Technisch Total loss

Algemene campervragen en -opmerkingen.
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Technisch Total loss



Bericht door HoopOnTour »

Heeft iemand ervaring met een technisch total loss camper? Na 2 x nieuwe motor (hart) 7 nieuwe turbo’s maanden in de garage (nu vanaf december) na overleg toch nog HELE nieuwe motor (ook alles eromheen) belofte dat deze op 10 mei geleverd zou worden maar er nog steeds niet is, zijn wij het zat. Onze geplande reis naar Spanje op 27 mei zien wij in het water vallen en ook ALLE gemiste weekendjes die er waren.
We willen nu toch gaan procederen om onze camper en alles wat wij eraan gedaan hebben in een geldbedrag terug zien.
Wie weet waar we het beste kunnen zijn?
Wij hebben voor dit geen rechtsbijstandsverzekering.
Graag serieuze reacties en geen terechtwijzingen.
Wij zijn al 1,5 jaar heel erg geduldig geweest!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Technisch Total loss



Bericht door Bob Diesel »

Als je ANWB lid bent
Hebben hun misschien juiste raad

Was de verkoper een bovag lid
Ook een mogelijkheid

Of hier eens info vragen

https://www.nab.nl/juridische-informati ... ntenrecht/

Wens je veel sterkte toe met dit gebeuren
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
isoplus
Berichten: 6381
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Technisch Total loss



Bericht door isoplus »

Het klinkt als vreselijk maar als je ergens iets wilt verhalen wordt het toch rechtszakenwerk dus in eerste instantie betaal jij je eigen advocaat.
Zoiets heeft dus slechts zin als je zekerheid hebt op winnen en als de tegenpartij voldoende draagkrachtig is om de claim en kosten te kunnen betalen.
Er zijn dus dan al minstens twee processen nodig, de schade en de kosten na gelijk vergoed krijgen.
De leeftijd van de camper en de garantiebepalingen zowel als duidelijke reparatieopdrachten zijn in deze belangrijk, die moet je sowieso al hebben.
Ik wens je veel succes maar je geeft niet aan hoe en waarom er zaken verkeerd gelopen zijn en dan wordt het koffiedik kijken.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Technisch Total loss



Bericht door Bas vd laar »

Ik zou eerst om de tafel gaan met het bedrijf.
Blijkbaar heb je opdracht gegeven voor een nieuwe motor en alle toebehoren.
Dat is de laatste opdracht die je geplaatst hebt, ze zijn nu 8 dagen te laat ( levering zou 10 mei zijn )
Dat is niets bijzonders, hoe vervelend het ook is gezien de voorgeschiedenis.

Wat heb je afgesproken met het bedrijf mbt de reeds eerder gemaakte kosten?
Je draait toch niet voor alles op neem ik aan?
2 motorblokken en 7 turbo's is absurd.

Als jullie mbt eerder gemaakte kosten al een akkoord hebben bereikt, en het nu alleen nog afhangt van de levering van de nieuwe motor en toebehoren, dan is het enige wat nu over is de ( iets ) te late levering.
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Technisch Total loss



Bericht door HoopOnTour »

Bob Diesel schreef:
do 18 mei 2023, 13:34
Als je ANWB lid bent
Hebben hun misschien juiste raad

Was de verkoper een bovag lid
Ook een mogelijkheid

Of hier eens info vragen

https://www.nab.nl/juridische-informati ... ntenrecht/

Wens je veel sterkte toe met dit gebeuren
Dankjewel, de garage is BOVAG aangesloten. Hebben we gebeld, maar je moet of genoegen nemen met wat ze voor je doen (ze zijn inderdaad nog steeds bezig) of een zal starten.
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Technisch Total loss



Bericht door HoopOnTour »

Bas vd laar schreef:
do 18 mei 2023, 14:00
Ik zou eerst om de tafel gaan met het bedrijf.
Blijkbaar heb je opdracht gegeven voor een nieuwe motor en alle toebehoren.
Dat is de laatste opdracht die je geplaatst hebt, ze zijn nu 8 dagen te laat ( levering zou 10 mei zijn )
Dat is niets bijzonders, hoe vervelend het ook is gezien de voorgeschiedenis.

Wat heb je afgesproken met het bedrijf mbt de reeds eerder gemaakte kosten?
Je draait toch niet voor alles op neem ik aan?
2 motorblokken en 7 turbo's is absurd.

Als jullie mbt eerder gemaakte kosten al een akkoord hebben bereikt, en het nu alleen nog afhangt van de levering van de nieuwe motor en toebehoren, dan is het enige wat nu over is de ( iets ) te late levering.
Om het plaatje compleet te maken; deze garage heeft ons geadviseerd een nieuwe motor te plaatsen nadat de distributiesnaar door uitdroging (lang te warm binnen gestaan, die vorige eigenaar) was geknapt. Wij hebben toen iets meer dan €10.000,- uitgegeven inclusief koppeling airco e.d (de boel lag toch open).
Daarna niets dan problemen gehad, zie verhaal boven. Alles wel onder garantie, maar na 1,5 jaar aanrommelen en laatste keer in december weer gerepatrieerd uit Oostenrijk zijn we het zat.
Ik betaal de wegenbelasting voor niets (durf niet te schorsen). Verzekering gaat al moeilijk doen als we weer wat krijgen (2 x uit buitenland gehaald).
We zijn om tafel geweest met de garage begin april, we zouden écht op vakantie kunnen eind mei, ik zie het (weer!) niet gebeuren.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Technisch Total loss



Bericht door Bas vd laar »

Wij hebben toen iets meer dan €10.000,- uitgegeven inclusief koppeling airco e.d (de boel lag toch open).
En als hij straks klaar is ( hopelijk snel ) moet je dan weer iets betalen, of blijft het bij die 10.000 euro?
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Technisch Total loss



Bericht door kampertjes »

Dit is echt vervelend! Hoop dat het toch goed komt.
Wij hebben het meegemaakt met een vrij jonge occasion maar gedurende 1e jaar ruim 5 maanden in totaal bij dealer gestaan. Heeft z’n best gedaan, heel veel kosten gemaakt maar kregen het niet opgelost. Echt een grote dealer/ importeur. Na jaar en einde garantie waren we het beide helemaal zat, dus in gesprek, ze zouden goede deal hebben voor andere bus. Wat op zich waar was zij het niet dat ze een afschrijving van 1 euro per km van de oude wel realistisch vonden, oftewel 12 mille in een jaar. Ben zonder verder nog iets te zeggen naar huis gegaan, dorpsgarage kreeg het ding goed, voor echt paar centen en we hebben er nog paar jaar plezierig mee gereisd.
Wil maar zeggen, weet niet of het een camperdealer is maar die zijn niet persé de beste werkplaatsen voor het autodeel.
Nou, sterkte er verder mee, niks aan zo
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Technisch Total loss



Bericht door dieseltje+ »

Levertijden zijn momenteel een gevalletje apart. Hoogst waarschijnlijk kan de garage daar niks aan doen, die is afhankelijk van de leverancier en geeft de datum door die hem word toegezegd.
In het topic van TS, januari 2023 krijg ik de indruk dat de garage het qua kosten netjes doet. In combi met dit topic maak ik daar tevens op dat de €10.000 is voor koppeling, airco e.d. , 1 turbo en waarschijnlijk de schade ontstaan door knappen riem? Lees in het andere topic dat alle andere kosten voor garage zijn?! Klopt dat? Nog steeds? Dan sta je vermoedelijk heel zwak om een zaak aan te spannen
Echter na 2 kapotte motoren en 7 turbo's is de vraag over voldoende technische kennis wel een dingetje aant het worden. En nee, ik kraak de garage niet af, lees/krijg info van 1 kant hier.
Al is een pannekoek aan 1 kant nog zo zwart....heeft altijd 2 kanten :-B
Geheel is uiteraard (stront) vervelend.

Ps. zie in dat andere topic nog wat open staande vragen. Die mensen proberen ook te helpen :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Technisch Total loss



Bericht door gjvonk »

Sowieso heel erg rot, maar dit kun je inderdaad toch geen materiaalpech/toeval/(of welke ideeën dit garagebedrijf of de Bovag waar dit bedrijf bij aangesloten is nog meer heeft) meer noemen? 2 motorblokken, 7 turbo's en nu nog een keer 1 hele nieuwe motor. Het komt op mij over als een hele grote stapel fouten en vergissingen, inderdaad niet noodzakelijkerwijs van alleen dit garagebedrijf, maar ook van onderdelen leveranciers. Maar hoe krijg je dit opgelost en hoe denkt dit bedrijf "het gederfd reisplezier" te compenseren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Technisch Total loss



Bericht door AadenAnke »

Technisch Total löss heeft voor mij een andere dekking maar dat laat ik maar! Ik denk dat beide partijen hier ontzettend van balen. De garage heeft hier ook flink schade van alleen met minder gevoel denk ik. Zoals Bas al zegt/schrijft het is nu nog alleen maar een 8 dagen te laat dat zal geen rechter als onoverkomelijk beschouwen. Wees eerlijk als die motor binnen is is het met uiterlijk 2 dagen gepiept dus misschien ben je met de Pinksteren wel op pad. Wat het schorsen betreft je durft dat niet ben bang dat de verzekering je niet meer wil. Schorsen is het stil zetten van de houderschapsbelasting! Je verzekering schorsen nooit doen! Verder is denk ik echt alles al gezegd en wens ik je alleen maar sterkte

Gr Aad
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Technisch Total loss



Bericht door Will »

Hoe oud is de camper in verband met garantie verder zou ik toch nog even geduld betrachten want met procederen zonder enige rechtsbijstand zie ik het somber in.Voor elke handeling heb je neem ik aan toestemming gegeven of anders voor informatie het juridisch loket raad plegen.Het laatste wat je moet doen met de uitvoerder oorlog voeren want dan ben je echt de Sjaak.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
HoopOnTour
Berichten: 30
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 14:04

Re: Technisch Total loss



Bericht door HoopOnTour »

De garage en wij zijn altijd goed in gesprek gebleven, maar het is wel steeds dat ze dingen beloven die dan niet waar gemaakt worden. Al is het alleen al ons op de hoogte stellen, ook al is dit slecht nieuws. Ik moest steeds overal zelf achteraan bellen. Ze wisten al heel lang dat wij eind mei weg wilden naar Spanje. Zonder degelijke proefrit durven wij dit niet meer aan.
Ik weet dat ze ook (tweedehands) camperdealer zijn, dus weer overwegen nu om daar een knappe camper mee te vragen als compensatie als onze niet klaar is.
isoplus
Berichten: 6381
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Technisch Total loss



Bericht door isoplus »

Dat lijkt een goed idee maar..., het komt mij over als een garage waar het mankeert aan goede leiding en/of voldoende technische kennis of het moet zo zijn dat jij niet met een voertuig om kunt gaan, dat weet jij zelf het beste.
In beide gevallen ga je weer een risico aan.
Wat als je van de geleende camper iets stuk rijdt of het ding is ook onbetrouwbaar?
Nog meer gehannes, kosten en twistpunten!
Kom overeen dat je een camper huurt op hun kosten bij een solide verhuur bedrijf met eigen campers, dus niet via via van een particulier.
Dat zal je al overredingskracht genoeg kosten vrees ik maar is een veilige optie zonder gedoe achteraf.
Plaats reactie