Wel of niet douchen in je camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
metatoon
Berichten: 9689
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door metatoon »

Mijn complimenten geert .
Goed bezig :thumbup:

En wat zou het mooi zijn als deze manier van douchen door velen ook thuis toegepast zou worden.

Gr. Toon .
Laatst gewijzigd door metatoon op vr 26 mei 2023, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Camperic »

Tabbert classic 570 schreef:
vr 26 mei 2023, 13:04
Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar ik lees dat sommige elke dag douchen. Nu vraag ik mij af hoe groot het waterreservoir is.(…) Ik was mij wel met een teiltje. Tijdens het camperen hoef ik niet constant brandschoon te zijn.
Ik douche in de camper meestal niet dagelijks, maar wel om de dag. Met 100 liter watertank kunnen we prima een paar dagen vrij staan en dan douchen, afwassen en naar het toilet. Afspoelen, inzepen en weer afspoelen kost echt niet zoveel water. Toiletcassette was de beperkende factor, maar nu we “vast” en “vloeibaar” kunnen scheiden levert dat ook geen beperking meer op :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door gjvonk »

2 cassettes voor het standaard Thetford toilet werkt ook prima! Met een "fresh-up kit" krijg je een nieuwe toiletcassette plus bril met deksel voor aanzienlijk minder geld dan een composttoilet met urinescheider...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Camperic »

We hebben 2 cassettes, maar dan moet je een volle ook nog ergens kunnen vervoeren zonder problemen met lekkage.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :wink:
Voor aanzienlijk minder € dan een compost toilet en zelfs minder € dan een Thetford FreshUp kit
Laatst gewijzigd door Camperic op vr 26 mei 2023, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Tabbert classic 570 »

Ik ga er ervanuit dat jullie een grotere/langere camper hebben dan mijn 570. Ik ga bijna altijd naar de supermarkt om nieuw vers water te halen, kost meestal niet veel. Ik heb een te oude camper om alles om te bouwen. Kost mij teveel geld ook. Ik heb er over nagedacht om een buiten douche te kopen, hadden wij vroeger op de boot. Is een zak waar je water in doet, bijvoorbeeld uit de sloot en leg die zak in de zon. Heb je wel schoon slootwater nodig en een zonnetje.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Bob Diesel »

Camperic schreef:
vr 26 mei 2023, 18:15
We hebben 2 cassettes, maar dan moet je een volle ook nog ergens kunnen vervoeren zonder problemen met lekkage.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :wink:
Voor aanzienlijk minder € dan een compost toilet en zelfs minder € dan een Thetford FreshUp kit
Beetje camper heeft daar een vakje voor :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door gjvonk »

Als je afdichtingen in orde zijn is de garage goed genoeg. Anders koop je een "draagtas"AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8667
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door seth_space »

Bij een 15kg zak hondenvoer kregen we een voorraad emmer met uitstekend sluitend deksel
Past precies een Dometic cassette in
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Lambiek »

metatoon schreef:Mijn complimenten geert .
Goed bezig Afbeelding

En wat zou het mooi zijn als deze manier van douchen door velen ook thuis toegepast zou worden.

Gr. Toon .
Onzin

Zolang jij en heel Nederland de wc door spoelt met drinkwater ....enz

Gewoon thuis lekker fatsoenlijk douchen. Tis geen straf kamp

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Camperic »

De camper heeft daar genoeg vakken voor en de afdichtingen zijn in orde, maar ik wil het risico toch liever niet lopen :sick:
Tas kende ik nog niet :thumbup: en afsluitbare kunststof emmer/box zou kunnen, maar deze oplossing nu voor het eerst geprobeerd en dat gaat prima. Voordeel is ook dat urine niet hoeft te worden afgebroken, dus er hoeft geen chemicaliën bij en zou zelfs verantwoord zonder overlast te veroorzaken in natuur kunnen worden geloosd. Het legen van de cassette is ook een stuk aangenamer :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Tiemen
Berichten: 218
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Tiemen »

Geen 2e cassette bij mij, wel een 20 liter jerrycan met grote dop ( doorsnee 10 cm). Overstorten een peulenschil.
Overigens douchen we ons ook (om de dag) in de camper, ding zit er niet voor niets in.
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door gjvonk »

We "drijven af". Ook mijn schuld, het ging over douchen in de camper en dat breidde uit naar "actieradius/levensduur" watervoorraad. En ja, daar helpt een composttoilet zeker bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door lassche »

Wij douchen ook in de camper. En als het weer en de omgeving het toelaat gebruiken we de buitendouche. 150 liter verswatertank. Inmiddels een aanhanger in bestelling. Als die geleverd wordt kan er nog meer water mee
Verder een toiletvermaler/pomp i.c.m. een 60 liter zwartwatertank. En een zonnepaneel en een 200Ah AGM accu en een 1300W omvormer.
We kunnen dagelijks (kort) douchen en hoeven maar 1 keer in de week te servicen.
Dat geeft ons de mogelijkheid om de vrijheid van het camperen optimaal te ervaren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Will »

123 reacties en 9 pagina's over douchen in de camper dat zijn toch wel problemen voor de pensionado's. Wat zou de wereld toch mooi zijn als dagelijks de kranten vol staan over douchen in de camper. :lol3:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Plaats reactie