Je gelooft het toch niet...

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door gjvonk »

Vandaag de camper verzekering gebeld: "mijnheer, het eigen risico is ook van toepassing bij inbraak".

De ruime 4 uur die ik bezig ben geweest om aangifte te doen, had ik me dus kunnen besparen: taxatie waarde van de tv is € 401, tv beugel was niet vermeld in de taxatie, tsja en de remis plissee en combihor staat ook niet bij de meeverzekerde interieur kenmerken. "Gaat u uw schade laten herstellen bij een aangesloten schadebedrijf? Dan is uw eigen risico € 650. Kiest u voor een andere oplossing? Dan is uw eigen risico € 1.000." Ik heb g**********e net voor wel € 15,69 de raamsluitingen laten herstellen.

wat heb ik hier dus aan?

Ons vorige verzekeringsavontuur heeft mij geleerd dat er zo iets bestaat als " vechten tegen de bierkaai". En terwijl ik dit schrijf zegt mijn partner: "de verzekering eist dat we aangifte gaan doen". Dat kostte ons 2x 4 uur ad € 85 / uur Bruto werkgeverslast van mij en € 55 / uur BWG van mijn partner. Dat is dus al € 600 aan "gederfde vakantie uren". Ik ga ook dat claimen, inclusief de tijd die Ik nog kwijt zal zijn aan het bezoeken van een erkend schadebedrijf.

de verzekeraars...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door roma »

En de reisverzekering?
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door TestCase »

Ik begrijp de frustratie over de verzekering maar je trekt toch aan het kortste eind straks.

(Een andere camper schampt mij en ik heb lichte schade, eigen risico! Het is volgens de voorwaarden die je moest accepteren want anders had je helemaal geen verzekering.
En je dondert een trede van de bonus/malus trap.)

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
kasper1
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door kasper1 »

Hallo G.J. Eigen risico van €650,00 is dat een eigen keuze?

Ik ben verzekerd bij Univé en heb een eigen risico van €100,00.

In 2021 werd bij mijn Camper in Frankrijk een poging tot inbraak gedaan (de bekende Priem onder het portier slot bestuurder zijde) het bleef echter bij een poging vanwege de gesloten afsluitbare Heosafe sloten aan de binnen zijde van de cabine deuren.

Schadepost €1000,00 werd volledig vergoed door Univé, dus zonder eigen risico.

Groet Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door gjvonk »

Frustratie is een groot woord; het riekt voor
naar kartelvorming en prijsafspraken: € 650 versus € 1.000 en ordinaire oplichting...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door kampertjes »

verzekeringen zijn voor risico's die je zelf niet of lastig kunt dragen, zoals verlies of total los of grote schade. Dat is mijn visie althans, daarom kies ik altijd voor hoog e.r. om premie te drukken of geen verzekering van dingen (glasverzekering is zoiets). Het gedoe en frustratie alleen al om schade te claimen. Daarbij, i.v.m de b.m. ladder is het niet snel interessant een relatief kleine schade te claimen. Ik heb vandaag flinke kras gereden tegen paaltje in de blinde hoek.....ik vermoed zeker wel 1500 schade maar verwacht niet dat ik m ga claimen (laat het wel ff berekenen maar heb hoig e.r.). Nu is het wel zo dat je bij schade herstel bedrijven altijd 2 prijzen kunt krijgen: voor verzekering en voor eigen kosten. Scheelt vaak de helft....
En, ik vind de premie nu al aardig aan de maat, wat zou de premie worden als alle "kleine" schades geclaimed zouden worden?
Anderzijds snap ik je ook wel, jij kunt er niks aan dien dat een onverlaat aan jou spullen zit, ik had uit moeten kijken.....
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door gjvonk »

Als die troela die ik op dinsdag aan de telefoon had me nou meteen geattendeerd had op mijn eigen risico, had ik me de moeite, de stress, het wachten en het gez**k van de aangifte in het politiebureau bespaard en had ik woensdagmiddag al werk kunnen maken van de vervanging van de raam vergrendeling.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door roma »

Je had natuurlijk ook de polisvoorwaarden goed kunnen lezen. Daar staat meer in dan je zelf kan bedenken. Die verzekeringsvrouw doet gewoon haar werk, daarom behoef je haar nog geen troela te noemen.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door Veebee »

Natuurlijk is het de schuld van de verzekeraar dat je bij het afsluiten je eigen risico niet kent...... :crazy:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door Will »

gjvonk schreef:
vr 28 apr 2023, 19:45
Als die troela die ik op dinsdag aan de telefoon had me nou meteen geattendeerd had op mijn eigen risico, had ik me de moeite, de stress, het wachten en het gez**k van de aangifte in het politiebureau bespaard en had ik woensdagmiddag al werk kunnen maken van de vervanging van de raam vergrendeling.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Misschien is het wel zo tegenwoordig dat je beter op je spulletjes moet letten en op een camping moet gaan staan en het openbaar vervoer nemen naar leuke bezienswaardigheden.
Ik verzin dit niet maar waarschijnlijk is dit waar we naar toe gaan jouw uitkering is mijn premie.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door Bob Diesel »

Zo wist ik niet, en ik denk de meeste niet het bericht wat ik kreeg na de schademelding

Bij uw schade is de tegenpartij buitenlands
Tot dat de schade geheel verhaalt is ,dit duurt meestal langer als normaal heeft dit invloed op uw schadevrije jaren


Nu heb ik maximaal schadevrije jaren ,dus een terugval is nog steeds zonder gevolg
Tot dat
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door gjvonk »

Helaas ken ik niet van al mijn verzekeringen alle polisvoirwaarden uit mijn hoofd en heb ik die op vakantie ook niet bij mij. Verder is het denk ik wel naïef om te veronderstellen dat er op een camping nooit een inbraak plaats zal vinden: als voetganger wandel je iedere camping ongestoord op en zomerdag rond 15:00 uur zullen ook daar de meeste gasten niet bij hun tent, caravan of camper aanwezig zijn.

Oh, enne, ik betaal zelf ook premie voor mijn camper verzekering hoor: € 104 en een paar centen per maand...

Overigens ga ik de kapotgetrokken Remis van de schuifdeur zelf vervangen: 4 schroeven verwijderen en terug indraaien kan ik ook. Een tv beugel die doet wat ik wil, hoeft hooguit € 50 te kosten en voor de tv zou ik € 401 terug kunnen krijgen. Totaal rekening? € 575 max, dus onder de ER drempel. Had ik dit woensdagmiddag 26 april om pakweg 16 uur geweten toen ik mijn verzekering belde om raad te vragen, had ik ons de moeite en stress van het zoeken naar het juiste politie bureau in Valencia kunnen besparen en de EU belastingbetaler (dus ook u Will) de kosten van 1 uur inzet van een politie ambtenaar kunnen besparen.

En de troela is een troela die haar werk maar half doet! Als ik vanuit het buitenland naar mijn verzekering bel om raad verwacht ik voor mijn € 104 per maand een kloppend advies, maar dat is kennelijk teveel gevraagd. Ze konden me niet eens het adres van het juiste politie bureau geven in Valencia.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk




Buscamper fan
roma
Berichten: 4555
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door roma »

Wereldwijd kan je via internet de polisvoorwaarden van jouw verzekering lezen. En het is een normale zaak dat je bij schade door inbraak /diefstal/ beroving aangifte doet bij de politie. En dat kan veel tijd kosten.

Moet jij eens op Google Maps intoetsen: policia Valencia. Heb je alle bureaus van de stad. Daar heb je geen troela voor nodig.

Mijn zorgverzekeraar vergoedde mijn dokterskosten van jan 2023 in Botswana en Namibia niet, want: geen huisarts. Ik stelde dat er in die landen geen huisartsen zijn, omdat je er naar een medical center gaat, waar je naar de juiste dokter wordt verwezen. Nee, geen vergoeding. Uiteindelijk werd het vergoed via de reisverzekering.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Je gelooft het toch niet...

Bericht door gjvonk »

Ja klopt, maar op internet kon ik in ieder geval niet herleiden bij welk politie bureau ik moest zijn; ik heb er 2 in het centrum van Valencia bezocht voor ik uiteindelijk naar het juiste bureau aan de rand van de stad gestuurd werd door een politieman, die het WEL snapte. EN: lees ik het verkeerd als jouw actuele belevingswereld niet Europa is, maar het werelddeel Afrika?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gesloten