Wel of niet douchen in je camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door tonic »

Adfur schreef:
ma 22 mei 2023, 14:40
tonic schreef:
zo 21 mei 2023, 18:04
Gewoon een lekkere buitendouche dat gehannes binnen vind ik helemaal niks. En vooral erg zonde van de schaarse ruimte.
Bloot? :crazy:
Als we vrij staan wel. Is dat erg?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Kroppie »

Adfur schreef:
ma 22 mei 2023, 14:55
Kroppie schreef:
ma 22 mei 2023, 14:45
ik douche bloot dat wel, dat de douche nat word vind ik niet erg, maar mijn kleren moeten niet nat worden, en bloot ?, geen probleem hoor iedereen weet hopelijk hoe een jongen en een meisje er uit zien, en zo wat ik gezien heb ben ik redelijk met hetzelfde uitgerust, geen paniek dus
Ik had het over de buitendouche.
op een plek waar andere er geen aanstoot aan nemen , geen probleem hoor, heb ook wel op naturisten campings gestaan, maakt mij niet uit, ik zie er goed genoeg uit met of zonder kleding :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Aloys »

Zoals te verwachten, allemaal lolletjes. Verwijderd in het kader van volwassen gedrag :wink:
Zullen we maar weer on topic?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door tranny »

Voor de gevallen dat we de buitendouche gebruiken in een omgeving waarvan we vermoeden dat anderen er aanstoot aan zouden kunnen nemen trekken we gewoon een wijde zwembroek van "maatje te groot" aan en m'n wederhelft een topje erbij.
Douchen en wassen met zo'n wijd flodderding aan gaat prima, en we hebben er nog nooit commentaar of opmerkingen over ontvangen.
In een ver verleden heb ik ook eens een poging gedaan met zo'n ophang douchetentje, maar dat werkt alleen maar fatsoenlijk als het volledig windstil is.(dus eigenlijk nooit)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door gjvonk »

Nah, ieder zijn ding, maar in '86 bij het introductiebivak van de officiersopleiding iets teveel moeten improviseren met palen, zeilen, zelf gegraven latrines en koudwaterdouches op een pallet tussen zeilen en met behulp van een plastic watercan. Dan is onze douche/toiletruimte in onze Pössl met warm en koud stromend water pure luxe, ook al is ie beduidend kleiner dan thuis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door metatoon »

Geert.

Wat een luxe in die tijd in het leger.
Tegenover de situatie dan waar ik in zat in 1974/75.
Maar goed bevind me in een zijstraatje.
Terug on topic dan maar.
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door gjvonk »

Is ook on topic: we douchen iedere dag in de beperkte doucheruimte van onze Pössl, en dat is net zo goed te doen als buiten tussen de achterdeuren op een pallet met een geïmproviseerde buitendouche...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door tranny »

gjvonk schreef:
ma 22 mei 2023, 20:25
Nah, ieder zijn ding, maar in '86 bij het introductiebivak van de officiersopleiding iets teveel moeten improviseren met palen, zeilen, zelf gegraven latrines en koudwaterdouches op een pallet tussen zeilen en met behulp van een plastic watercan. Dan is onze douche/toiletruimte in onze Pössl met warm en koud stromend water pure luxe, ook al is ie beduidend kleiner dan thuis.
Daarom, zoveel verschillende mensen zoveel verschillende wensen/eisen.
Wij gaan er juist op uit om eventjes weer heerlijk "back to basic" te kunnen zijn en alle luxe achter ons te kunnen laten.
En aangezien mijn wederhelft wat minder valide is en soms hulp nodig heeft bij het douchen of zittend moet douchen is voor ons een heel simpele buitendouche een heel praktische oplossing.

Van krijgsmachttrauma's heb ik trouwens totaal geen last, ze hadden bij de dienstplichtkeuring al snel ontdekt dat ik voor de dienstplicht veel te onhandelbaar en eigenwijs was :-B ... maar goed, dat gegeven hadden de meeste leerkrachten op diverse scholen al veel eerder ontdekt. :oops:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door gjvonk »

Ho ho, ik heb geen diensttrauma hoor, wel ervaringen.

Maar inderdaad ieder zijn meug. TS vroeg naar ervaringen en (on)mogelijkheden en ervaringen met douchen in een (bus)camper.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
leven
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 20:24
Locatie: in de buurt van Roermond

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door leven »

Er is wel veel gezegd nu over douchen of niet in de camper. Wat ik nog wil toevoegen is dit:
Bij onze gloednieuwe camper met aparte douchecabine waren de kitnaden zo slecht uitgevoerd dat dit binnen een jaar al wel tot vochtproblemen had geleid. Ik heb zelf alles weggehaald en alles goed gekit. In een nieuwe camper dus! Dit in een half intregaal, ts wil een bus camper kopen. Ook daar kun je zelf waarschijnlijk verbeteringen doorvoeren?
leven en laten leven
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door PaulBng »

gjvonk schreef:Ho ho, ik heb geen diensttrauma hoorAfbeelding, wel ervaringen.

Maar inderdaad ieder zijn meug. TS vroeg naar ervaringen en (on)mogelijkheden en ervaringen met douchen in een (bus)camper.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Neen.
TS vroeg hoe je de natte cel droog en vrij van water houdt na het douchen.

Niet of je wel of niet doucht.

Paul.
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door HJM »

Wij kamperen met een "gangpad douche" met plezier, ruim en "eigen" . Drogen wel serieus af nadien maar dat is het ons waard. Geen smerige douches, muntjes of ander ongemak. De Pössl 2winn heeft 100 ltr. en onze toiletbak is sneller vol dan de watertank leeg. Middendouche was wel de bepalende factor ivm de doucheruimte.
Groeten en prettige douchebeurt
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1066
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Don Esteban »

Voorop gesteld, wij zijn geen 'vrij'-camperaars. Een gezellige camping of een cp met sanitair heeft duidelijk onze voorkeur.
Onze camperdoucheruimte is onmisbaar. We hebben hem n.l. omgetoverd tot hangkast en er staat een kunststof ladekast in. Badlakens en meer opgerold in een stoffen houder en op de grond een flessenmand. Alles makkelijk binnen bereik want de hangkasten aan weerszijde van ons queens bed zijn moeilijker bereikbaar dan de douche. Kortom, wij douchen nooit in de camper. Waarom zouden we ook? We zijn campingliefhebbers en prefereren de campingdouche boven de ons inziens beknepen doucheruimte in de camper. Maar goed, 20 jaar geleden zou ik het misschien allemaal anders hebben gezien.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Ans1976 »

leven schreef:Er is wel veel gezegd nu over douchen of niet in de camper. Wat ik nog wil toevoegen is dit:
Bij onze gloednieuwe camper met aparte douchecabine waren de kitnaden zo slecht uitgevoerd dat dit binnen een jaar al wel tot vochtproblemen had geleid. Ik heb zelf alles weggehaald en alles goed gekit. In een nieuwe camper dus! Dit in een half intregaal, ts wil een bus camper kopen. Ook daar kun je zelf waarschijnlijk verbeteringen doorvoeren?
Dank je, dat van de kitnaden in een nieuwe camper is dus opletten. En idd verbeteringen doorvoeren kan altijd. Ik lees in andere threads dat een vochtmeter ook geen overbodige luxe is. Hoewel heb je die nodig voor een camper van 2 A 3 jaar oud?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie