Camperplekken onderweg naar Portugal?

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

En dat dan 2 dagen achter elkaar :!:
Waarna je daarna nog een stuk over niet zo goed rijdende wegen mag
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door ducati 900 »

Door België?

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6319
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Bas vd laar »

Door Portugal en Spanje is het relaxed rijden over de tolwegen, daar rijdt bijna niemand, lekker op de cruise control die er bijna nooit af hoeft, zo rustig is het daar.
In Frankrijk en Belgie en Nederland is het veel drukker, dus veel intensiever en vermoeiender rijden.
Ferrariman
Berichten: 83
Lid geworden op: za 05 mar 2022, 14:56

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Ferrariman »

Will schreef:
vr 28 apr 2023, 20:35
Ferrariman schreef:
vr 28 apr 2023, 19:36
Ik verbaas me weleens over de mate van invullen voor anderen op dit forum, waarbij dan het eigen referentiekader het meest richtinggevend is voor een reactie die er dan komt.
Er zijn vrachtwagenchauffeurs die in twee dagen naar Portugal rijden en dat leuk vinden. Misschien vindt Jacqueline dat ook wel leuk?

Wij gebruiken voor camperplaatsen de Park4Night app. Die heeft er ook oudere plekken in staan, in de reviews is vaak te vinden of het een actuele plek is.
Er zijn heel veel dingen waar je aan kunt denken en die je voor kunt bereiden, de reisafstand in relatie tot de camper en de reistijd is al voorbij gekomen. De gemiddelde snelheid is met een camper niet altijd hetzelfde als met een personenauto. Wat voor camper hebben jullie gehuurd?
Wat is jullie plan in Portugal?
Overnachten, koken e.d. in een camper vraagt ook wel wat kennis en voorbereiding.

Om echt te kunnen helpen zou meer informatie wel fijn zijn wat mij betreft.
Je vraagt informatie over reizen naar Portugal aan ervaren camperaars dan krijg je een antwoord die je niet zal bevallen.Hoeveel meer informatie wil je hebben het leukste is als je met de camper reist helemaal niets te vragen op dit forum maar zelf te ontdekken.

Mvrgr.Wil
Ik heb geen idee of de antwoorden de topicstarter bevallen, ook dat is invullen.
Mogelijk dat jij het liefste alles zelf wilt ontdekken, ik wil dat bijvoorbeeld niet. Ontdekken of en waar ik mijn gasfles moet of kan wisselen/vullen, uitzoeken waar ik kan lozen en nog veel meer van dat soort zaken, vind ik echt zonde van mijn tijd op vakantie. Ik was heel blij dat ik voor de eerste reis flink informatie op internet en fora had gevonden.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9172
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door gjvonk »

Ons reisschema en route naar Noord Portugal (Viano do Castelo):

Dag 1: vertrek NL rond 17:00 uur, via Antwerpen, Lille en de A1 Parijs door richting Bordeaux (A6-A10). Direct na Parijs en net voor de tolpoort stoppen we rond 23:00 (P4N plekje, omgeving Dourdan).

Dag 2: via A10 en A63 Bordeaux voorbij en stoppen voor een overnachting op camping La Rouleta in Urrunge.

Dag 3: via Donostia-Vitoria-Gasteiz AP1, Burgos A231-Leon-Benavente A52 rijden we dan in Noord Portugal via de A24 binnen en zijn we tegen het eind van de dag bij Viano do Castelo.

Dit lukt alleen maar als we niet in een te zware avondspits in België en rond Lille komen en als op dag 2 de zeer filegevoelige A10 niet ergens vastloopt en de rong om Bordeaux niet vast staat. En het is racen: stoelwissel na 2 tot 3 uur, bij voorkeur in combinatie met tanken, alleen ontbijt en lunchstops van max 15 tot 20 minuten.

Daarbij rijden we overal de maximum snelheden: 130 waar het mag in Frankrijk, 120 in België, Spanje en Portugal. En dat durven we ook aan met onze eigen buscamper. Het is die dagen echt geen vakantie, het is hard werken. Hebben we slecht weer onderweg, lukt het ook niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Lammerts »

Goedemorgen Jacqueline...... zou mooi zijn, als je even reageert....
Of ben je zo geschrokken van al dit commentaar?
De berichtgevers hebben het beste met je voor......

Groet, Elze.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk

"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Will
Berichten: 3557
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Will »

Als je een camper huurt bij Gobony bijvoorbeeld die hebben vaak kant en klare reizen op hun site staan net als de NKC.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Aloys »

Even in het algemeen: we moeten natuurlijk niet vergeten dat de zaken anders liggen wanneer je nog werkt en slechts 2 of 3 weken vakantie hebt. Dat is totaal anders dan wanneer je gepensioneerd bent en over je eigen tijd kunt beschikken...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

Zelfs dan
In 2 dagen naar midden Portugal

Geen goed idee
Niet doen ,voor je eigen en andermans veiligheid
Je rijd niet alleen op de weg
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9172
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door gjvonk »

Het reisschema wat ik beschrijf kost ons zonder oponthoud globaal 5, 10 en 10 uur rijden, exclusief de stops. In 2 dagen betekent dat meer dan 12 uur rijden per dag...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door dieseltje+ »

Wat Aloys ook al schrijft, niet iedereen heeft de luxe om er 4 dagen of langer over te doen.
Dan nog....die keren dat wij 1000km of meer op 1 dag reden (13-14 uur) koste mij minder moeite/energie dan 14 uur op een oogstmachine, en dat is de volgende dag weer, en weer, en weer...
Mijn vader had aan 4 uur slaap genoeg, sloeg ook nog wel eens een nacht over. Nacht overslaan, helemaal prima, maar doorgaans heb ik mijn 6 uur slaap nodig. Niemand is het zelfde.
Als je lekker door kan rijden, geen geeikel onderweg hebt in de zin van slecht weer, pech of files, is het qua afstand prima te doen. (voor mij)
En dan ben ik gewoon relaxt, niks kapot, gesloopt of hard werken. Een ander ervaart dat anders. Wel je verantwoordelijkheid nemen.
Als er bij ts ook nog meerdere bestuurders zijn....zie ik het probleem niet.
Helaas meldt Ts dat niet.
Een reactie is sowieso miss wel gewenst :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Lammerts »

Dat begrijp ik. Die tijd hebben wij ook gekend. 3 Weken weg en meer niet.
Maar dan nog is een reis naar Portugal een hele onderneming, zoals blijkt uit de meeste berichten....

En is het goed om te weten waar je aan begint.

Groet, Elze.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk

"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Zijspan
Berichten: 2599
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Zijspan »

Wij hebben nu de luxe om er een hele poos over te doen, wij rijden op zondag weg in Nederland, om dan geen files te hebben rond Antwerpen en Brussel.
Dan ergens in Noord-Frankrijk slapen en de volgende dag weer door, werken is klaar bij ons dus nu rijden we terug naar huis in midden Portugal in een dag of 5.
Tolwegen slaan we gewoon over, die euros spendeer ik liever aan diesel en je ziet nog eens wat van het land.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplekken onderweg naar Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

Na de eerste 6 reactie,s
Heeft TS nog eens gekeken

Hopelijk niet geschrokken :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie