Uitschuifbed Renault Trafic

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Uitschuifbed Renault Trafic



Bericht door Kleine Camper »

Hoi,

De tweede helft van dit jaar is het zo ver. De Volvo heeft zo'n 300.000 gelopen en gaat de deur uit. De Trafic zal zijn intrede doen als camper en prive te rijden auto. Eis: max 2 meter hoog. Moet in parkeergarage passen. Dubbele cabine. L2H1 met Atrion slaaphefdak (zonder slaap).

Het bed.
In verband met de breedte gaan we in de lengte slapen. 1 Meter vast bed. 90 Cm uitschuif. 1.40 Breed. Maten zijn ongeveer. Ook afhankelijk van matrasmaat en prijs matras op maat. Nog tip voor een koudschuimmatras?
Voor de 1 meter vast bed ga ik gebruik maken van 2 x de Skorva middenbalk (via MP). Door middel van blindklinkmoeren direct aan spanten bus gemonteerd of aan houten hulp rachelwerk. Dit weet ik nog niet precies, Heb nog niet de juiste maten.

Bovenkant bed (matras) zal ongeveer 40 cm onder dak uit komen. Hoogte bus ongeveer 138 cm (vloer isolatie gaat er nog vanaf).

Vraag: ik weet eigenlijk niet goed hoe ik de derde Skorva moet gaan "monteren". Deze is uitschuifbaar. Moet dus vastgezet worden. Maar moet ook in- en uit kunnen schuiven. Wie heeft ervaring met de Skorva en heeft hiervoor een eenvoudige en praktische oplossing of toegepast voorbeeld?
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2207
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Uitschuif bed Renault Trafic



Bericht door DucatoDolf »

Tip voor koudschuimmatras. Wij hadden er een in de vorm van een topper, maar het is erg warm. Niet erg in kouder weer, maar bij temperaturen boven de 25graden wordt het echt zweten op zo'n matras. Pocketvering is het koelste matras wat er is. Misschien minder goed op te vouwen, maar een klein spanbandje lost een hoop op.

De Skorva.
Ik stel me voor dat er 2x Skorva dwars in de bus komen waar 1m van het bed op ligt . Dan heb je voor het gedeelte wat uitschuift (90cm, ik zou als het past voor langer gaan, maar ik weet niet hoe lang je bent) een 3e balk nodig om het einde op te leggen denk ik? Dan is het toch gewoon de bijbehorende montageplaatjes op de bestemde plek monteren aan de zijkant van de bus en de Skorva er in hangen? Die balken hangen gewoon los in die montage plaatjes. Je tilt de balk er dus zo uit en schuift deze in en bergt hem op. LET op, de montageplaatjes zitten standaard niet bij de balk. Je kunt ze eventueel los halen mij de onderdelen afdeling. Bel wel eerst, want niet elke Ikea heeft ze.
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Uitschuif bed Renault Trafic



Bericht door Kleine Camper »

Goed advies over het soort matras. Ga ik zeker meenemen. Pocketvering dus. Advies over merk, verkooppunt?

Met betrekking tot de Skova. Thx.
De eerste twee, vast bed, zullen inderdaad dmv van de motage plaatjes bevestigd gaan worden. Direct aan de zijkant van de bus. Of, afhankelijk van de hoogte dmv een houten ondersteuningsbalk aan indirect aan de bus.

Maar hoe bevestig ik de derde balk?
Deze is van zichzelf uitschuifbaar in de lengte.
Maar moet ook uitschuifbaar zijn als uitschuif gedeelte van de bus.
Bij een houten balk is het redelijk eenvoudig. Deze heeft geen "inschuif neigingen" in de lengte van de balk.

Uiteraard is er de volgende optie:
2x Skorva en 1 x houten balk. Zou graag gaan voor 3x Skorva. Precies om de reden die Dutodolf beschreef: is verwijderbaar. Je weet maat nooit.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2207
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Uitschuif bed Renault Trafic



Bericht door DucatoDolf »

Ik zie dat we een pocketvering matras met koudschuim afwerklaag hebben. Maar beduidend koeler dan het volledige schuimmatras wat we er voor hadden. Deze hebben we. https://www.derbedding.nl/product/28077 ... -27-cm-dik
Dit bedrijf heeft veel verschillende maten.

Ik heb bij die Skorva tegen het inschuiven een gaatje geboord aan de zijkant van de 2 delen die nog in elkaar zitten. Borgpennetje (boutje oid) er in en geen onbedoeld inschuiven meer.
Kleine Camper
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 28 feb 2021, 8:46
Locatie: Alkmaar

Re: Uitschuifbed Renault Trafic



Bericht door Kleine Camper »

Wat een simpel en goed idee! Ik maak het weer veel te moeilijk :bang:
Gewoon een gaatje boren door de twee helften van de 3de Skorva. Borgpennetje erdoor en opgelost!

Zo eenvoudig kan het leven zijn :bow:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8959
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Uitschuifbed Renault Trafic



Bericht door kampo »

Voor een campertoepassing...
Een pocket veren matras van 27cm dik, dat meen je niet ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2207
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Uitschuifbed Renault Trafic



Bericht door DucatoDolf »

Jup. Soms denken we te moeilijk, heb ik ook wel eens last van :cheers:

@Kampo. We hebben samen wat gekampeerd in tentjes en in de Berlingo destijds nog. Hartstikke leuk, maar als je niet slaapt is de vakantie snel naar de zak. We hebben toen besloten voor een grotere auto te gaan om goed te kunnen slapen. En na 3 jaar proberen met slaapmatjes, opblaasbedden, dunne matrasjes, traagschuimtoppers etc. besloten het voor eens en altijd goed aan te pakken. We zijn allebei een beetje mierenn**kers wat slapen betreft. Thuis hebben we ook al wat matrassen versleten, ik ga er niet meer op beknibbelen. Deze 27cm is dan ook o.a. een goede reden om zelf te bouwen. In geen enkele fabriekscamper zit een fatsoenlijk matras. En al helemaal niet in de kleinere busjes. Uiteindelijk is dat natuurlijk wel onze mening, maar wel heel erg belangrijk vinden we zelf. 8-)
Plaats reactie