Tips en meningen over Zweden

JohanElzenga
Berichten: 157
Lid geworden op: di 12 jul 2022, 18:30
Contacteer:

Re: Tips en meningen over Zweden



Bericht door JohanElzenga »

Een absorptie-koelkast zet je gewoon op gas.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: tips en meningen



Bericht door EasyBee »

Geen Absorptiekoelkast
Tabbert classic 570 schreef:
ma 01 mei 2023, 12:08
Koelkast en dergelijke werkt alleen op stroom en als de accu leeg is hebben we pech en werkt de koelkast niet, en verder hebben we alleen een telefoon om op te laden verder helemaal niks. Vinden wij helemaal niet erg.
Laatst gewijzigd door EasyBee op di 09 mei 2023, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Hoekje
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt 2022, 21:16

Re: Tips en meningen over Zweden



Bericht door Hoekje »

Antwoord wat betreft afval en wc.
Zorg dat je je afval zoveel mogelijk uitsorteert. Papier, plastic, metaal, glas in losse zakjes doen. Die kan je later in bijna elk dorp wel ergens in de miljöbakken weggooien. Vaak aan de rand van stad, camping, bij supermarkt. e.d.
Het weinige restafval wat je dan nog overhoudt kan je ergens bij een parkeerplaats in de afvalbak gooien.
In de natuur vind je soms schuilhutten waar je naar de wc kan. Ook langs lange afstand wandelroutes kom je deze wel tegen. Verder bij een benzinestation of stranden en haventjes zijn wc’s te vinden. Kan je het echt niet meer ophouden in in een hondenpoepzakje in een yoghurtemmertje met deksel, of zo, meenemen en in een hondenpoepzakjes afvalbak gooien. Het is not done de natuur te vervuilen; niet alleen voor de andere mensen, maar het trekt ook dieren bv beren aan. Zeker niet bij een meer doen, want dan vervuilt je het drinkwater, misschien wel jouw drinkwater.
Ik hoor het nu al mensen zeggen…en de dieren dan? Tja dieren zijn dieren, mensen zijn toch iets meer nadenkend, hoop ik… ::S En nee, niemand controleert het, maar wil je ook niet in de poep van een ander lopen, doe het dan niet zomaar in de natuur. Gewoon effe rekening houden! :wink:
Fijne reis!
Michael Worms
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 26 apr 2023, 0:42

Re: Tips en meningen over Zweden



Bericht door Michael Worms »

Tabbert classic 570 schreef:
ma 01 mei 2023, 10:25
Dit jaar willen wij naar zweden gaan, dat zal voor of in September gebeuren. Nu heb ik nog geen idee welke richting ik op wil, ik zal tot halverwege het land rijden maar zover zal ik waarschijnlijk niet eens komen. af en toe de grote stad zal heus wel gebeuren maar het gros van de tijd zal wel in de natuur zijn. Op dit punt wil ik jullie tips horen.

*Hoe zit het met tankstations in de natuurgebieden? is dat voldoende aanwezig en heb je aan 5 liter extra brandstof genoeg of raden jullie extra aan. Ik vermoed dat ik een 70 liter tank heb.
*Omdat wij in de vrije natuur staan moet je wel eens je wc verschonen, hoe doen jullie dat in het algemeen als er helemaal geen punt is waar je je toilet kan legen. Wij willen niemand tot last zijn en zeker geen asocialen zijn om zomaar even je toilet ergens dumpen.

Er zal vast meer dingen zijn die ik niet weet of niet bij stil staat maar dit vind ik wel belangrijk om te weten, alvast bedankt voor het meedenken.
Goedenavond,
In 2018 ben ik met mijn cadillac cts 3.2 naar Nyvik in Robertfors Ö gereden dit ligt boven Umeå .
In 27.5 uur doorgereden door elke 2.5 uur te stoppen voor koffie, te wisselen van bestuurder en de auto vol te tanken.
Nu was de tank telkens half leeg of niet eens.
Toch de auto maar volgooien al was het maar voor het gevoel van geruststelling omdat we toen ook geen idee hadden.
Zo hebben wij zowel de heenrit als de terug rit van 24.5 uur gedaan.
Ook tijdens ons verblijf veel van de omgeving verkend op deze manier.
Diesel was net als hier overal beschikbaar waar wij gingen tanken.
Vergeet niet bij de max een patatje chili met kaas te halen :lol:
Plaats reactie