Schuine parkeervakken voordeel

Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Schuine parkeervakken voordeel



Bericht door rijschoollucassen »

Persoonlijk en professioneel gezien een bloedhekel aan schuine vlakken omdat ze je verplichten de auto vooruit te parkeren. Vaak heb je bij aankomst meer overzicht en tevens overwicht op het overige verkeer, wat een voordeel oplevert bij het wegrijden. Met de camper echter ligt dat anders doordat je verspringt ten opzichte van de buurman, wat natuurlijk vrije ruimte oplevert. Kan dus op camperplaatsen een afweging zijn.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 783
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Schuine parkeervakken voordeel



Bericht door PJD »

En hoeveel parkeren er achteruit op een haakse parkeerplaats? En zelfs met de rijbaan mee moet die er vooruit in gepleurt worden, dus schuin zou voor de meerderheid een oplossing zijn.

En ja, ik parkeer bijna altijd achteruit, meer zicht als ik wegrijd, alleen bij de bouwmarkt wil ik wel eens vooruit hem er inzetten, als er lange dingen mee moeten kan je er niet in alsnje achteruit parkeerd, zit strak een hek achter de auto.
AadenAnke
Berichten: 13243
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Schuine parkeervakken voordeel



Bericht door AadenAnke »

Bij het haaks inparkeren motiveerde ik mijn leerlingen altijd met het volgende als je aankomt zijn je ramen niet beslagen dus heb je beter zicht bij het wegrijden de andere ochtend. Was ook een bijzondere verrichting die bij de Rotterdamse examinatoren erg geliefd was de garage steek. Niet dat veel Rotterdamse automobilisten een garage hebben hoor :bang: het schuin parkeren is wel lekker makkelijk op een CP waar je dicht op elkaar staat.

Gr Aad
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Schuine parkeervakken voordeel



Bericht door rijschoollucassen »

Was bij mijn leerlingen altijd de grap. Parkeren bij het tuincentrum om 5 zakken potgrond op te halen. Zoals door mij altijd aanbevolen, keurig achteruit het vak in, en dan de vraag hoe je die zakken in je kofferbak gaat krijgen. Aanleren is leuk, nadenken beter...
Sowieso altijd leuk om ex-leerlingen tegen te komen als ambulancechauffeur of marechaussee op de motor....

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
AadenAnke
Berichten: 13243
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Schuine parkeervakken voordeel



Bericht door AadenAnke »

2 ervan zelfs als instructeur oude bekende altijd leuk bij kletsen over vroeger

Gr Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45222
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Schuine parkeervakken voordeel



Bericht door thole »

Vanmorgen makkelijk weg kunnen rijden :P :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13243
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Schuine parkeervakken voordeel



Bericht door AadenAnke »

Dus niet hoeven te duwen :lol:

Gr Aad
Plaats reactie