Is Nortrip het waard?

Plaats reactie
Familie van Zeven
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 sep 2016, 12:26

Is Nortrip het waard?



Bericht door Familie van Zeven »

Hallo allemaal,

Wij gaan volgende maand naar Noorwegen. Voor Frankrijk hebben wij wel eens gebruik gemaakt van France Passion, nu kwam ik erachter dat er voor Noorwegen ook zoiets is: Nortrip. Ik heb even gezocht op dit forum, maar nog niks erover gevonden. Volgens mij is het ook vrij nieuw.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand van jullie dit lidmaatschap en is het de moeite waard?

Ik weet dat je in Noorwegen vrij mag kamperen (het is ook onze 3e keer dat we gaan, dus ben niet onwetend), maar onze ervaring met France Passion in Frankrijk was erg positief; Leuke plekken, vriendelijke boeren en soms interessante activiteiten erbij. Dat leek me voor de afwisseling ook wel leuk om in Noorwegen te doen. Dit lidmaatschap is een stuk duurder dan France Passion (kost 47 Euro), vandaar dat ik me afvroeg of er meer mensen zijn die het gebruiken en het de moeite waard vinden. Ter vergelijking; in Frankrijk zijn er 2200 boerderijen bij aangesloten, bij Nortrip maar 154. En zitten die dan in ons gebied? We blijven redelijk in het zuiden, ongeveer tot hoogte Lillehammer.

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door HJM »

Hi,
Vanuit omgeving Grimstad staand op een Nortrip plaats denk ik een fijne extra.
De eerste plek was een (nog) gesloten museum, nu bij een stokerij waar we zeer welkom werden geheten door de telefoon. De kosten hebben we er dus na 2 dagen al uit :lol3:
Verwacht Noordelijker vrij te staan, hier in het Zuiden lastiger tnt.
Voordeel is net als FP, locaal contact, erg voordelig maar de plekken zijn niet allemaal prachtig.
Groeten uit Noorwegen,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Camperrer
Berichten: 136
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door Camperrer »

Zijn er ondertussen al meer ervaringen omtrent nortrip? Indien advies en tips, ik heb interesse!

Buiten enkele reageerders op het forum hier is er niet veel te vinden op internet, social media (facebook) , YouTube.
Slechts een enkel Fragmentje, een enkele review, meer niet.
De nortrip website is ook heel vaag, enkel een aantrekkelijke introductie.
Ook een overzichtje van de locatie zou interessant zijn. Maar hier is niet over te vinden.
Dit hoeft geen gedetailleerde kaart te zijn, enkel een vaag overzicht van in welke omgevingen van Noorwegen deze locaties zich bevinden.
Zo kan ik een idee krijgen of het interessant is om lid te worden, voor de reis route die wij willen maken.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door zwerf-busje »

Ben ook wel benieuwd nav opmerking van HJM in mijn "twee maanden naar Noorwegen" topic.
viewtopic.php?p=2321869#p2321869
Groet Ruud
toos de kroon
Berichten: 420
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 15:07
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door toos de kroon »

Het vrij staan (overnachten) in steden en in vele dorpen gaat het niet meer worden.
Haast is zonde van de tijd
http://blog.seniorennet.be/toni/
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door HJM »

Helaas, de 2 maanden zijn serieus om, maar geloof mij, zodra we weer die kant uitgaan is het eerste wat ik doe, weer lid worden.
Wij hebben alleen maar leuke en hele leuke ervaringen opgedaan, de mooiste plekjes gevonden, waar je echt anders nooit komt.
100% aanrader!
Veel plezier alvast en groeten,
HJM
(geen aandelen :wink: )
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door Camperic »

We gebruiken al jaren France Passion en hebben afgelopen jaar ook Landvergnügen (Duitsland) en Pintrip (Denemarken) gebruikt. Landvergnügen beviel ons minder goed en nog geen ervaring met Nortrip, maar als we die kant op gaan dan worden we er zeker lid van.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Camperrer
Berichten: 136
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door Camperrer »

HJM schreef:
zo 14 jan 2024, 10:09
Helaas, de 2 maanden zijn serieus om, maar geloof mij, zodra we weer die kant uitgaan is het eerste wat ik doe, weer lid worden.
Wij hebben alleen maar leuke en hele leuke ervaringen opgedaan, de mooiste plekjes gevonden, waar je echt anders nooit komt.
100% aanrader!
Veel plezier alvast en groeten,
HJM
(geen aandelen :wink: )
Heb je een overzicht van waar alle locaties gesitueerd zijn in het land? Niet gedetailleerd maar bv een screenshot van Noorwegen. zoals bv bij park4night word weergeven met labels op de locaties. Zodat je en gevoel hebt in welke omgevingen deze situeren .
Volgens de nortrip website 207 hosts, maar word totaal vaag gehouden, waar gesitueerd.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door Camperic »

Nortrip.jpg
Nortrip.jpg (67.32 KiB) 545 keer bekeken
Nortrip 2.jpg
Nortrip 2.jpg (43.37 KiB) 543 keer bekeken


Dat vaag houden valt wel mee hoor :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Camperrer
Berichten: 136
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door Camperrer »

Dank u.
Staat het onderste overzicht op de nortrip website? Dat krijg ik niet gevonden.

De onderste helft van Noorwegen heeft een ruim aanbod., dat is interessant voor ons.
Het noordelijke deel wilde wij ook doen maar is helaas niet haalbaar met onze 3 weekjes verlof.
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door Purk »

https://nortrip.no/

Best veel bedrijven. Ervaring met de spaanse uitvoering was matig. En wij staan in Noorwegen meestal vrij. Maar wie weet geef ik t een kans.
A Besteld! 4 February 2024 update
Laatst gewijzigd door Purk op ma 05 feb 2024, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door hurktoilet »

Camperic schreef:
zo 14 jan 2024, 13:30
We gebruiken al jaren France Passion en hebben afgelopen jaar ook Landvergnügen (Duitsland) en Pintrip (Denemarken) gebruikt. Landvergnügen beviel ons minder goed en nog geen ervaring met Nortrip, maar als we die kant op gaan dan worden we er zeker lid van.
Wij zijn fervent France Passion gebruikers. Duitsland is iets minder onze route, maar kun je uitleggen waarom de ervaring met Landvergnügen minder was?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Is Nortrip het waard?



Bericht door Camperic »

Bij Landvergnügen moet je vooraf aanmelden en is het “verplicht” om iets te kopen of een bijdrage te betalen. Bij vooraf aanmelden rijd je niet zomaar door als een plekje je niet bevalt als je daar aankomt, wat we bij FP wel eens doen. Zonder voorafgaand contact (bij geen gehoor) ben je niet welkom en op het laatste moment iets in de regio waar je bent kiezen is dus ook lastiger. Bij FP kopen we vrijwel altijd iets en voor plekje waar dat niet kan hebben we dingen bij ons om mee te bedanken voor de gastvrijheid. De verplichting voelt toch net wat anders. Onze tweede ervaring vorig jaar was bij een camping cariste. Echt een mooi plekje, maar bij ontvangst werd meteen gezegd “ wij verkopen niets, maar dar staat het potje voor de bijdrage”.

PS sinds dit jaar is Bauernleben in Oostenrijk ook Landvergnügen geworden met dus dezelfde spelregels.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie