Alternatief Froli onderlegplaat?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Alternatief Froli onderlegplaat?



Bericht door jackeura »

Hoi camperaars,
ik heb een froli bedsysteem kunnen kopen maar na gebruik op mijn lattenbodem in de camper kom ik er achter dat het toch een onderlegplaat nodig heeft. Ik kan de lattenbodem niet verwijderen, die is onderdeel van de constructie van het bed. Maar een plaat erop moet wel kunnen, helaas is deze nergens leverbaar online en kun je hem dus ook bij de shops niet in bestelling zetten. Heeft iemand wellicht al een alternatief toegepast dat ook werkt?
Ik ben erg nieuwsgierig en hoor het graag!
Groet, Jack
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: alternatief onderlegplaat froli



Bericht door EasyBee »

Wat let je om bij een bedrijf (ook online) een plaat, of als het niet als één geheel naar binnen kan, 2 of meer delen op maat te laten zagen?
Leg je die over de lattenbodem(s).
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: alternatief onderlegplaat froli



Bericht door FJM »

Je kan eventueel een plaat Forex nemen. Weegt niks, is heel erg stevig en slijtvast. Is niet heel erg goedkoop (plusminus €75/m2), maar is wel erg makkelijk te verwerken. En omdat het bijna niks weegt is dat een heel groot voordeel.

https://kunststofplatenshop.nl/product/ ... -wit-10-mm
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: alternatief onderlegplaat froli



Bericht door jackeura »

Ah, ja dat is wel prijzig. Ik vond de onderlegplaat van Froli al duur. Inmiddels heb ik wel een berichtje met een link gekregen. https://www.berger-camping.nl/article/f ... men-168563 lijkt wel bestelbaar te zijn! Groet, Jack
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 07 mei 2023, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: alternatief onderlegplaat froli



Bericht door poldertoerist »

https://www.froli.be/product-page/froli ... attenbodem

Dit product dus?

en anders zou je bij de bouwmarkt mogelijk zo'n 3mm hardboardplaat met gaatjes op maat kunnen laten zagen?
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Alternatief Froli onderlegplaat?



Bericht door rcraats »

In mijn vorige camper had ik eenv speciaal voor dat probleem ontwikkeld Froli steunrooster. Dat werkte prima.
Hymer B674 SL
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Alternatief Froli onderlegplaat?



Bericht door jurgenc »

Met wat puzzelen met de onderlinge afstanden tussen de voetjes, was ons gelukt om de froli voetjes gewoon op latjes van de lattenbodem zelf te leggen. ze lagen er niet altijd helemaal juist op, maar nooit een probleem mee gehad.
H20
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Alternatief Froli onderlegplaat?



Bericht door Hoofdnoorman »

.
Ik zat ongeveer met hetzelfde probleem en heb er een multiplex plaatje overheen gelegd.
Hier de afstanden uitgetekend en gaten geboord waar de voetjes precies in vallen. Ik geloof iets van 5 mm. (Even nameten)
Daarna heb ik vanuit de onderkant van de plaat de voetjes vastgezet met een plaatschroefje en ringetje.
Hierna de plaat op de plaats en dan kun je de schotels er zo op klikken.

Helaas voor mij, ben ik te zwaar. Ondanks een perfect matras, drukt mijn lichaam bij de heup het matras vrijwel geheel plat en voel ik dus de veerschotels. Ik heb het systeem dus even weggehaald en lig nu op de vlakke plaat (voorlopig hoop ik).

Mijn systeem is voor een ruim 1 persoons bed en is eventueel te koop als er een meelezer geïnteresseerd is. PD dan graag.
.
.
Froli.jpg
Froli.jpg (132.03 KiB) 1620 keer bekeken
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Alternatief Froli onderlegplaat?



Bericht door linus »

Screenshot_20230509_131325_Chrome.jpg
Screenshot_20230509_131325_Chrome.jpg (51.64 KiB) 1577 keer bekeken
Voor wie interesse heeft mijn Froli systeem staat te koop in "camperaccessoires te koop aangeboden"
😉
viewtopic.php?t=8477573&start=28
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: alternatief onderlegplaat froli



Bericht door jackeura »

poldertoerist schreef:
di 09 mei 2023, 7:19
https://www.froli.be/product-page/froli ... attenbodem

Dit product dus?

en anders zou je bij de bouwmarkt mogelijk zo'n 3mm hardboardplaat met gaatjes op maat kunnen laten zagen?
Hoi allemaal, het is uiteindelijk gelukt met vrij eenvoudige middelen. Op de lattenboden heb ik karton gelegd, op de delen waarop je slaapt twee dubbel en het is super licht (ik wil niet graag gewicht toevoegen ivm het feit dat we al op het randje zitten). Het heeft de afgelopen vakanties prima gewerkt, ik had de lattenbodem als kruizen al steeds zoveel mogelijk boven de ribben van het bed maar als er maar iets tussen zit lijkt het al te werken bij ons. het is bovendien een dicht gebeuren en ik vind dat wel prettig, mogelijk isoleert het zelfs daardoor een beetje omdat er nu tussen het karton en het bed in de alkoof nu gewoon een laag lucht vast zit.
Plaats reactie