Shurflo Trail King gebruiken voor vullen watertank?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
da_sies
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 21:45

Shurflo Trail King gebruiken voor vullen watertank?



Bericht door da_sies »

Hallo allemaal,

wij kamperen regelmatig wild, en moeten dan soms naar een camping omdat dat de enige plaats is waar er water te krijgen is in de buurt. Wij douchen en drinken uit onze 120l tank. Nu heb je in de bergen vaak bronnen (fonteintjes in houten bakken) waar helder water uitkomt. Is het mogelijk om de shurflo te gebruiken als pomp om met de tuinslang+filter onze watertank vol te krijgen?

ik maak me vooral zorgen over het feit dat je eerst de slang vol met water moet pompen, dus die staat wel even droog te pompen. Zijn hier betere pompen voor?

*graag geen discussie over hoe ziek je kan worden van kristalhelder water uit de berg
*graag ook geen discussie over wildkamperen
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Shurflo trail king gebruiken voor vullen watertank



Bericht door PJD »

Een simpel dompelpompje nemen, deze zet je in het water en pompen maar, ik zou de huishoudpomp er niet voor misbruiken.

Zo iets als onderstaand bedoel ik dan,

https://www.obelink.nl/reich-easy-12-li ... hting.html
Ahjwinth
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Shurflo trail king gebruiken voor vullen watertank



Bericht door Ahjwinth »

De shurflo is een membraan pomp en zelfaanzuigend. Deze pomp kan tegen droog draaien omdat het een membraan pomp is. Het water word dan niet gebruikt om te koelen of smeren.
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Vawi
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 07 dec 2022, 9:57

Re: Shurflo trail king gebruiken voor vullen watertank



Bericht door Vawi »

Ik zou ook een simpel dompel pompje gebruiken
Een kleine emmer onder de bron en de dompelpomp erin
Ik heb met zo'n dompel pompje een buiten douche
Lauw water in de emmer en lekker afspoelen buiten
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Shurflo trail king gebruiken voor vullen watertank



Bericht door rijschoollucassen »

Je zou een vrij bijzondere installatie moeten maken met meerdere kranen en aansluitingen. Zoals genoemd is een afzonderlijke dompelpomp een stuk eenvoudiger en handzamer. Heb je tevens een extra pompje voor noodgevallen.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
da_sies
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 21:45

Re: Shurflo Trail King gebruiken voor vullen watertank?



Bericht door da_sies »

slim, een dompelpomp! had ik zelf nog niet aan gedacht. Kunnen die 10meter tuinslang overbruggen? Ik moet dan nog wel even bedenken hoe ik 12v op 10m van de bus krijg.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Shurflo Trail King gebruiken voor vullen watertank?



Bericht door PJD »

11 meter stroomkabel er aan op de aanstekerplug, dan red je de 10 meter wel, en die pompjes trekken dat ook wel, zal alleen wat langer duren voordat de tank vol is, maar he, vakantie gevoel geen haast toch.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Shurflo Trail King gebruiken voor vullen watertank?



Bericht door TestCase »

Waarom zo'n lange slang en lang snoer? Klein 12v powerstation mee met de dompelpomp en de gieter vullen, even heen en weer lopen is goed voor iedereen.



//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Shurflo Trail King gebruiken voor vullen watertank?



Bericht door veetee »

Powerstation, gieter? Dan kun je toch ook net zo goed die gieter onder het fonteintje houden? :mrgreen:
da_sies
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 21:45

Re: Shurflo Trail King gebruiken voor vullen watertank?



Bericht door da_sies »

veetee schreef:
di 16 mei 2023, 21:05
Powerstation, gieter? Dan kun je toch ook net zo goed die gieter onder het fonteintje houden? :mrgreen:
inderdaad :-B wij zijn inmiddels op reis en drinken en douchen dagelijks kort in onze camper. 120l is dan geen overbodige luxe en moet 1x in de 5-6 dagen bijgevuld worden. Een gieter is me dan inderdaad iets teveel werk, ik wandel liever door de bergen dan naar een kraan...

dompelpomp met 12v (en snoer) werkt trouwens uitstekend. Snoer wikkel ik om de dompelpomp en gooi ik in de watertankruimte, geen last van.
Plaats reactie