Te snel in Frankrijk gereden

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door gjvonk »

Voor mij niet, ik snap het wel, maar snapt "de slimme auto" met verkeersbordherkenning ook dat de snelheidsbeperking alleen voor uitvoegend verkeer op de snelweg geldt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door EasyBee »

De slimme auto wel. Anders mag die helemaal niet buiten komen spelen. Niet slim genoeg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Kroppie »

als je maar zorgt dat jij slimmer bent dan de auto, m.a.w. niet teveel vertrouwen op dat kunstmatige, EN opletten dat je niet het zelf nadenken afleert
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door metatoon »

Jos. :clap:

Dat zelf denken is o.a. bij mobieltjes al niet meer van toepassing.
Wie kent de tel.nummers van de medemens nog zo uit het hoofd?

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31990
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Bob Diesel »

Klopt
Vroeghu wel 100
Nu nog maar 1
En dat is nog niet eens mijn eigen :bang:
Maar van Elly

Maar de bel ik niet als ik in Frankrijk rond rijd
En op de snelheid let
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6798
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door evdoetelaar+larana »

seth_space schreef:
zo 07 mei 2023, 18:24
Of heeft verkeersborden herkenning en dan zit je altijd goed
gjvonk schreef:
do 17 aug 2023, 13:00
Voor mij niet, ik snap het wel, maar snapt "de slimme auto" met verkeersbordherkenning ook dat de snelheidsbeperking alleen voor uitvoegend verkeer op de snelweg geldt?
Op een doorgaande weg zonder afritten is verkeersbordenhekenning een nuttige functie om snelheidsovertredingen te voorkomen. Maar zijn er afritten met een andere snelheidsbeperking, dan gebeurd het met mijn auto best wel vaak dat de verkeerde snelheid wordt gevolgd. Verkeerdbordenherkenning in zo'n geval. :lol3:

En volledig vertrouwen op de snelheidsaanduiding in de navigatie is ook niet handig. Ik heb 3 verschillende navigatiesystemen in gebruik (auto, camper en motor) en geen ervan is feilloos of is actueel. Het systeem in de auto past (met ingeschakelde CC) de snelheid automatisch aan wat is toegestaan, maar gaat op de snelweg overdag soms spontaan naar 120 km/u (de snelheid voor avond en nacht) i.p.v. 100 km/u. Het systeem in de camper geeft een gesproken melding zodra de toegestane snelheid wordt overschreden. Op het systeem op de motor kun je aan de kleur van de actuele snelheid zien of je de toegestane snelheid overschrijdt of niet. Uiteindelijk is opletten (de aanduidingen op de verkeersborden volgen) en zelf je snelheid daarop aanpassen het beste.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door seth_space »

Zowel mijn huidige kia als de Qashqai daarvoor herkenden in Frankrijk de afrit borden perfect. Tenminste in de zin dat ze de doorgaande weg snelheid aanhielden.
Nooit problemen mee gehad op dat gebied.
Navigatie die niet actueel is met snelheden komt inderdaad vaak voor. Verkeersbord herkennen kan daar helpen, mits er een bord is.
Recent reed ik Gilze uit (bebouwde kom) terwijl navigatie 80 aangaf.
Je moet dus blijven opletten. Het zijn rijhulp systemen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Peter+Annie
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Peter+Annie »

Kroppie schreef:
do 17 aug 2023, 14:29
als je maar zorgt dat jij slimmer bent dan de auto, m.a.w. niet teveel vertrouwen op dat kunstmatige,
Helaas Jos, dat tijdperk zijn we al een tijdje voorbij. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door Kroppie »

voor jullie misschien :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DrDream
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 13:51

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door DrDream »

hurktoilet schreef:
za 29 apr 2023, 12:53
Even in de gaten houden. Frankrijk heeft korting op je bekeuring als je snel betaalt. Dus evt vast door je dochter laten betalen.
Nee, het omgekeerde. Bij niet snel betalen (twee weken) volgt verdubbeling :bang:
Dethleffs Magic Ed. T4-EB + Fiat Ducato Automaat, ingevoerd uit Duitsland met hulp en BPM-aangifte van www.sfa-parkstad.nl voor slechts €.80,-.
Gebruikersavatar
DrDream
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 13:51

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door DrDream »

camperbrabo schreef:
za 29 apr 2023, 21:08
Ik ben deze maand met de camper 2x geflitst op een weg waar 110 was toegestaan, ik reed 100. Is mijn eerste keer door Frankrijk, ik mag aannemen dat ik geen bekeuring krijg ?
Dat gebeurt ons tien maal op de weg (ook op de peage) van NL naar Spanje v.v.
Die flitsers zien de camper aan voor een vrachtauto die maar 90 kmh mag.
Je krijgt er verder nooit een bericht van.
Dethleffs Magic Ed. T4-EB + Fiat Ducato Automaat, ingevoerd uit Duitsland met hulp en BPM-aangifte van www.sfa-parkstad.nl voor slechts €.80,-.
Gebruikersavatar
DrDream
Berichten: 34
Lid geworden op: do 19 nov 2020, 13:51

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door DrDream »

camperbrabo schreef:.... camera's die ook onze camper flitsen omdat hij aan het zware bestelwagen/vrachtwagen profiel voldoet (>3.500 kg) en voor deze voertuigen geldt een lagere maximum snelheid (op de autosnelwegen 90 km/h.
Nee, op de Franse autosnelweg mag een camper boven de 3500 kg 110 km/h rijden.
Dethleffs Magic Ed. T4-EB + Fiat Ducato Automaat, ingevoerd uit Duitsland met hulp en BPM-aangifte van www.sfa-parkstad.nl voor slechts €.80,-.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Te snel in Frankrijk gereden



Bericht door gjvonk »

In Frankrijk verdubbeld de boete als je niet tijdig betaald, in Spanje krijg je wel korting als je snel betaald: kennelijk op onze terugreis, een snelheidsbeperking op de A52 over het hoofd gezien , 23 km te snel; € 100, maar omdat ik binnen 20 dagen betaal krijg ik 50% korting. Laatste snelheidsbekeuring met onze camper (ook in Spanje) was alweer meer dan 10 jaar geleden...
Buscamper fan
Plaats reactie