Griekenland via de Balkan

Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Mijlpaal »

Othje schreef:
wo 10 mei 2023, 10:08
Nog een kleine aanvulling. Op de terugweg zijn we via Bulgarije (Sofia) gereden. Tol had ik digitaal vooruit betaald voor de camper > 3500 kg. Bij de grens met Servie werd ik er door de tolcontrole uitgeplukt en kreeg ik te horen dat ik geen tol had betaald.
Digitaal bewijs laten zien, 'ja maar kijk, u heeft geen tol betaald voor > 3500 kg'. Ik wijs erop dat de engelse tekst zegt voor trailer en vrachtwagen >3500 kg. 'Ja maar niet voor camper, dat staat namelijk in de Bulgaarse tekst en dat kunt u niet lezen. Kost 70 euro boete.' Okay zeg ik, schrijf dan maar een bon, ik betaal met Apple pay (er lag zo'n kastje in het hokje). Toen keken ze elkaar aan en zeiden: rijd maar door.

Een camper > 3.500 kg valt in Bulgarije niet onder de categorie "trailer en vrachtwagen", doch in categorie K-3 (digitaal vignet, geen tolkastje).
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Ook wij kopen regelmatig on line vignetten voor Roemenië en Bulgarije. Op verschillende locaties op snel - en provinciale wegen worden kentekens digitaal gescand of de juiste tol betaald is etc. Wanneer er bij controle een vignet niet in orde is dan deugd de controleur niet. Alle richtlijnen staan duidelijk on line en er is geen verschil in tekst in verschillende talen. In 2018 heb ik ook zoiets gehad en heb ter plekke 112 gebeld zichtbaar voor de controleur . Ineens moesten we snel doorrijden!!!
Groet Eric
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1660
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Aagje »

Zijn er ondertussen meer mensen met ervaringen met Griekenland via de Balkan? Wij overwegen te gaan via, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Servië en Noord Macedonië. Als ik me goed aan het inlezen ben is het alleen in N. Macedonië niet nodig een online tolvignet aan te schaffen, de rest van de landen allemaal wel. Betekent dat dat je verder nergens gewoon ouderwets een ticket kan kopen bij de tolwegen?
Marcel-1964
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 dec 2022, 17:56

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Marcel-1964 »

Hallo

Wij willen de zelfde route rijden vanaf 27 Augustus en willen voor die tijd ff langs de anwb voor info tickets etc
Vorig jaar naar Kroatië geweest en alleen een vignet van Oostenrijk nodig gehad

Marcel
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Eric van den Heuvel »

Aagje schreef:
zo 16 jul 2023, 9:36
Zijn er ondertussen meer mensen met ervaringen met Griekenland via de Balkan? Wij overwegen te gaan via, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Servië en Noord Macedonië. Als ik me goed aan het inlezen ben is het alleen in N. Macedonië niet nodig een online tolvignet aan te schaffen, de rest van de landen allemaal wel. Betekent dat dat je verder nergens gewoon ouderwets een ticket kan kopen bij de tolwegen?
Hallo, in Servië neem je bij ingang van de tolweg en betaal je als je eraf gaat . Met pasje of Euro's. Tol wordt ook in Euro aangegeven. Roemenië en Bulgarije koop je on line een vignet. Groet Eric
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1660
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Aagje »

Dank je voor de info.
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Yank75 »

Inderdaad Servië kun je zo betalen met euro’s en noord Macedonië ook wij zn net terug van die landen. In Servië tegen de grens van Macedonië ligt een leuke camping. Camping enigma.
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Gebruikersavatar
Knikkertje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 23:35
Locatie: Delft

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Knikkertje »

Daar lagen twee beagles te grommen, ha ha. Mag ik u wat vragen... Had u nog bijzonderheden geregeld voor uw grommende beagles? Wij reizen deze zomer ook met de camper van Griekenland over land naar huis. Ik wil graag via Albanie, maar we hebben een witte herder bij ons. Moet ik nog wat extra's regelen? Alvast bedankt voor uw antwoord.
Geen carpe diem maar camper diem
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Zorg dat hij/zij goed ingeënt is en een tekenbehandeling heeft ondergaan. Wij hebben vorig jaar onze herder bijna verloren aan een tekenbeet maar dankzij een geweldige dierenarts in Ioanina is ze erdoor gesleept. De 27e gaan we weer via Servië en Bulgarije naar Griekenland. Groet Eric.
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Griekenland via de Balkan



Bericht door 508overland »

Ja dit kan ik alleen maar bevestigen. Zorg voor alle inentingen, neem een teken kam mee en een aantal pipetjes voor in de nek (die teken/vlooien druppels).
Een vlooienband werkt echt niet voldoende is mijn ervaring.
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Plaats reactie