Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Bob Diesel schreef:Alkoof niet klein :roll:
Met 5,99 ook niet groot
Iets hoger als normaal ,door een sat schotel
En vervoer is vervoer, ook naar de aldi of lidl
Doe je op reis toch ook :idea:

Parkeren ook geen probleem
Ivm corona en verhuizing wel een stalling
In de nieuwe woon omgeving gevonden

Maar camper nu niet meer in bezit
Ik zou t zelf niet doen, maar wij wonen dan ook dicht bij t dorp en kunnen lopend en fietsend boodschappen doen. Missen jullie de camper niet?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Adfur schreef:Die van ons krijgt 1x per 2 jaar motorisch een beurt en uiteraard elk jaar zijn APK. Alleen bij problemen, zoals recent een lichte olie lekkage (was simpel te verhelpen) gaat hij tussendoor naar de garage. Een zogenaamde Bovag keuring voor een metalen buscamper vind ik onzin, ik kan zelf wel zien of mijn watersysteem goed werkt en of mijn gasleidingen druk verliezen. Wel wordt binnenkort de Truma Duomatic van 10 jaar oud vervangen. Behalve de dakluiken zit er geen kit op of aan onze bus. Vochtmetingen laat ik niet doen. De helft van het jaar is hij buiten, de wintermaanden binnen. In sommige gemeentes mag je je camper niet langer dan 3 dagen op je eigen oprit stallen als de camper van de weg zichtbaar is!
Dank, dat is voor iedereen een keuze idd, wat kan je zelf en wat wil je laten doen. Maar als je hem gewoon in de belasting laat dan mag je hem zelfs gewoon op de weg zetten toch. Wij zijn van plan om er het hele jaar rond mee weg te gaan al zijn het weekendjes.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Dafluc schreef:Nou, Ans kan maar gewaarschuwd zijn. Schrijft zelf dat de camper op de oprit komt te staan. Dan is het best handig vooraf te weten dat de gemeente en klagende buren een probleem zouden kunnen worden. Dus zonder er weer pagina's over vol te schrijven wel een terechte opmerking.
Handig. Dan past Adfur zijn post aan en lijkt het alsof ik erover begin. Maar Ans gebruik de zoekfunctie rechts boven en geef de woorden camper en parkeren in. Dan zijn er een aantal topics over dit onderwerp te vinden. Want een camper op (eigen) oprit kan in sommige gemeenten en met een klagende buur een probleem geven. Hoeft niet, maar wel zo handig om vooraf te weten.
Inderdaad een heel handige tip, ik ga het eens opzoeken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Elliot 5 schreef:De naden in zo'n metalen busje zijn soms ook ge-puntlast of gelijmd en "werken" niet zoals bij een witte doos natuurlijk;-).

Op (sommige) campers blijft water op het dak staan omdat de randprofielen hoger zijn.
Als er ergens onder een naad een beetje vocht komt, al is het aan de uiterste rand van de naad, en de camper bevriest meerdere malen ('snachts bijvoorbeeld) dan kan de naad door bevriezing steeds verder open gaan staan waardoor op den duur een echt lek ontstaat, na een langere kwakkelwinter.
Uitzetting door ijsvorming is supersterk. Ik heb dikke stalen kokerprofielen "rond" zien worden omdat er water in stond wat iedere nacht bevroor.

Je kunt dan eventueel de voorwielen op oprijbokken zetten om te voorkomen dat er water op blijft staan?
Dat is een goede, gaan we uitzoeken. Bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Adfur »

Ans1976 schreef:
wo 17 mei 2023, 7:48
Dank, dat is voor iedereen een keuze idd, wat kan je zelf en wat wil je laten doen. Maar als je hem gewoon in de belasting laat dan mag je hem zelfs gewoon op de weg zetten toch. Wij zijn van plan om er het hele jaar rond mee weg te gaan al zijn het weekendjes.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat is alleen waar als hij niet als kampeermiddel is geregistreerd maar als "gewone" bus en je dus de volle mep wegenbelasting betaalt.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door EasyBee »

Ans1976 schreef:
wo 17 mei 2023, 7:42
Dank je wel, krijg je met een hoes geen last van vocht juist? Dat van het UV licht snap ik dan weer wel trouwens.
Die dakhoes (let op die dekt dus alleen het dak af en het wordt dan dus niet zo'n compleet ingepakt geval, voorbeeld) beschermt tegen alle vogelpoep, bladeren, hagel, regen enz. en er komt toch echt weinig vocht doorheen. Bovendien is het net als Goretex in kleding ademend. Dus water verdampt ook weer. Hij stond nu van oktober t/m half april er onder en dak was droog. UV werend voor behoud van alle kit- en rubberranden.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Adfur schreef:
Ans1976 schreef:
wo 17 mei 2023, 7:48
Dank, dat is voor iedereen een keuze idd, wat kan je zelf en wat wil je laten doen. Maar als je hem gewoon in de belasting laat dan mag je hem zelfs gewoon op de weg zetten toch. Wij zijn van plan om er het hele jaar rond mee weg te gaan al zijn het weekendjes.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat is alleen waar als hij niet als kampeermiddel is geregistreerd maar als "gewone" bus en je dus de volle mep wegenbelasting betaalt.
Ik heb mijzelf ondertussen ingelezen en het klopt idd wat je zegt. Nu zijn we aan het uitzoeken wat de Gemeente Den Helder hierin doet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

EasyBee schreef:
Ans1976 schreef:
wo 17 mei 2023, 7:42
Dank je wel, krijg je met een hoes geen last van vocht juist? Dat van het UV licht snap ik dan weer wel trouwens.
Die dakhoes (let op die dekt dus alleen het dak af en het wordt dan dus niet zo'n compleet ingepakt geval, voorbeeld) beschermt tegen alle vogelpoep, bladeren, hagel, regen enz. en er komt toch echt weinig vocht doorheen. Bovendien is het net als Goretex in kleding ademend. Dus water verdampt ook weer. Hij stond nu van oktober t/m half april er onder en dak was droog. UV werend voor behoud van alle kit- en rubberranden.
Dat ziet er idd goed uit. Iets om over na te denken Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

On het document van de gemeentelijke verordening kon ik onderstaand vinden, wat een ambtelijke taal zegAfbeelding ik lees hieruit dat we dus wel een camper mogen parkeren op onze eigen grond niet groter dan 6 meter. Wat lezen jullie hieruit?Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door EasyBee »

Aangezien jullie hem niet op de openbare weg zetten, maar op de oprit, moet je even doorspitten wat wel en niet mag op eigen terrein.
Bijvoorbeeld : op de eigen oprit en steekt uit voor de voorgevel (de rooilijn) van het huis. Op de eigen oprit en blijft achter de voorgevel (de rooilijn) van het huis. Wat is eventueel de maximaal toegestane hoogte van het voertuig? Hoe dicht bij de erfgrens kom je te staan en mag dat?
En heel belangrijk. Gaat een van de buren zich er aan storen dat ze uit het raam tegen jullie camper aankijken? Jaloezie doet rare dingen met die gezellige buren.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Ans1976
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 14 mei 2023, 19:56

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Ans1976 »

Dank je wel, idd maar eens goed na laten kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 17 mei 2023, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door Lambiek »

Jaloezie ? 365 dagen camper voor rooi lijn oprit
uitzicht buren weg

Dat kan dus in praktijk

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door EasyBee »

We dreigen off topic te gaan, maar als die camper daar 365 dagen staat, doe je iets verkeerd. Jaloezie dar je een camper hebt en zij niet.
Jaloezie dat je er regelmatig op uit trekt en zij niet en als je er niet op uittrekt, zitten ze er tegen aan te kijken.
On topic. Probeer je buren zo min mogelijk tot last te zijn, geef ze geen aanleiding om bij de gemeente te gaan zeuren.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9162
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper stallen of kunnen bus en half integraal 365 dagen buiten staan?



Bericht door gjvonk »

Dat overkomt zelfs mensen met een VW camper met hefdak die die wagen werkelijk dagelijks gebruiken: mijn collega woont in Maasland (Midden-Delfland) waar de APV gebied dat "een kampeermiddel ten hoogste 3 dagen op de openbare weg mag staan". De bus neemt echt niet meer plek in beslag dan een gewone personenauto en wordt ook echt dagelijks als zodanig gebruikt. Ze parkeren hem echt niet met het hefdak omhoog of zo....

Moraal: je hebt maar 1 klager nodig die de gemeente wijst op de letter van de eigen APV en het gezeur gaat beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Plaats reactie