Ford Transit 2016 Buscamper €6 L3H3
Geen draaizetels want 1+2 rijzit. Lage tussenwand, BE ingeschreven als lichte vracht.
2 fietsen in de berging. Gewoon even laten zien dat het net past
Full size elektrische mountain bike: 29” voorwiel gedemonteerd en zadel laten zakken. Fietsen moeten lichtjes diagonaal staan.
Wand staat op 155 cm van de achterdeuren, onder het bed hoogte is 90cm.
De slanke 70 liter Dometic koelkast staat centraal in de berging en verder ook een 6 liter boiler/500W 230V en 100of120 liter aangepaste Ducato wielkast watertank uit het gamma van Reimo.
De afmetingen van de IKEA matras zijn 140x200X12cm op 2 ingekorte lattenbodems van 70cm breed
Door de 2 inhammen is de bedlengte 187cm
Tussen de achterdeuren en het bed is er een spleet van 15cm. Hierdoor is het slaapvlak 187x155 op zijn grootst.
Ford Transit L3H3 met 2 fietsen in de berging
- DucatoDolf
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Transit L3H3 met 2 fietsen in de berging
Strak gedaan kerel!
Die spleet van 15cm achteraan hebben wij ook ivm max hoofdruimte/voetruimte en niet hoeven aanpassen van frames ed. Het mooie van die spleet is dat we daar onze hoge Crespo stoelen zetten (tzt moeten ze aan de deuren komen te hangen). Bij ons passen die namelijk nergens anders.
Jij (of de eigenaar) zou in deze wagen eventueel ook nog wat aan de deuren kunnen hangen.
Ff voor de Belgische zelfbouwers. Is het legaal om een NL bus om te bouwen zonder camper keuring dus gewoon als bestelbus en dan in te voeren in BE? Met het oog op het verwijderen van die lage tussenwand en toepassen van draaischijven en plaatsen van ramen etc. (ik ga er gemakshalve vanuit dat die lage wand moet blijven bestaan om lichte vracht te blijven in BE? )
Die spleet van 15cm achteraan hebben wij ook ivm max hoofdruimte/voetruimte en niet hoeven aanpassen van frames ed. Het mooie van die spleet is dat we daar onze hoge Crespo stoelen zetten (tzt moeten ze aan de deuren komen te hangen). Bij ons passen die namelijk nergens anders.
Jij (of de eigenaar) zou in deze wagen eventueel ook nog wat aan de deuren kunnen hangen.
Ff voor de Belgische zelfbouwers. Is het legaal om een NL bus om te bouwen zonder camper keuring dus gewoon als bestelbus en dan in te voeren in BE? Met het oog op het verwijderen van die lage tussenwand en toepassen van draaischijven en plaatsen van ramen etc. (ik ga er gemakshalve vanuit dat die lage wand moet blijven bestaan om lichte vracht te blijven in BE? )
Re: Transit L3H3 met 2 fietsen in de berging
Is de zelfbouw camper van mijn handige reislustige dochter.
Heb een beetje geholpen en hem nu een paar keer getest
Je mag zo een camper in BE op N1 laten staan.
Maar ramen en dakluiken mogen enkel door COP bedrijf met attest geplaatst.
Je kan wel iets regelen met zo een COP bedrijf tegen betaling. De rest moet ook volgens de regels ingebouwd.
Rij zitplaatsen wijzigen is streng.
Dus je moet net zoals in NL eventjes studeren voor je er aan begint.
Om-homologeren als M1-SA kan ook maar dat kost ongeveer 1100 euro via 1 van de 3 technische diensten in Vlaanderen die dat mogen.
Ik stoot mijn hoofd en is mij iets te klein zonder (binnen)douche. Maar rijdt lekker snel en verbruikt slechts de helft van wat ik gewend was.
Heb een beetje geholpen en hem nu een paar keer getest
Je mag zo een camper in BE op N1 laten staan.
Maar ramen en dakluiken mogen enkel door COP bedrijf met attest geplaatst.
Je kan wel iets regelen met zo een COP bedrijf tegen betaling. De rest moet ook volgens de regels ingebouwd.
Rij zitplaatsen wijzigen is streng.
Dus je moet net zoals in NL eventjes studeren voor je er aan begint.
Om-homologeren als M1-SA kan ook maar dat kost ongeveer 1100 euro via 1 van de 3 technische diensten in Vlaanderen die dat mogen.
Ik stoot mijn hoofd en is mij iets te klein zonder (binnen)douche. Maar rijdt lekker snel en verbruikt slechts de helft van wat ik gewend was.
Groeten Kampo