Technisch Total loss

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Technisch Total loss



Bericht door Dafluc »

Dan ga je er vanuit dat de garage iets te verwijten valt. Maar dat weten we dus niet.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Technisch Total loss



Bericht door AadenAnke »

Ik denk dat je met een doos gebak bij je het gesprek aangaan waarin je je teleurstelling duidelijk maakt meer bereikt dan met we stappen naar de rechter

Gr Aad
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Technisch Total loss



Bericht door HoopOnTour »

AadenAnke schreef:
vr 19 mei 2023, 11:09
Ik denk dat je met een doos gebak bij je het gesprek aangaan waarin je je teleurstelling duidelijk maakt meer bereikt dan met we stappen naar de rechter

Gr Aad
Ze waren juist blij dat wij zo lang vriendelijk zijn gebleven…
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Technisch Total loss



Bericht door Dafluc »

Bericht verwijderd. De naam van het bedrijf noemen lijkt me niet de bedoeling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Technisch Total loss



Bericht door gjvonk »

Je kunt toch ook "vriendelijk en duidelijk" tegelijk zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Technisch Total loss



Bericht door isoplus »

Dafluc schreef:
vr 19 mei 2023, 10:04
Dan ga je er vanuit dat de garage iets te verwijten valt. Maar dat weten we dus niet.
Ik ga er niet vanuit dat de garage iets te verwijten valt, ik twijfel aan hun deskundigheid of de omgang met de techniek van de bestuurder van de camper.
Omdat de informatie slechts komt van de eigenaar van de camper( ook dat weet ik niet zeker...) zijn er veel aannames nodig om tot een goede raad te kunnen komen.
Ik ben niet geheel ondeskundig in het leiden van een bedrijf en in het oplossen van conflicten met klanten en met die ervaring in gedachten geef ik TS een goede raad, maak het conflict niet kostbaarder. Leen geen camper van het bedrijf maar huur er een bij een derde partij of verzin een andere vakantie.
Fijn dat ze je geduldig vinden maar het lost niets op voor beide partijen voorlopig, tijd om een mediator in te schakelen in plaats van een jurist om te trachten de camper technisch total loss te laten verklaren.
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Technisch Total loss



Bericht door HoopOnTour »

Bas vd laar schreef:
do 18 mei 2023, 15:19
Wij hebben toen iets meer dan €10.000,- uitgegeven inclusief koppeling airco e.d (de boel lag toch open).
En als hij straks klaar is ( hopelijk snel ) moet je dan weer iets betalen, of blijft het bij die 10.000 euro?
Nee alles is onder garantie. Maar ik zou wel eens willen weten van jullie camperaars hoe lang je geduldig moet zijn als je elk weekend denkt; “Nu had ik lekker weg kunnen zijn “. En we slapen er slecht van en ja dat zijn luxe problemen, maar we hebben een druk bestaan en dit was ons rustpunt.
Mijn man rijdt al jaren een Sprinter met bijna 4 ton op de teller, altijd rustig warm rijden en nooit jakkeren.
Ik wordt een beetje verdrietig van alle aannames op dit forum.
We zijn en blijven vriendelijk, we hebben geduld! Maar hoe lang kun je dit volhouden, helemaal nu het mooie weer eraan komt en we graag met vrienden weg hadden gewild.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Technisch Total loss



Bericht door Dafluc »

Die aannames zijn niet vervelend naar jullie bedoeld. Maar wij kennen maar 1 kant van het verhaal. Bij deze nogmaals het verzoek om de naam van het bedrijf niet te noemen. Ook niet als Lingo spel.
Afbeelding
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Technisch Total loss



Bericht door isoplus »

Niet verdrietig worden van dit Forum, de camper is nu je probleem of een van je problemen.
Helaas horen wij maar een van de partijen dus komen er vanzelfsprekend aannames, dat is het forum niet te verwijten.
Problemen los je op door ze aan te pakken, soms kost dat veel geld maar daarna slaap je weer een stuk rustiger.
Het begon met een gebroken riem... die was verdroogd door verwarmd stilstaan.
Op zich is dat al een bijzondere zaak waaraan de garage zichzelf schuldig vond, immers de reparatie werd onder garantie uitgevoerd!
Of was het coulance?
Het is echt allemaal wat onduidelijk en om het op te lossen is nu een professionele mediator nodig, dan geeft rust en zakelijke discussies.
Teruglezend meen ik te kunnen vinden dat de camper uit 2007 dateert, dus wellicht is de marktwaarde nu 35.000/42.500 euro afhankelijk van het type en de staat van onderhoud.
Verkoop het ding aan de garage die er nu reparatie aan uitvoert tegen finale kwijting, je krijgt dan een bedrag en bent van de camper en een nachtmerrie af.
Verder kunnen wij hier in deze toch weinig voor je betekenen.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Technisch Total loss



Bericht door Bas vd laar »

dus wellicht is de marktwaarde nu 35.000/42.500 euro afhankelijk van het type en de staat van onderhoud.
Het is een 2.8 JTD, dus een ouder 244 type.
Die brengt dat natuurlijk niet op.

Ik vrees dat je nog even geduld moet hebben, alles valt onder garantie vertel je.
Dan zijn ze nu 8 dagen te laat.
Rechtsbijstand heeft nu nog weinig zin.
10.000 is veel geld, maar niet exorbitant voor een motorwissel met nieuwe motor en andere onderdelen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Technisch Total loss



Bericht door Kroppie »

en 10.000 euro is ws de verkoop prijs, de garage zal ws minder betaald hebben voor de onderdelen en het werk.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Beroepsreiziger

Re: Technisch Total loss



Bericht door Beroepsreiziger »

HoopOnTour schreef:
vr 19 mei 2023, 8:18
De garage en wij zijn altijd goed in gesprek gebleven,
Gesprek, of staat het ook ergens geschreven?
Met alleen gespreken word het in een rechtzaak ook lastig.
Plaats reactie