Je gelooft het toch niet...

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Je gelooft het toch niet

Bericht door FrankdB »

isoplus schreef:
wo 26 apr 2023, 22:56
In ieder geval maakt dit gebeuren weer duidelijk dat beveiligingen niet veel helpen.
Het probleem is dat je alleen over situaties hoort waarin de beveiliging niet (voldoende) heeft geholpen. De gevallen waarin een beveiliging een inbraak of diefstal heeft voorkomen blijven onbekend.

In dit geval heeft de TS het gevoel dat de camper niet is gestolen juist dankzij de bearlock beveiliging.

Frank
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door gjvonk »

Dat laatste klopt in ieder geval.

Update: gisteravond laat alle zooi opgeruimd en weer terug in de kasten gedaan. Het enige "kostbare" wat gestolen blijkt is de tv met wandbeugel (een Oyster 19 inch) en Xiaomi stick, huidige vervangingswaarde € 449, pakweg € 100 voor de beugel en € 50 voor de tv stick? De schade is veel groter: de raam grendels, de combi rollo en de schade aan wand waar de tv beugel met geweld af gerukt is...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door FrankdB »

Wordt daar nog iets van gedekt door een verzekering?

Frank
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door doov »

Voor de 2e keer slachtoffer.
Balen zeg.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Je gelooft het toch niet

Bericht door Camperic »

Geen woorden voor :evil:
Gelukkig de camper niet gestolen deze keer, weinig waardevolle spullen meegenomen en beperkte schade. Ondanks dat wel de ellende ervan. Sterkte met de afwikkeling!
Deadlock is inderdaad wel een zinvolle toevoeging. Ik heb om deze reden Fiamma bijzetsloten en er voor gekozen om deze niet van binnen uit te kunnen ontgrendelen. Alleen te gebruiken als we weg zijn dus, maar daar heb ik ze ook voor. Voorkomen geen inbraak als ze echt willen, maar maken het wel lastiger om spullen mee te nemen en vertragen wel.
roma schreef:
do 27 apr 2023, 7:58
Ik heb voor het grote zijraam twee staven betonijzer. En voor een kleiner raam 1 staaf. Netjes gelakt. Valt van binnen uit niet op. Absoluut geen tralie-idee. En van buiten zie je, zeker als je snode openbreekplannen hebt, die twee irritante staven. Hopelijk gaat dat volk naar de volgende camper.
Dat helpt tegen gelegenheidsdieven, maar de gedachte kan ook zijn dat je iets hebt waardoor je (extra) beveiliging hebt aangebracht :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door kampo »

Zo, dat wensen we jullie niet toe !
Niet opgeven, doorgaan.
Groeten Kampo
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door Will »

Dat is balen welkom in de real world dit is van alle tijden alleen in het buitenland denken we dat daar alles ok is.
Een pleister op de wonde dit had ook in Utrecht kunnen gebeuren. Maar het is zwaar kl..te als het je treft verder hopelijk een leuke voortzetting.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Je gelooft het toch niet

Bericht door jheeck »

Camperic schreef:
do 27 apr 2023, 9:51
Deadlock is inderdaad wel een zinvolle toevoeging.
Ter info voor zoekers:
Bij nieuwe op Fiat gebaseerde buscampers is deadlocking soms als fabrieksoptie te koop. Ik kan mijn bus 'dubbel' op slot doen met de afstandsbediening en dan werken ook de hendels aan de binnenkant niet.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door doov »

Meteen ff geprobeerd.
Ik heb die optie helaas niet.
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door Dirk Dreamer »

Ik denk dat het net beter is om het net niet met de afstandsbediening te bedienen.
Daar zit nu juist de zwakke schakel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door gjvonk »

Update: vanochtend zijn de raamsluitingen hersteld bij het bedrijf op de foto, in een plaatsje aan de Noordkant van Valencia. Ik kwam aanrijden, werd netjes in NL!!! aangesproken en mijn probleem werd meteen opgelost! Er werd direct een monteur van een andere klus gehaald en 30 minuten later reden we 2 nieuwe raamuitzetters, 2 nieuwe grendels en €15,69!!!! armer het terrein weer af.Afbeelding Dit maakt alweer veel goed...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door gjvonk »

Dirk Dreamer schreef:Ik denk dat het net beter is om het net niet met de afstandsbediening te bedienen.
Daar zit nu juist de zwakke schakel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Ik heb een keer ergens een "advertorial" gelezen van een bedrijf die de elektronica van sleutels en ontvanger zodanig kan modificeren dat de code niet meer te kraken valt omdat die voortdurend verandert, maar ik kan het niet meer terugvinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door jheeck »

Dirk Dreamer schreef:
do 27 apr 2023, 12:17
Ik denk dat het net beter is om het net niet met de afstandsbediening te bedienen.
Daar zit nu juist de zwakke schakel.
Eén van de vele..... helaas werkt dit systeem uitsluitend mét die afstandsbediening. Tegen de snelle graaiers, raampje stuk en arm naar binnen om een deur te openen, helpt dit wel, de profs die sleutelzenders uitlezen zijn meestal uit op diefstal ven de hele camper en die vertraag je het beste met aanvullende maatregelen zoals Bearlock/Construct en/of alarminstallaties, liefst met eigen startonderbrekers.
gjvonk schreef:
do 27 apr 2023, 14:01
30 minuten later reden we 2 nieuwe raamuitzetters, 2 nieuwe grendels en €15,69!!!! armer het terrein weer af.
Top! Fijne vakantie verder!
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door ducati 900 »

gjvonk schreef:
do 27 apr 2023, 14:01
Update: vanochtend zijn de raamsluitingen hersteld bij het bedrijf op de foto, in een plaatsje aan de Noordkant van Valencia. Ik kwam aanrijden, werd netjes in NL!!! aangesproken en mijn probleem werd meteen opgelost! Er werd direct een monteur van een andere klus gehaald en 30 minuten later reden we 2 nieuwe raamuitzetters, 2 nieuwe grendels en €15,69!!!! armer het terrein weer af.Dit maakt alweer veel goed...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Heel netjes gedaan dus, mooi dat dat ook kan.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gesloten