rot en vochtig

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: rot en vochtig



Bericht door Camperbassie »

tobe1966 schreef:Bodem ook?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja de bodem ook 4cm.
Er zit nergens hout in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Beroepsreiziger

Re: rot en vochtig



Bericht door Beroepsreiziger »

hathi schreef:
ma 22 mei 2023, 17:12
Beroepsreiziger schreef: Stel (Ik gok even wat.) Je heb nu 50-100.000€
Koop iets leuks in Portugal. ……….Die bedragen zijn ook in Portugal ,al lang passé :thumbdown:
Ik schreef er ook bij, dat ik al lang niet meer in Portugal ben geweest.

Maar goed, voor 50-100.000€, hoef je ook niet helemaal hypotheekvrij te kopen.

Het ging er mij over, nu heeft die dat bedrag misschien.
Maar hij wil eerst een camper kopen, en een paar jaar rondreizen.
Die 50-100.000€ word dan langzaam minder.
Om vervolgens over een paar jaar zich wel te vestigen in Portugal.
Met...... Een ''top'' hypotheek. Want het geld wat die nu nog wel heeft, en straks minder is geworden, is wel geld wat die dan weer moet gaan lenen.

Zijn vrouw is een Portugeze, dus ik neem aan! dat ze dan ergens gaan wonen waar zij vandaan kwam.

NL als voorbeeld nemende, je kan je eigen vestigen in de Randstad, waar huizen heel wat duurder zijn als in bv Oost NL.
Nog steeds niet goedkoop, maar tussen bv 4 ton in de Randstad, en 3 ton in het Oosten zit nog wel een verschil.

En anno nu, 2023, wil de bank wel wat eigen geld zien, voor ze een hypotheek geven.
TS gaat dan naar het buitenland, en dan gaat de bank toch anders kijken.
0,0 Inkomen gehad in Portugal. En wat je in NL had is leuk, maar daar heeft zo'n bank weinig aan.

En dat zijn vrouw dan Portugeze is, is leuk, maar die heeft misschien ook wel 20 jaar in NL gewoont.
Daar heeft een bank dan verder ook niks mee.
Beroepsreiziger

Re: rot en vochtig



Bericht door Beroepsreiziger »

Zijspan schreef:
ma 22 mei 2023, 18:42
Het is hier net als in Nederland kost het niet veel, dan zit er veel werk aan het originele Portugese huis.
Het is daar, Portugal, hetzelfde als overal.
Een huis is een huis. (Zelfde huis.) Het is de grond waar die opstaat, die de hoogte van de prijs bepaald.

1000m2 grond van 100€/m2 =100.000€
1000m2 grond van 500€/m2 =500.000€
4 ton verschil, voor precies hetzelfde huis.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: rot en vochtig



Bericht door Bas vd laar »

Tjonge jonge...
Wat een verhaal weer, Beroepsreiziger.
Vol met aannames en fantasieën :wtf:
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1794
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: rot en vochtig



Bericht door doov »

Als de aannames kloppen, is het wel een goed verhaal natuurlijk waar TS heel veel aan heeft.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80326
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: rot en vochtig



Bericht door Dafluc »

Lees de vraag van ts nog eens......
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: rot en vochtig



Bericht door Bas vd laar »

doov schreef:
di 23 mei 2023, 10:00
Als de aannames kloppen, is het wel een goed verhaal natuurlijk waar TS heel veel aan heeft.
Oh ja, dat was vast het advies waar TS op zat te wachten… :crazy:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: rot en vochtig



Bericht door EasyBee »

TS heeft halverwege pagina 3 op 18 mei voor het laatst gereageerd.
Snap ik volledig, als ik kijk naar zijn vraagstelling en de richting die de discussie op ging op pagina 3 en verder. Ik zou dan ook afhaken.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
markprinsen
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 27 okt 2021, 14:36

Re: rot en vochtig



Bericht door markprinsen »

TS zal in middels in Portugal zitten (zonder camper). Heeft de mijne ook bekeken en was heel vriendelijk hoor! Echter, het verwachtingspatroon was wellicht enigszins scheef. De campers waar naar wordt gezocht zijn 25-30 jaar oud, hebben meerdere eigenaren gehad en zijn allemaal goed gebruikt.

De uiteindelijke koper heeft mijn Hymer helemaal gescand met de vochtmeter en 1 klein plekje ontdekt (bij een dakraampje). Die was daar heel nuchter in: die kit ik wel even opnieuw en dan is het goed.
Tjerk23
Berichten: 5
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 16:05

Re: rot en vochtig



Bericht door Tjerk23 »

En idd inmiddels in Portugal aangekomen, zonder camper.
De laatste post van Mark raakt aan mijn vraagstelling.
Het overgrote deel van de campers die ik heb bekeken hadden last van rotte hoeken in de bodemplaat achter en/of een vochtige garage. De vraagstelling is dus; is dat wat je kunt verwachten in deze.prijsklasse en hoe erg is dat? Mijn gevoel zegt, niet kopen en blijven doorzoeken. Dat er gebruiksaanwijzingen zijn bij een oude camper begrijp ik maar dit lijken me lastige dingen die niet gemakkelijk te verhelpen zijn.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: rot en vochtig



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb het idee dat je een nieuwe camper verwacht.
Als je zoveel campers hebt gezien, dan heb je er een hoop goede laten schieten.
Je moet er ook geen nieuwe van willen maken, dwz dat je sommige plekken in de vloer best zo kunt laten, dat beinvloed het plezier dat je er van hebt niet.
Waarschijnlijk gaat het nog jaren prima.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: rot en vochtig



Bericht door dedruivenplukker »

Het kan als gezin ook wel lekker zijn is mijn ervaring.
Bij een oude camper is er altijd wel wat, maar dat los je gaande weg op.
Je hoeft niet neurotisch te zijn over een vlekje, krasje of deukje en je kan hem als gebruiksvoorwerp zien.
Wij hebben bij elkaar jarenlang als gezin van 5 (later met hond) in oude campers van minder dan 10K gewoond.

Als de bejaarde buren hun droogloopmatje gingen stofzuigen :crazy: knutselde ik wat met kit of plaatste ik nieuwe rollo's of een nieuw dakluikje.
Zo kwam ik er na een jaar achter dat de koelkast toch prima werkte na wat knutselen en welke kant in de wind en regen kon zodat het binnen droog bleef. :DD
Op een volle camperplaats het geval opkrikken of de motorkap open en er komen uit allerlei hoeken en gaten "deskundigen" helpen. :thumbup:
Pas toen de kinderen niet meer mee gingen werd het voor ons tijd voor een (oude) witte doos.

Maar dat is voor iedereen anders, wij begonnen op de fiets en later een (leeg) klein busje, dan zijn je eisen minimaal en ben je al blij dat je niet hoeft te trappen en je tentje op hoeft te zetten.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: rot en vochtig



Bericht door Will »

Tjerk23 schreef:
di 23 mei 2023, 14:06
En idd inmiddels in Portugal aangekomen, zonder camper.
De laatste post van Mark raakt aan mijn vraagstelling.
Het overgrote deel van de campers die ik heb bekeken hadden last van rotte hoeken in de bodemplaat achter en/of een vochtige garage. De vraagstelling is dus; is dat wat je kunt verwachten in deze.prijsklasse en hoe erg is dat? Mijn gevoel zegt, niet kopen en blijven doorzoeken. Dat er gebruiksaanwijzingen zijn bij een oude camper begrijp ik maar dit lijken me lastige dingen die niet gemakkelijk te verhelpen zijn.
Mijn vraag zou je een gewone auto van 25 jaar oud ook kopen voor 20.000 euro. De meeste Fiats van die leeftijd liggen al op het auto kerkhof alleen als er een (verotte) woonbak op zit is het ineens goud waard. Het is puur de emotie wat waarde geeft aan zo'n ding.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80326
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: rot en vochtig



Bericht door Dafluc »

Pfff. Wat moet je hier nou mee. Een camper is duurder dan een even oude auto of bestelbus. Nieuw is hij ook een stuk duurder. Dus dan zou niemand het moeten kopen? Kom op.
Afbeelding
Plaats reactie