Wel of niet douchen in je camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door MarceldeHoog »

Leuk, bleek ik de vraag ook slecht gelezen te hebben!

Onze douche is een combinatie douche/toilet. Als we gaan douchen gaat de toilet en vlonder er uit (klusje van niets), en een douchegordijn voor de vouwdeur. Na het douchen met een trekkertje de wanden en de bodem droogtrekken, en alles terugplaatsen. Douchegordijn blijft dan open tot deze ook droog is.

Verder heb ik 2 ronde roostertjes in de bovenhoek die dichtbij de maxxfan zit, zodat zoveel mogelijk waterdamp wordt afgevoerd. Dat helpt ook weer een beetje.

Aanvullend: Ook de wc rol gaat er even af natuurlijk :lol3:
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door seth_space »

Ik denk dat de ts onderschat wat het verschil is tussen camperen met een busje of met een half integraal.
Het lijkt me te adviseren dat ze eerst beide types huurt om het verschil te ervaren .
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Ans1976 »

Bedoelt u met ts mij?
Zo ja, ik weet heel goed het verschil tussen een bus en half integraal en hebben deze al meerdere malen gehuurd, dus uw aanname dat ik het onderschat klopt in deze zeker niet . We zijn er gewoon wat huiverig voor om te douchen in de camper omdat we gezien hebben dat water kruipt waar het niet gaan kan. Misschien kunt het een volgende keer beter vragen ipv een aanname te doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 22 mei 2023, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door PJD »

willemzon schreef:
Ik heb mijn c1 en mijn camper kan het technisch hebben en dat maakt het wel makkelijker

Gr Willem
C1 is leuk, heb ik ook samen met C en D en E achter alles, maar gaat er niet om wat de camper technisch kan hebben, het gaat er om wat die mag hebben, C1 op een camper die max 3500 kg mag wegen heb je weinig aan, elke kg boven die 3500 kg is overbelading, aan ieder de eigen keus of die daar dan overheen wilt gaan.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Bob Diesel »

Gaat over douchen
En niet die kg en rijbewijs zaken :bang:

En ben je huiverig om iets te gebruiken in de camper
Dan gebruik het niet :idea:

Het rijden er mee ,ook zeeeeeeer eng :mrgreen:

Thuis blijven :roll: ook niks
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door hathi »

Dus ,blijft over het is persoonlijk , :-B maar douchen,kun je op zoveel plekken tegenwoordig , meestal voor een euro muntje,en of je daarvoor die hele douche ruimte ,droog kan gaan maken,en liters water versjouwen ?..is dus ook persoonlijk , ik neem de gulden middenweg
Hans
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Camperic »

Marco Polo schreef:
ma 22 mei 2023, 12:19
Dat is inderdaad niet wat TS vraagt :wink:
En Paul had de vraag nog weer beter gelezen dan ik :-B
Ook ik heb maar een half antwoord gegeven zie ik :oops:
Na het douchen even met trekker en doek de wanden droog maken en voldoende ventileren volstaan. Als je bang bent voor vochtproblemen dan moet je de oorzaak oplossen, want dat is echt niet nodig bij douchen. Zeker niet als je een aparte douchecabine hebt en dat is voor ons een voorwaarde, ook bij een volgende camper.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Adfur »

tonic schreef:
zo 21 mei 2023, 18:04
Gewoon een lekkere buitendouche dat gehannes binnen vind ik helemaal niks. En vooral erg zonde van de schaarse ruimte.
Bloot? :crazy:
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Kroppie »

ik douche bloot dat wel, dat de douche nat word vind ik niet erg, maar mijn kleren moeten niet nat worden, en bloot ?, geen probleem hoor iedereen weet hopelijk hoe een jongen en een meisje er uit zien, en zo wat ik gezien heb ben ik redelijk met hetzelfde uitgerust, geen paniek dus
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Adfur »

Kroppie schreef:
ma 22 mei 2023, 14:45
ik douche bloot dat wel, dat de douche nat word vind ik niet erg, maar mijn kleren moeten niet nat worden, en bloot ?, geen probleem hoor iedereen weet hopelijk hoe een jongen en een meisje er uit zien, en zo wat ik gezien heb ben ik redelijk met hetzelfde uitgerust, geen paniek dus
Ik had het over de buitendouche.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door seth_space »

Beetje lange tenen zie ik. Ik doe geen aanname ik reageer op basis van verstrekte info en de vraagstelling.
Daaruit blijkt weinig tot geen ervaring met douchen tijdens camperen.
Dat is gee :hug: n enkel probleem en vragen staat vrij.
In de meeste busjes is douchen op zijn best een primitief gedoe. Slechts enkele modellen maken douchen tot een serieuze handeling zonder overlast in de camper
De meeste half integralen zijn op dat gebied veel beter uitgerust. In ons geval met een volwaardige douche die we dan ook graag en vaak gebruiken.
In zijn algemeenheid is camperen met een busje (en we hebben dat vele jaren gedaan) nauwelijks te vergelijken met een half integraal. Dan zonder ik de erg luxe buscampers uit.
Het is een beetje , overdreven gesteld, het verschil tussen een appartement op wielen of een tent op wielen .
Het is dus belangrijk wat je precies wenst en dan is het al dan niet buiten parkeren slechts bijzaak.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Ans1976 »

Haha nee hoor helemaal geen lange tenen, ik vind het gewoon bijzonder hoe sommige mensen denken te weten over welke info ik wel of niet beschik, maar goed dat daar gelaten.
Wij weten ondertussen dat we een buscamper van het merk Malibu een 640 willen.
Deze heeft een toilet in combi met doucheruimte waarbij ik mij gewoon afvraag hoe dit op de lange duur dit zich houdt… omdat ik ook veel lees over lekkages en douches weer opnieuw waterdicht gemaakt moeten worden, of zijn dat de uitzonderingen??


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 22 mei 2023, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Adfur »

Ans1976 schreef:
ma 22 mei 2023, 15:15
Wij weten ondertussen dat we een buscamper van het merk Malibu een 640 willen.
Deze heeft een toilet in combi met doucheruimte waarbij ik mij gewoon afvraag hoe dit op de lange duur dit zich houdt… omdat ik ook veel lees over lekkages en douches weer opnieuw waterdicht gemaakt moeten worden, of zijn dat de uitzonderingen??
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heeft deze een luik erboven wat je kunt openzetten? Wij hebben een midden douche met een gesloten plafond en geen dakventilatie dus. Je kunt dan wel het raam van de toiletruimte openzetten, maar je staat in feite in een afgesloten ruimte omgeven door een lamellendeur en een douchegordijn zonder dakluik.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door gjvonk »

Wij douchen dagelijks in onze busccamper met vaste badkamer (een Malibu 640 heeft een vergelijkbare vaste badkamer als een Pössl Summit 640 en Trenta 640 dacht ik). We doen het douchegordijn dicht, spoelen nat, zepen in met washandje, spoelen af. Douchegordijn terug open en afdrogen. Ik droog me af met de deur dicht, partner met de badkamerdeur open ivm beschikbare ruimte, dan doen we de remis van de schuifdeur en de voorruit dicht als het nodig is.

We drogen met de handdoek en een microvezel werkdoekje af wat nodig is en we zetten het dakluikje van de badkamer open. Dan is alles zo droog.

We hebben 100 liter water en kunnen daar 4 dagen mee vooruit. De 4e dag zoeken we een verzorgingspunt, lozen daar afvalwater, de 1 of soms 2 toilettanks en nemen vers water in. Soms is dat voor een paar € op een camping of een CP, soms ook zomaar gratis. We rijden dus nooit met én een volle watertank én een volle afvalwatertank. We lozen dus ook nooit zomaar op een P of in de bosjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Plaats reactie