Pech, sleutelbos weg...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Zeileropwielen
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 jun 2017, 9:17
Locatie: Bruinisse

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door Zeileropwielen »

Sleutels en mensen, het lijkt wel of ze bij elkaar horen. Maar o wee als die innige band wordt verbroken. Draagt niet bij aan jouw probleem van het verlies van je sleutels, ik weet het. Ik hoop voor je dat ze alsnog worden gevonden.
Misschien een pleistertje op de wonde. Als je een reisverzekering hebt bestaat de kans dat je de kosten vergoed krijgt.
Ik hoop dat je ondanks het verlies van je sleutels toch nog een prettige vakantie tegemoet gaat.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door FrankdB »

Weet iemand hoe dat zit met de verzekering als je een bearlocksleutel verliest? Je wordt geacht een complete set in te leveren na diefstal.

Is het "gewoon" een kwestie van een nieuwe laten maken en dit doorgeven aan de maatschappij? Of komt daar meer bij kijken, aangifte bijvoorbeeld?

Frank
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door TestCase »

EasyBee schreef:Ik verbaas me er over dat mensen met zo veel sleutels aan 1 bos lopen. Ja, lekker makkelijk (gemakzuchtig?) om het aan 1 bos te hebben, maar is het nodig om alles bij elkaar te hebben? Splits het op in wat je nodig hebt. Wat heb je nodig om weer terug in je camper te komen en neem dat mee? Laat de rest lekker op een veilige plek achter, zeker je fietssleutel. Ben je niet alles ook nog eens in 1 keer kwijt. Er zijn al topics op dit forum geweest waarbij een dikke sleutelbos in het contactslot voor storingen hebben gezorgd vanwege het gewicht van die dikke bos.
Vervolgens lees je dan dat men toch een voorziening heeft voor een noodsituatie (de verborgen sleutel). Het ene moment kan het dus met achterlating van een toegangssleutel op een veilige plek, maar we gaan wel met alles aan 1 bos aan de broekriem (of zo iets) op stap. Als het nou geen verliezen is, maar een kwaadwillende, heeft hij/zij alles in 1 keer te pakken. Hij/zij ziet een camper, volgt de eigenaar, steelt de sleutelbos (was het wel verlies?) en wacht nu op een geschikt moment om de camper te stelen, de complete sleutelbos heeft hij/zij al.
De bos hangt dan aan de construct sleutel, niet aan de Fiat sleutel. Die bos heb je echt niet zo maar gestolen, zit aan karabijnhaak in speciale leren lus om broeksriem daar kan ik aan hangen, en zit ook nog eens diep in broekzak.

Mijn standpunt in deze is, beter mee verlegen dan om verlegen. Liggen de sleutels in de camper dan kan iemand bijv. de luiken openen, de fietsen meenemen met de sleutels en ik kan fluiten naar verzekeringsgeld.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door TestCase »

FrankdB schreef:Weet iemand hoe dat zit met de verzekering als je een bearlocksleutel verliest? Je wordt geacht een complete set in te leveren na diefstal.

Is het "gewoon" een kwestie van een nieuwe laten maken en dit doorgeven aan de maatschappij? Of komt daar meer bij kijken, aangifte bijvoorbeeld?

Frank
https://www.bearlock.nl/sleutels_bijbestellen/

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door gjvonk »

Met onze buscamper heb ik alleen een toiletluik en een waterdop slot. Dat maakt het besluit om die sleutels van de bos af te laten inderdaad wel makkelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door jheeck »

Die zogenoemde 'opbouwsleutels' liggen bij mij ook altijd in de bus. Als ik in het buitenland te voet er op uit ga gooi ik m'n huis- en fietssleutels meestal in de deurkluis tegen de snelle graaiers. Dan houd ik de Fiat-, Construct- & kluissleutel over.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door FrankdB »

Dank,
Frank
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door Kroppie »

ik had en heb mijn reserve sleutels atijd op een plekje ergens onder de auto
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door Joske »

Ook daar zijn discussies over, maar ik heb aan al mijn sleutels (huis, camper, scooter, fiets...) mijn telefoonnummer.
Maar verliezen blijft ....!
Ook je portemonnee met diverse kaarten.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Bert
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door Bert »

FrankdB schreef:Weet iemand hoe dat zit met de verzekering als je een bearlocksleutel verliest? Je wordt geacht een complete set in te leveren na diefstal.

Is het "gewoon" een kwestie van een nieuwe laten maken en dit doorgeven aan de maatschappij? Of komt daar meer bij kijken, aangifte bijvoorbeeld?

Frank
Aangifte doen bij de politie, de verzekering vraagt altijd heb je aangifte gedaan bij de politie


Bert
a je to
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 09 mar 2022, 11:00

Re: Pech, sleutelbos weg...



Bericht door a je to »

Dit was reactie van de verzekering (Aveco) die ik van de vermissing op de hoogte heb gesteld. Inclusief het melden van de vermissing van de Bear Lock sleutel.

Betreft schade d.d. ………
Polisnummer …….
Kenteken ……..

Geachte heer ……

“ Zoals telefonisch al besproken heb ik inmiddels bericht ontvangen van de verzekeraar. aangezien de sleutelbos geen adresgegevens bevatten is het akkoord om de diefstaldekking te blijven verlenen en extra sleutels bij te laten bestellen. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ga hierbij over tot het sluiten van uw dossier.”

Dus verder geen discussie over het nog niet hebben over een Bear Lock sleutel. Wij krijgen de tijd, 4 juli 2023, om een nieuwe set sleutels te laten maken. Deze datum is ook opgenomen in het dossier.
Plaats reactie