Renault Trafic L2H1 naar camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door JMD »

Bison-kit kun je goed gebruiken, maar is relatief duur. Action kit is naar mijn idee minder flexibel, voelt in iedergeval wel zo aan.
Zou zelf gaan voor Hybrifix in verband prijskwaliteit verhouding. Heb je geld over dan Tec7 is de beste betreft treksterkte (zegmaar kleefkracht).
Gebruik geen transparante kit, treksterkte is een stuk minder.
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door Kleine Camper »

Samenvattend:
Twee adviezen over de latjes onder de vloer. Ondanks dat Armaflex niet drukvast is, ga ik er een beetje van uit dat de oppervlakte van de vloer de druk zal verdelen. Ik ga het eens proberen zonder latjes. Eerst maar eens in proefopstelling. We zullen zien....

Geen Cyrix voor LFP. Toch maar de Orion.

Welkom in de wereld van de lijmen :crazy:
Even gekeken naar de lijmen van Den Brave (Zwaluw). Uitgekomen op de Hightack universele montage kit. Voor het afwerken van de vloer lijkt me de Hybrfix afdichtingskit een mooi product.

Overigens zie ik op verschillende filmpjes dat we in Nederland eerste de isolatie aanbrengen (veelal Armaflex) en daarna het houten hulp frame.
In buitenlandse filmpjes zie ik het vaak andersom. Eerst het hulpframe direct op de metalen spanten en dan pas het isolatie materiaal.
Is er voor een van beide werkwijze een voorkeur en waarom ?
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door myway »

Waarom zouden heeeeeel veeeeeel camper/caravan fabrikanten Dekalin gebruiken
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door Kleine Camper »

Geen idee.....??? :-?
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door tranny »

Niet duurder gaan maken als nodig is, hiermee plak je ook ongeveer alles permanent aan elkaar vast.
https://tackmasters.nl/strong-bond-high-tack-kit/
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door Kleine Camper »

Goede tip over de strong-bind-high-tack-kit (wat een naam). Mooie prijs ook.

Vanavond zal ik even naar de Dekalin kijken.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door tranny »

Je kunt bij Tackmasters ook nog kiezen voor de unibond polymeerkit, deze is qua eigenschappen verder exact gelijk maar is wat zachter/soepeler om te verwerken.
Met de Strong bond kun je bij wijze van spreken van alles aan de muur plakken zonder ondersteuning, bij de unibond moet je er even een steuntje onder plaatsen tot de kit droog is.
De kokers c.q. worsten voor gebruik even in een emmer warm water leggen om op te warmen (geldt voor alle merken van polymeerkitten), dan hoef je ook niet zo hard te knijpen in het kitpistool. :wink:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door DJSmiley »

High-tack is niet perse nodig, alleen soms handig voor spullen meteen enigszins vast moeten blijven zitten.

Maar die kit is dikker, dus iets minder makkelijk te verwerken.
Overigens is een automatische kitspuit ideaal als je veel moet kitten... De goedkoopste versie kun je op de boormachine zetten: https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B07F2PHPMF/
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door Kleine Camper »

Mooi apparaatje.
Ik ben wel van het "dat het enigszins vast moet blijven zitten" :lol3:
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 23 mei 2023, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door Kleine Camper »

2 Juni gaat Bussie naar Atrion voor een super plat hefdak (zonder slaapgedeelte), 3 luiks en het draaibaar maken van de voorstoelen (incl RDW-keuring).
Tot die tijd twee dingen. Allereerst ga ik de semi-permanente inbouw maken. Deze voldoet aan de normen belastingdienst (voor de foto's) en is makkelijk in en uit te bouwen tijdens de inbouw periode. Voor mij is dat noodzakelijk omdat ik de bus gedurende de inbouw periode als prive auto blijf rijden. Ik ben al aardig op weg om de benodigde componenten via marktplaats te verzamelen.

Eentje waar ik niet goed uitkom: de BPM berekening.
Catalogusprijs 47.604 /min BPM 37.7% 17.646
Maakt 29.658 / min BTW 21% 6.228
Netto catalogusprijs 23.430,--

BPM korting 2017 76% + 2 maanden a 0,416 is 17.875
Maakt 5.555,--
Plus dieseltoeslag 273,--
Zou een totaal van 5.828 maken. :wtf:

Ik hoop dat ik ergens een verkeerde afslag heb genomen ::S
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door DucatoDolf »

Btw gaat over BPM dus daar ga je al fout(hang me hier echter niet aan op, ik zit ff niet achter de pc) . Eerst catalogus prijs minus Btw daarna BPM van het resterende bedrag afhalen. /1,21 dan /1,377

€47604 - Btw wordt dan €39342 en minus BPM €28671. €39342-€28671=€10671, dit is de BPM van de nieuwprijs.

En dan ga je de afschrijvingstabel toepassen. Rest BPM voor 5 jaar 26,092% voor 6jaar 21,1%.
Dus €10671x0,26092=€2784 voor 5 jaar.
€10671x0,211=€2251voor 6 jaar.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door DJSmiley »

Ik heb de autotelex calculator gebruikt:
https://autoimport.autotelex.nl/merk.aspx

Zonder de exacte gegevens in te vullen kom ik ook idd op zo'n 2300 euro uit die DucatoDolf ook voorberekend.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door Kleine Camper »

In afwachting van de inbouw van het verwijderen van de dubbele cabine, het plaatsen van het (slaap)hefdak en het draaibaar maken van de beide voorstoelen zijn we ons vast aan het orienteren op de verdere indeling en opmeten van de exacte maten.
Ook zijn we druk in de reken modus als het gaat om het de maat planken voor het uitschuifbed. Met de huidige houtprijzen en een beetje milieu-bewustheid is dat nog best een gereken om hier zo efficient mogelijk mee om te gaan. Een 5 cm langer of korter bed geeft al weer een heeeeel ander resultaat.

Zo zijn we ook bezig om de indeling verder te "perfectioneren".
Vraag: weet iemand een gratis programma waar ik op een eenvoudige wijze een plattegrond kan maken?

Afgelopen weken bij wat collega bouwers (omgeving Alkmaar) langs geweest die ook midden in een bouwproject zitten. Erg leuk een interessant.
Wij waren al een beetje bezig met sluitsysteem van de verschillende lades en kastdeurtjes. We zullen vooral, gebruik gaan maken van lades. Reden: door de volledig uittrekbare ladegeleiders helemaal toegankelijk. Alleen voor gas (907), water (schoon 19 en vuil 13) en de Porta Potti zullen we kastjes maken. De Porta Potti zal ook uitschuifbaar worden voor nachtgebruik.

Maar goed.... het afsluiten.
Een push to go systeem lijkt mij onvoldoende om de lades/deurtjes tijden het rijden gesloten te houden.
Dan heb je natuurlijk het welbekende drukknopslot.
Wij willen gebruik gaan maken van een handgreep van touw. En zijn aan het kijken naar magneetsluitingen.

Vraag: hoeveel trekkracht heb je nodig om een deurtje/lade tijdens rijden gesloten te houden EN zo dat het toch prettig te openen en sluiten is.
De trekkracht varieert van 4 kg tot..... Is 25 kg functioneel en werkbaar? Wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Renault Trafic L2H1 naar camper



Bericht door gjvonk »

Hoeveel kracht er komt te staan op een lade vergrendeling in een bocht hangt in hoge mate af van het gewicht wat er in ligt: de lades in het keukenblokje van onze camper hebben alle 3 én een soort softclose en een drukknop slot. Als ik het drukknop slot van de lade met het lichtgewicht camping bestek vergeet te vergrendelen, blijft die dicht bij het verlaten van een Franse rotonde. Vergeet ik de onderste lade waar meer zwaardere spullen in zitten, schiet die open.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie