Gasinstallatie aansluiten

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Foxo85
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 mei 2023, 19:07

Gasinstallatie aansluiten



Bericht door Foxo85 »

Hoi allemaal,

wij hebben een camper gekocht en zagen dat de gasslang uit 2011 komt. We hebben vandaag een nieuwe gekocht (gasdrukregelaar en slang setje), maar ik kom er achter dat het beide 'mannetjes' zijn.

_107082_470_01.jpg
_107082_470_01.jpg (27.08 KiB) 3644 keer bekeken
De camper heeft ook een 'mannetje'

20230513_183453.jpg
20230513_183453.jpg (68.76 KiB) 3644 keer bekeken
Klopt het dat ik dan een 'vrouwtje-vrouwtje' nippel kan plaatsen, zoals deze: https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... -m/2369866 , of is dat te simpel gedacht?

Zoals jullie wellicht uit de context halen, ik ben een leek op dit gebied. Dus alle hulp is welkom. Bvd!
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Gasinstallatie aansluiten



Bericht door mMario »

Ja, te simpel gedacht.
De nippel moet speciale conische inloopkant hebben.
Als je de slang met sleutel 17mm heb los gedraaid moet je onderstaande hebben.
Gasslang terug brengen en ruilen voor deze:

Afbeelding
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Gasinstallatie aansluiten



Bericht door rongreven »

Of als je de slang al hebt een koppeling er tussen:

https://www.dewitschijndel.nl/catalogse ... skoppeling

Even kijken welke draad en diameter je nodig hebt.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: Gasinstallatie aansluiten



Bericht door mMario »

Nee, Ron dat gaat niet. TS heeft een gasslang met beide zijdes linkse draad gehaald.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Gasinstallatie aansluiten



Bericht door rongreven »

Ja, ik zie het, excuus.