://www.google.com/local/place/fid/ ... IwSmZ4NlUt
Laatst gewijzigd door jan- op vr 26 mei 2023, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door DJSmiley »

Fakkert zat toen midden in de binnenstad, melkmarkt geloof ik. Meen dat de Slegte (2ehands boekenwinkel) daar ook zat, daar heb ik de nodige electronicaboekjes (vnl muiderkring) vandaan gehaald
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door Aloys »

Fakkert zat achterop de Thomas a Kempisstraat, een klein winkeltje. Zit er nog, iets uitgebreid. Dat is/zijn nu zijn zoon(s)(?)
Op de Melkmarkt zat een andere winkel, Ten Koppel, eigendom van een radioamateur (PA0IC dacht ik).

We dwalen wel enorm af, wanneer er nieuws is over Nederlandse zonnepanelen moet dat maar in een nieuw topic! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: nieuwe Nederlandse lichtgewicht kunststof zonnepanelen



Bericht door jan- »

OK, ga ik weer verder met elektronica winkels in Zwolle. Volgens: https://www.deswollenaer.nl/nieuws/part ... ig-bestaan zit Fakkert al sinds 1970 op het huidige adres. Maar ik dacht ook dat ik bij een elektronicazaak meer in de binnenstad kwam. Maar de naam ten Koppel zegt mij niet meer.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Plaats reactie