Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Hallo Allemaal,

Wij gaan een camper kopen en willen waarschijnlijk een buscamper omdat deze in onze beleving beter bestand zijn tegen het altijd buiten staan.
Kan een half integraal hier ook tegen? Jaar in jaar uit.
Natuurlijk moet je je camper luchten en warm stoken en gewoon er lekker mee weg etc.
Toch heb ik het idee dat je sneller vochtproblemen krijgt met een half integraal camper.

Wij zijn erg benieuwd naar de meningen van andere mensen.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper stallen of kunnen zowel bus als half intergalactische 365 buiten staan.



Bericht door AadenAnke »

Ik heb bewust voor een bus gekozen ivm de toch kit problemen die na verloop van tijd gaan ontstaan. Mijn bus van 2018 heeft nog geen nacht binnen geslapen in de 4 jaar en ruim 10 maanden dat ik hem heb. Ergens in oktober/november parkeer ik hem op het stalling terrein en daar staat hij tot half april/mei stil. Ik heb ventilatieroosters in de portierramen zitten geen stroom er op en in het voorjaar start hij gewoon alsof hij de dag ervoor is stil gezet. Geen last van vocht gelukkig. Hiervoor had ik een oude alkoof waar heel veel vocht problemen bij zijn geweest. Vooral kit problemen. Hoe dat bij een integraal is heb ik geen idee van. Hoor/lees wel vaak dat men de kit naden laat vervangen.

Gr Aad
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door Ans1976 »

Dank je Aad, idd de kitranden. Daar moet dus rekening mee gehouden worden. Hier heeft de bus dus een plus voor.
Gr Ans
Gebruikersavatar
Johnti
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 04 mar 2015, 15:48
Locatie: Helmond

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door Johnti »

Onze halfintegraal staat al 9 jaar buiten. Zonder problemen en lekkages. Alleen groen dak schoonmaken. Hahaha
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door isoplus »

Als je een nieuwe buscamper koopt en die regelmatig gebruikt kan die prima buiten overnachten. Na 5 jaar ruil je hem in voor een nieuwe, prima te doen tegenwoordig.
Koop je een gebruikte camper en wil je er nog 15 jaar in rijden alleen in de vakanties, dan is stallen overdekt wel verstandig en handig. De stallingskosten verdien je terug aan het mindere onderhoud aan de toch wel kwetsbare koets.
Bij een nieuwe camper zonder hout in frame en bodem is binnen stallen ook minder belangrijk, onze Hymer stond 12 jaar buiten gestald in ons weiland, geen problemen gehad met lekken of kitnaden. Prima ingeruild op een nieuwe buscamper, alleen omdat die makkelijker dagelijks te gebruiken is.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door seth_space »

Bussen hebben ook kitranden alleen zijn die meegespoten in de kleur en vallen dus minder op.
Bussen hebben meer metalen delen die gevoelig zijn voor roest. Takken e.d. krassen de lak en daar heb je bij een kunststof buitenzijde van een half integraal alleen visuele gevolgen van. Een bus gaat daar uiteindelijk roesten.
Een goede met regelmaat gecontroleerde half integraal zal net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar zijn als een bus.
Uiteindelijk is de keuze vooral afhankelijk van dat wat je er mee wilt gaan doen.
Wil je een fatsoenlijke douche en toilet dan is een halfintegraal te preferen. Leef je liever wat meer buiten dan is een busje met de grote schuifdeur een voordeel.
Ruimte maakt ook nogal uit dus ook daar prioriteiten stellen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door AadenAnke »

Ik ruil mijn bus echt niet in dit jaar hopelijk de komende 10 a 15 ook niet daarna zal het waarschijnlijk wel over zijn voor mij dan ben ik tussen de 77 en 82 jaar.

Gr Aad
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door Ans1976 »

Johnti schreef:Onze halfintegraal staat al 9 jaar buiten. Zonder problemen en lekkages. Alleen groen dak schoonmaken. Hahaha
Dat is heel fijn! En dat schoonmaken vinden wij nooit ergAfbeeldingdank je.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door Mickel Moen »

Het is eigenlijk heel simpel.

1. De kwaliteit van de bouw.
2. De mate van onderhoud.

1 = het vooraf goed uitzoeken wat je koopt.
2 = vrijwel geheel jouw zorg.

Wel denk ik, dat regelmatig gebruik beter is dan lange perioden van stilstaan.

Onze bus is van 2004. Staat iedere dag buiten. Is ook onze enige auto. Wordt dus wekelijks gebruikt.

Hij heeft inmiddels 290.000km gereden. Ik pas er goed op. Beschadigingen, werk ik zo snel mogelijk weer bij, of laat ik herstellen.

Hij is een paar weken geleden getaxeerd. Dat was voor het laatst in 2017 gebeurd. Tot mijn verbazing op exact dezelfde waarde getaxeerd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door Ans1976 »

isoplus schreef:Als je een nieuwe buscamper koopt en die regelmatig gebruikt kan die prima buiten overnachten. Na 5 jaar ruil je hem in voor een nieuwe, prima te doen tegenwoordig.
Koop je een gebruikte camper en wil je er nog 15 jaar in rijden alleen in de vakanties, dan is stallen overdekt wel verstandig en handig. De stallingskosten verdien je terug aan het mindere onderhoud aan de toch wel kwetsbare koets.
Bij een nieuwe camper zonder hout in frame en bodem is binnen stallen ook minder belangrijk, onze Hymer stond 12 jaar buiten gestald in ons weiland, geen problemen gehad met lekken of kitnaden. Prima ingeruild op een nieuwe buscamper, alleen omdat die makkelijker dagelijks te gebruiken is.
Het wordt een jong gebruikte camper, die we niet iedere 5 jaar in gaan ruilen hoor, dat wordt dan een leuke kostenpost. Weet u vanaf wanneer er geen hout meer in de bodems zit? Dit zit toch in iedere camper/caravan? Wij gaan de camper niet gebruiken als dagelijks vervoer, daar vind ik hem te groot voor. Het is de bedoeling dat hij tussen de 6 en 7 meter wordt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door Ans1976 »

seth_space schreef:Bussen hebben ook kitranden alleen zijn die meegespoten in de kleur en vallen dus minder op.
Bussen hebben meer metalen delen die gevoelig zijn voor roest. Takken e.d. krassen de lak en daar heb je bij een kunststof buitenzijde van een half integraal alleen visuele gevolgen van. Een bus gaat daar uiteindelijk roesten.
Een goede met regelmaat gecontroleerde half integraal zal net zo betrouwbaar of onbetrouwbaar zijn als een bus.
Uiteindelijk is de keuze vooral afhankelijk van dat wat je er mee wilt gaan doen.
Wil je een fatsoenlijke douche en toilet dan is een halfintegraal te preferen. Leef je liever wat meer buiten dan is een busje met de grote schuifdeur een voordeel.
Ruimte maakt ook nogal uit dus ook daar prioriteiten stellen.
Ja, dat is idd weer een plus voor de half integraal. Wij vinden het ook wel fijn om als het wat frisser wordt binnen te zitten. Douchen doen we op de campings, hooguit in nood. Mij lijkt ook dit een punt dat makkelijk vocht oplevert in je camper. Dank voor de tips, weer iets om over na te denken. Vooral het punt ruimte is idd in bussen krap. Wij willen een camper tussen de 6 en 7 meter.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door Ans1976 »

AadenAnke schreef:Ik ruil mijn bus echt niet in dit jaar hopelijk de komende 10 a 15 ook niet daarna zal het waarschijnlijk wel over zijn voor mij dan ben ik tussen de 77 en 82 jaar.

Gr Aad
Lekker genieten dus de komende jarenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door Ans1976 »

Mickel Moen schreef:Het is eigenlijk heel simpel.

1. De kwaliteit van de bouw.
2. De mate van onderhoud.

1 = het vooraf goed uitzoeken wat je koopt.
2 = vrijwel geheel jouw zorg.

Wel denk ik, dat regelmatig gebruik beter is dan lange perioden van stilstaan.

Onze bus is van 2004. Staat iedere dag buiten. Is ook onze enige auto. Wordt dus wekelijks gebruikt.

Hij heeft inmiddels 290.000km gereden. Ik pas er goed op. Beschadigingen, werk ik zo snel mogelijk weer bij, of laat ik herstellen.

Hij is een paar weken geleden getaxeerd. Dat was voor het laatst in 2017 gebeurd. Tot mijn verbazing op exact dezelfde waarde getaxeerd.
Ja dat van de bouw kwaliteit is zeker een feit, onze voorkeur gaat naar knaus, Malibu, hymer. Een degelijke bouw is voor ons van groot belang.
En ja ze schieten echt nog steeds omhoog de prijzen. Voor ons niet heel handig maar voor verkopers fijn Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan



Bericht door ducati 900 »

Onderhoud is belangrijk, elk jaar controleren en evt goed repareren en niet eroverheen smeren.
Onze integraal 1979 staat bij ons al 19 jaar buiten en daarvoor bij de vorige eigenaar ook.
Wordt elk jaar goed gecontroleerd.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie