Opblaasbare kano

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Jazp
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 11:37

Re: Opblaasbare kano



Bericht door Jazp »

Een paar jaar geleden hebben wij ook veel plezier gehad met de eerder genoemde kano van decatlon. Beviel prima toen we met vouwwagen of caravan op pad waren en langer op 1 plek stonden. Doordat het ding uit meerdere luchtkamers bestaat en veel vouwen/lagen (losse harde bodem) heeft duurde het best lang om hem goed te laten drogen. Daardoor gebruikten we hem tijdens camper trips eigenlijk nauwelijks. Sinds een jaar of 2 hebben we 2 sups. Dat is veel minder werk om op te blazen en op te ruimen, als bonus ga je bovendien een stuk sneller door het water. Evt zijn er ook modellen met een een soort zitje/rugleuning (maar kan je het dan nog wel ee SUP noemen?)
Dethleffs Globetrotter Alkoof op een Iveco Daily
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Opblaasbare kano



Bericht door jasperenpriscilla »

Wij hebben vorige zomer in zweden een paar keer een kano gehuurd (kan bij ieder meertje wel, en kosten vallen erg mee) en ook een paar keer een sub.

Dat vonden we zo leuk dat we nu een sub hebben gekocht. Een versie waar ook een zitje op te klikken is en een kajak peddel. Deze sub hebben we nog niet kunnen testen. maar het lijkt me fantastisch.

Dit jaar waarschijnlijk weer richting zweden, dus we gaan hem uitgebreid testen. Ik heb wel ook naar oplaaskano's gekeken, maar ik vind ze vaak heel log ogen, een vouwkano lijkt mij beter varen. Maar dat is op het oog en gevoel, geen persoonlijke ervaring mee, als ik de reacties hier lees kan een opblaaskano ook wel echt prima zijn.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Opblaasbare kano



Bericht door FJM »

EasyBee schreef:
za 06 mei 2023, 22:52
Ik er hier nog eentje liggen. Lengte 3,50 m.
kajak-rössler-wrigley-350-1.jpeg
Doen we al jaren niets meer mee. Bij belangstelling wil ik morgen wel in de schuur op de vliering kijken of hij nog compleet is.
Mag gratis weg.
Dank Paul!! Je bent een fijne vent. :cheers:
Ook dat mag wel eens gezegd worden.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Opblaasbare kano



Bericht door EasyBee »

Altijd leuk om iemand een plezier te kunnen doen. :cheers:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
zonderwaarde
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 21:43

Re: Opblaasbare kano



Bericht door zonderwaarde »

Wij hebben een opblaasbare kajak gekocht bij Decathlon (Itiwit X100 vr 2-3 personen) vorig jaar en hebben deze vaak kunnen gebruiken tijdens onze reis in Zweden. Ideaal om een meer te verkennen, zeker als er geen wandelpad rond loopt.

Hebben er een kleine 400 euro voor betaald en is volgens ons van goede kwaliteit, erg stevige bodem (hard zoals een sub), goede zitjes, goede pomp (5 à 10 minuten om alles op te blazen), goede zwemvesten, peddels. Lijkt nog als nieuw, we dragen er wel zorg voor (niet in de zon laten drogen). Dacht zo'n 18kg in totaal.

Dit jaar gaat deze zeker opnieuw mee :wink:
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Opblaasbare kano



Bericht door mikeanber »

hallo allen
wij hebben deze week een gekocht bij de Action prijs 99 euro 2 persoons merk intex
al 5 x mee weg geweest is lekkers bevalt heel goed en je kunt het niet vergelijken met een wedstrijd kano
top aankoop
:cheers:
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Opblaasbare kano



Bericht door DucatoDolf »

Fijn man :cheers:
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Opblaasbare kano



Bericht door bensto »

Zou zo maar kunnen dat ik in die posts uit 2015 figureer. In 2010 mijn (tweede) kayak de Sea Eagle 370 in USA gekocht en laten verzenden (met kosten verzending en invoer toen goed te doen - was niet in NL te krijgen). Officieel 3 persoons, maar het best te gebruiken voor twee (tip: let op de lengte). Deze kayak heeft standaard een keg. Opgelet: zonder een keg zeil je alle kanten op bij het minste zuchtje wind. Mn eerste kayak had geen keg. De regel: "Stem het tempo op elkaar af en vaar synchroon" kun je zonder keg echt vergeten. Spoiler: Huwelijk gaat gegarandeerd naar de knoppen!! Voor de rest errug leuk - ook in Zweden, je ontdekt veel bijzondere dingen op het water. Had het niet willen missen - met keg dan.
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Opblaasbare kano



Bericht door DucatoDolf »

Een skeg dus. Moest ff zoeken wat je bedoelde, maar zo noemen ze een vin, staartvin of zwaard dus ook.
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Opblaasbare kano



Bericht door bensto »

Precies! heb je echt nodig. Onder mijn eerste kayak heb ik zelf iets gefabriekt - nog steeds getrouwd!
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Opblaasbare kano



Bericht door mikeanber »

hallo allen
weet niet maar bij die van ons zit een keg onder en is ook goed voor de relatie valt wel eens een woordje
:cheers:
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Opblaasbare kano



Bericht door mikeanber »

hallo allen
zijn nog te koop bij action 99 euro
:cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Opblaasbare kano



Bericht door Kroppie »

mikeanber schreef:
vr 30 jun 2023, 7:40
hallo allen
weet niet maar bij die van ons zit een keg onder en is ook goed voor de relatie valt wel eens een woordje
:cheers:
ach, zonder wrijving, geen glans !! :cheers:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie