Griekenland: boete wegens vrijstaan?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door Grumble »

We zijn op het moment (mei- juni) een "rondje Peloponnesas" aan het rijden, en staan, ik zou haast zeggen Natuurlijk, het liefst vrij.
En dan bedoel ik: camper neerzetten, eten, slapen, ontbijten en weer weg. Ik zeg dit met nadruk om reacties over camping gedrag in de kiem te smoren :mrgreen:

Nou hoor en lees ik verhalen over boetes van 300 tot wel 3000€ die uitgedeeld worden.

Is dat zo? Worden er echt zo kwistig boetes uitgedeeld, of zijn dat broodje aap verhalen?
Van horen zeggen leert men liegen, zo is mij geleerd. Dus mijn vraag: wie heeft er écht de poeplap moeten trekken om het plaatselijke politiekorps te spekken?
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door Schovie »

In april - mei vorig jaar, veel vrij gestaan daar. Nooit een probleem mee gehad.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door javanes »

Ik ben een paar jaar geleden in 1 week 4 keer weggestuurd. En dan komen ze rond 22.00 uur langs en mag je nog wat anders gaan zoeken. Maar gelukkig zonder boete

Maar wel iemand gesproken die een boete had gekregen van €300,- op plek waar ik naar toe wilde gaan.
Dus die plek maar overgeslagen.

Soms heb je geluk en soms heb je pech.
Is in Portugal b.v. ook zo tegenwoordig.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door dedruivenplukker »

Maar jongens, jullie mogen toch helemaal niet vrij staan..... :think:
En zeker niet als het een witte camper betreft.... ;;-)

:hug: :hug:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door MonRoe »

In de 20 weken dat wij in Griekenland hebben doorgebracht hebben wij altijd vrij gestaan. Wij waren er altijd in juni. De laatste keer was in 2019 en toen zijn we op 2 plekken weggestuurd, maar geen bekeuring ontvangen.
De 1e plek was op Drepano beach bij Igoumenitsa, de politie gaf toen aan dat we beter naar Sagiada of Plataria konden gaan omdat daar geen camping is die moeilijk doet.
de 2e keer was in het zuiden van de Peleponnessos en dat was op een voormalige camping en dat was de dag voor een lang feest weekend, de plek werd leeg gemaakt omdat er 2 campers al een hele lange tijd stonden.

Je moet dus echt geluk hebben, ga er niet tegen in, pak je boeltje en vertrek.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
tonic
Berichten: 2464
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door tonic »

Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door Charles Franconi »

Eind april razzia’s geweest in Elea. Meerdere gearresteerd en nachtje vastgezeten. Volgende dag naar de rechtbank en 30 dagen voorwaardelijk met proeftijd van 3 jaar, en wegwezen uit Elea.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door fstuif »

Onze laatste ervaring is van vorig jaar. Eigenlijk altijd een vrije plek gehad. Vonden ook wel bordjes die zelf in elkaar geknutseld waren en die een camper verbod moesten voorstellen. Waren gemaakt door campinghouders in de buurt. Opmerkelijk dat de Duitse campers na een half uurtje weer vertrokken en de Nederlandse campers bleven staan. Toch nergens problemen ondervonden. Wel politie die langs reeds en vriendelijk zwaaide. Ik heb de indruk dat campingeigenaren de politie waarschuwen als je dichtbij gaat staan en dat de politie dan moet optreden. Als niemand reageert gebeurt er ook niks.
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door Ries »

Heel belangrijk is de regel; wel parkeren - niet kamperen in acht te houden. Dan kunnen we nog heel lang op de mooiste plekjes een nachtje staan.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door WiSpi »

Kennissen van ons staan nu al weken in Griekenland. Tot nu toe niets hoeven te betalen, ook aan de kusten.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 242
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door 1934 »

Helaas bekeuring gekregen wegens vrijstaan € 300,- op chalkidiki.
En al op meerdere plaatsen door de politie verzocht weg te gaan,het lijkt al erger dan de Algarve.
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Griekenland: boete wegens vrijstaan?



Bericht door Ries »

In Chalkidiki zijn ze volgens mij altijd al wat strenger. Zeker in het seizoen. Op andere plaatsen is de kans op wegsturen en/of bekeuring in hoogseizoen ook hoger. Jammer dat er in Griekenland nog steeds bijna geen officiële plaatsen bij komen.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Plaats reactie