Weersvoorspellingen Europa

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Paul S
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 10:46

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door Paul S »

Het weer,

De heer Tennekes oud directeur van het KNMI schreef er een boek over, het weer is een chaos theorie, daar is alles in gezegd.
Het is een theorie, en ook nog eens chaos, daar moet je niet al te hoge verwachtingen van hebben.
Maak maar eens screens shot op je gsm, van 2 weken voorspellingen, en dat dagelijks, je zult zien dat het steeds afwijkt.

Leer weer naar de lucht kijken en hoe oa vogels reageren, in plaats van naar die telefoon.
Problemen bestaan niet, er zijn alleen maar oplossingen
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door veetee »

Paul S schreef:
di 25 apr 2023, 9:52
Het is een theorie, en ook nog eens chaos, daar moet je niet al te hoge verwachtingen van hebben.
Maar er is wel (lange termijn) statistiek, is daaruit kun je dan verwachtingen trekken over welke gebieden in welke tijd statistisch gezien de betere kansen hebben op mooi weer...
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door Camperic »

veetee schreef:
di 25 apr 2023, 7:43
Waarom denk jij dat ik ontevreden ben? Raar hoor.
Ik ben juist heel tevreden, en verwonder me juist regelmatig dat ik het ‘sjoenste stukste Nederland’ mag wonen… :wink:
Ook raar, we zitten hier op een camperforum, en dan ga jij me vertellen dat ik niet mag camperen en maar thuis moet blijven…
Inderdaad :lol:
Ik gebruik de Météo-France app en die is "redelijk betrouwbaar".
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door EasyBee »

Op die Meteo France app zijn wij de afgelopen jaren telkens in het najaar heerlijk weken lang aan de boemel geweest door Frankrijk. Zeer behoorlijke voorspelling van het weer. Leuke is dat je dus niet met een voorop gezette route naar een land gaat, maar op basis van de meteo je route weet te vinden. Kom je op plekken die je zelf niet zou hebben verzonnen. Leuke verrassingsreis.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door seth_space »

Dit is wel een interessante site in dit kader:
https://weerflits.be/weermodellen/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
HertogJan71
Berichten: 34
Lid geworden op: di 06 aug 2019, 22:34
Locatie: Drenthe

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door HertogJan71 »

" Leef vandaag morgen is niet beloofd "
Jabek
Berichten: 76
Lid geworden op: za 19 jun 2021, 16:22

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door Jabek »

Paul S schreef:
di 25 apr 2023, 9:52
Het weer,

De heer Tennekes oud directeur van het KNMI schreef er een boek over, het weer is een chaos theorie, daar is alles in gezegd.
Het is een theorie, en ook nog eens chaos, daar moet je niet al te hoge verwachtingen van hebben.
Maak maar eens screens shot op je gsm, van 2 weken voorspellingen, en dat dagelijks, je zult zien dat het steeds afwijkt.

Leer weer naar de lucht kijken en hoe oa vogels reageren, in plaats van naar die telefoon.
Even betweterig doen 😄
Hier wordt een ander soort chaos bedoelt:
Uit wikipedia:
De officiële naam binnen de wiskunde is dynamische systemen. Het onderzoekt omstandigheden waarbij deterministische chaos optreedt en welke eigenschappen die heeft. Het begrip chaos heeft hierbij een technische betekenis, te onderscheiden van het losse alledaagse woordgebruik. Deterministische chaos betekent dat de schijnbare wanorde toch exact bepaald is en geordend tot stand komt volgens een algoritme of rekenregel.

De weersverwachting wordt wel degelijk bepaald door rekenen en weermodellen en wordt steeds beter.
Beroepsreiziger

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door Beroepsreiziger »

veetee schreef:
di 25 apr 2023, 7:43
Waarom denk jij dat ik ontevreden ben? Raar hoor.
Ik ben juist heel tevreden, en verwonder me juist regelmatig dat ik het ‘sjoenste stukste Nederland’ mag wonen… :wink:
Ook raar, we zitten hier op een camperforum, en dan ga jij me vertellen dat ik niet mag camperen en maar thuis moet blijven…
Dan heb je niet goed gelezen.
Ik denk helemaal niet dat je ontevreden ben.
Je schrijf het zelf, je ben juist heel tevreden.

Mijn moeder zei altijd: Waar te voor staat is niet goed. Behalve tevreden. (Mijn moeder is al jaren dood.)
Ik weet ondertussen, huidige tijden, dat tevreden niet meer genoeg is voor mensen.
Zie je eigen postings maar.

Je woont in het sjoenste stukste van Nederland, maar je wil wel een eind naar het Zuiden. Voor andere culturen was het?
Maar je wil ook niet teveel rijden......... (Blijf dan in NL.)

Dan vraag je daar een betrouwbare weerapp daar. Ergens ver weg.
Je vraag niet eens naar NL.

Ik geloof best dat je tevreden ben met je leven, of waar je woont. Maar dat gaat gewoon worden he?
En daarom moet je er even tussenuit.

Ik denk dat je leven zelf vrij goed is, en dat een hoop mensen jaloers op je zullen zijn.
Maar dat je het zelf erg jammer vind dat je geen controle heb over het weer.........

Nu ik aan het posten ben, kan ik je profiel niet zien. Ik weet niet of je woonplaats daarin staat.
Maar ik neem even aan, Veluwe of Zuid Limburg of zo.
Idd prachige plekken.

Ik ben een Westlander.
Ik hoef maar 20km terijden om in Rotterdam te komen. Wat een andere cultuur daar. :shock:
Mocht ik bijgekomen zijn van die cultuurshock, kan ik 10km de andere kant op, en ben ik in Den Haag. :shock:
Mocht ik gek willen doen, dan rij ik 60km, dan ben ik in Amsterdam. :shock:

Voor cultuur hoef je dus niet eens zover tegaan.
Voordeel van dat cultuurverschil, is wel dat je in je eigen taal met mensen kan praten.

Maar daar ging je openings posting niet over.
Je woont in het sjoenste stukste Nederland maar je wil alleen lekker weer. :roll:
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door veetee »

@Beroepsreiziger, Tsjongejonge wat een lulverhaal. ‘t is natuurlijk dat jij voor je beroep reist, anders kwam je ook de deur niet uit hè.
Fijn dag verder.
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door Peter+Annie »

Beroepsreiziger schreef:
za 29 apr 2023, 23:25
Waar te voor staat is niet goed.
Behalve TERneuzen en te n**ken . :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door FrankdB »

veetee schreef:
zo 23 apr 2023, 21:23
We dachten dit keer aan Noord-Italië en Oostenrijk. Maar het weer is natuurlijk moeilijk zo ver vooruit te voorspellen, hoe doen jullie dat?
Eén van de redenen voor ons om een camper te kopen, was dat je flexibel bent. Als het op onze bestemming te bar en boos lijkt te zijn, dan draaien we aan het stuur en gaan we ergens anders heen.

Als je in Nederland blijft zou je kunnen kijken naar de zogenaamde weerpluim van het KNMI. Deze geeft de weersverwachting met bijbehorende onzekerheden voor de komende twee weken.

Misschien dat je met wat zoeken zulke gegevens van de weerinstituten van Italië en Oostenrijk kunt vinden.

Frank
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door veetee »

Bob Diesel schreef:
zo 23 apr 2023, 22:39
Ander land
Links en Rechts van Montpellier
Dus Ardeche/Cevennen en Drome
Voor ons al jaren zon zeker in die tijd
Volgens onze verwachting :wink: ook dit jaar
Bob, je hebt gelijk! :thumbup:
We zitten nu in de Ardèche en het weer (en de verwachting) is prima!
:cheers:

IMG_0330.jpeg
IMG_0330.jpeg (90.05 KiB) 6970 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door Bob Diesel »

Zeg dat nog eens :?:
Hoor het zo graag :mrgreen:

Op les Arches :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Weersvoorspellingen Europa



Bericht door veetee »

Inderdaad, les Arches. En in jouw woorden: KBBB weer :D
Plaats reactie