Wel of niet douchen in je camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door PaulBng »



Beetje camper heeft daar een vakje voor :wink:
Heb een draagbeugel gemaakt voor op het fietsenrek.
Nog niet gebruikt...
Reserve cassette is slechts éénmaal meegeweest.



Paul

AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door AadenAnke »

Vanaf dinsdag bij de Lidl Duitsland een omkleed/douche tent in de aanbieding voor uit mijn hoofd 30€ naast de camper toilet raam open en de douchekop met slang naar buiten :shh: :lol: achterop de fietsendrager een aluminium box (gemaakt door forumlid Arli) zit de 2e toilet tank altijd bij ons en op sommige plekken als we nog niet weg willen dan ff wisselen. Binnen in de bus douchen 1 keer gedaan nooit meer dus. Heel vaak flessen water opwarmen in de zon die legen in de gieter bijlengen met warm of koud water en 10 liter via de sproeikop om heerlijk mee af te spoelen zwembroek en badpak worden zo ook nog gebruikt. Een teiltje en een washandje als het te fris is en natuurlijk de camping zo nu en dan als Anke haar lange haar gewassen wil hebben. Soms de douche bij een pomp onderweg of zwembad voor een paar euro. Soms ook gratis als we ivm de afstand met de rolstoel gaan. Sinds de oorlog in de Oekraïne hebben we thuis ook ons warmwater en stook gedoe ernstig aangepast. Voor de euro’s maar ook omdat we Poetin zo een ietsje pietsje minder steunden. Intussen zijn we ook ons iets bewuster geworden van het klimaat probleem en ook daar geld alle beetjes die helpen. Nog steeds vindt ik dat veel mensen wel erg dichtbij komen als ze met je een praatje maken dus stinken zal ik wel niet :lol:

Gr Aad
Laatst gewijzigd door AadenAnke op zo 28 mei 2023, 7:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Sjaak en Marja »

Ja hoor, wij douchen ook in de camper, en...
Als het kan buiten, slangetjes uit het raam en plensen maar.... :)
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Gwen1980 »

Wij hebben een vrij oude camper met een ingenieus douche-hokjessysteem in de badkamer. Hierdoor blijven de kastjes en wc mooi droog en heb je toch genoeg ruimte.

Toch douchen wij er alleen in noodgevallen. En we zijn met vijf dus dat kost veel water, terwijl we bij voorkeur met weinig water rijden ivm gewicht. De boiler heeft ook wel wat tijd nodig voor 5 douchebeurten. En de waterdruk is niet echt denderend. Mijn lange haar krijg ik amper uitgespoeld. Dus liever op een camping of bij een zwembad, maar als het moet dan kan het wel.
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Ans1976 »

Haha wat een reacties! Leuk zo’n forum!
Maar om even terug te komen op toilet gebeuren; we gaan van een grote thetford naar een klein reservoir, ik ben benieuwd hoe lang we daarover doen voor deze vol is. (Toilet op pc en camping zullen we overdag gebruiken dus komt vast goed) daarnaast zijn wij zeker nog geen pensionado’s moet zeker nog 20 jaar werken 🫣… maar goed ondertussen mogen we dinsdag de camper ophalen en hebben we al een oplossing voor het open gat van het wegschuifbaar toilet onder het bed. (hier kan namelijk van het spetteren water achter komen bij het hout.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2137
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Sinds 1999, gebruikten wij in de caravan de douche, toen we er een kochten met een douche / wc cel.
Sinds 2019, hebben we camper en ook douche ruimte gebruiken wij die.
Dit als we op camperplaats of camping of bij de boer geen douche voorhanden hebben.
Wel met winter kamperen nemen we plaatsen met douche gelegenheid, dan is het allemaal al vochtiger?
En ja vrouw eerst, dan ik en maak de ruimte met (oude) handdoek droog.
We hebben zij raam en boven luik altijd open.
En nat maken, inzepen / wassen, afspoelen geen emmer pp persoon hoor verbruik.
Voor de natte cel heb ik boven aan een droog beugel voor 2 handdoeken en die hangen keurig en vrij van alles te drogen.
Wel vermeld dat wij beiden niet groot, breed of zwaar zijn, want het gaat goed met onze 70kg en 1,70meter lengte in de natte cel, ik denk grotere mensen bij ons last zouden hebben, zeker langere :(, want met de 3-delige klap/afsluit deur is er niet al te veel ruimte.

grtn Jaap van Duijn
Laatst gewijzigd door jaap van duijn op zo 23 jul 2023, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoekje
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt 2022, 21:16

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Hoekje »

Douchen in de camper? Wij vroegen ons dat ook af, toen we korter dan een jaar geleden de camper hadden gekocht. We overwogen zelfs om die er uit te halen.
Na onze eerste lange reis hebben we toch besloten om dat niet te doen. We gebruiken die (aparte) douchecabine weliswaar vooral als opbergplaats voor de vuile waszakken, natte jassen, voorraadje flessen wijn en bier e.d. maar dat staat goed heel georganiseerd in 2 draagtassen en kunnen dus makkelijk even onder de grote tafel gezet worden. We hebben ook een echte douchecabine dus daar even droogtrekken met wisser, grond nadrogen met doek en klaar. Er is ook een dakluik dus vocht trekt naar buiten. We gebruiken de douche niet elke dag maar bv als we vrij staan, na een wandeling of een warme dag is het toch wel heel lekker. Afspoelen, kraan uit en inzepen, kraan aan afspoelen en klaar. Een lekkere douche hoeft echt niet langer dan 5 minuten te duren. Op een uitschuifbare klem- douchestang hangen we in die doucheruimte de handdoeken weer uit en met een beetje zon op dakluik, of wind zijn ze gauw weer droog.
Nee, de douche gaat er niet uit, want voegt wel degelijk wat toe. Toiletbezoek zoveel mogelijk bij kerk, museum, winkel, restaurant e.d. maar onderweg en s nachts eigen toilet. Zo houd je ook het watergebruik tegen. (Doorspoelen en handenwassen.) (Afwas)water beperken doen we ook door met papier de borden, bestekken en pannen af/uit te vegen. Dan zijn ze minder vuil.
We zijn nog een beetje aan het leren hoeveel en wanneer water te beperken. Ook proberen we meteen bij aankomst op een camping water te tanken/ te lozen. S ochtends staan er veel mee mensen in een rij te wachten.
We wisselen camping en vrij camperen af 3 nachten vrij en 1 dag camping.
Laatst gewijzigd door Hoekje op zo 23 jul 2023, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Bob Diesel »

Al vaker de tip gegeven
Neem een lege sprayfles, vullen met water ,eventueel een drupje afwas middel
En ff sprayen in de pot na een plas, en thats it

Doe je verder geen grote zaken op de pot
Slechts 1 x daags ff de drukknop gebruiken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door hathi »

PaulBng schreef:
za 27 mei 2023, 11:15


Beetje camper heeft daar een vakje voor :wink:
Heb een draagbeugel gemaakt voor op het fietsenrek.
Nog niet gebruikt...
Reserve cassette is slechts éénmaal meegeweest.



Paul
Hallo Paul ik heb enkele jaren terug dit gefabriceerd van een gebroken luifel,is makkelijk te maken,en je schuift de cassette,er op zoals in het Toilet,staat goed vast,wat wel nodig is als de cassette vol is , wel de snelbinder er over,zodat hij niet omhoog kan
IMG_1696.jpeg
IMG_1696.jpeg (149.62 KiB) 859 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1043
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Hein123 »

Ans1976 schreef:
zo 23 jul 2023, 7:58
Haha wat een reacties! Leuk zo’n forum!
Maar om even terug te komen op toilet gebeuren; we gaan van een grote thetford naar een klein reservoir, ik ben benieuwd hoe lang we daarover doen voor deze vol is. Maar goed ondertussen mogen we dinsdag de camper ophalen en hebben we al een oplossing voor het open gat van het wegschuifbaar toilet onder het bed. (hier kan namelijk van het spetteren water achter komen bij het hout.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik neem aan een ''Porta-Potti ? Als je het papier in een emmer met zak doet, kun je er net zolang mee doen dan de grote Thetford.
Het is maar een tip :!:
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door PaulBng »

hathi schreef:
PaulBng schreef:
za 27 mei 2023, 11:15

Beetje camper heeft daar een vakje voor :wink:
Heb een draagbeugel gemaakt voor op het fietsenrek.
Nog niet gebruikt...
Reserve cassette is slechts éénmaal meegeweest.

Hallo Paul ik heb enkele jaren terug dit gefabriceerd van een gebroken luifel,is makkelijk te maken,en je schuift de cassette,er op zoals in het Toilet,staat goed vast,wat wel nodig is als de cassette vol is , wel de snelbinder er over,zodat hij niet omhoog kan
IMG_1696.jpeg
Wat ik bedoel is dat ik op mijn fietsdrager een framepje heb gemaakt waarop ik de reserve casette kan zetten, onder mijn fiets...

Paul
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door hathi »

Ja hetzelfde als achter het Toilet buiten deurtje, ( inschuiven),kan trouwens ook vanaf de bovenkant erop gedrukt, de verhoging is voor de balans,het bevestigingplateau is voor de bagagedrager,dus snel te demonteren
Laatst gewijzigd door hathi op zo 23 jul 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door PaulBng »

Ah, helder.
Goed idee, ga ik verder uitwerken misschien

Paul
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Wel of niet douchen in je camper?



Bericht door Ans1976 »

Hein123 schreef:
Ans1976 schreef:
zo 23 jul 2023, 7:58
Haha wat een reacties! Leuk zo’n forum!
Maar om even terug te komen op toilet gebeuren; we gaan van een grote thetford naar een klein reservoir, ik ben benieuwd hoe lang we daarover doen voor deze vol is. Maar goed ondertussen mogen we dinsdag de camper ophalen en hebben we al een oplossing voor het open gat van het wegschuifbaar toilet onder het bed. (hier kan namelijk van het spetteren water achter komen bij het hout.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik neem aan een ''Porta-Potti ? Als je het papier in een emmer met zak doet, kun je er net zolang mee doen dan de grote Thetford.
Het is maar een tip :!:
Haha nee hoor

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie