Vraagje over Jetons

pantaleimon
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 14:18
Locatie: dordrecht

Re: Vraagje over Jetons



Bericht door pantaleimon »

Gebruik de jettons op of breng ze terug,ik ben al op diverse plaatsen geweest waar de jettons op waren omdat iedereen ze meenam
Laatste keer is de kok van het cafeetje de automaat wezen legen en zat er nog maar 1 jetton in
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Vraagje over Jetons



Bericht door Lambiek »

Aloys schreef:
hurktoilet schreef:
vr 21 apr 2023, 23:38
Overigens gebruik je in Frankrijk weinig kraanwater, want daar wil nog wel eens een chemisch smaakje aan zitten. Om te drinken koop je beter bronwater in de supermarkt. Dat is daar stukken goedkoper dan bij ons.
Eigenlijk off-topic, maar Frans kraanwater met een chemisch smaakje ben ik, behalve in de jaren '70 in Parijs, nog niet tegengekomen. Wij drinken gewoon alle kraanwater in Frankrijk, want we hebben 4 losse 12,5L watertankjes in de camper, die ik goed schoonhoud. Ik bedoel maar, er mankeert weinig of niets aan het Franse kraanwater, maar misschien wel aan je eigen drinkwatertank.

Dan kun je eindeloos flessen kopen en weggooien, die Pfass zit toch al in ons lichaam ( :roll: ) maar er is nog een andere optie. Bewaar een paar van die grote plasticflessen en hervul die zélf met Frans kraanwater uit een kraan. Eerst even proeven, smaakt goed?, dan die flessen hergebruiken. Het scheelt je (een beetje) geld in je portemonnee én minder plastic in de wereld.

Het idee is niet van mij maar van vrienden die niet uit hun schoonwatertank willen drinken... :D

Bronnen
ANWB
Over het algemeen is het kraanwater in Frankrijk van goede kwaliteit en kan het veilig worden gedronken. Bij twijfel, of als er bij een kraan een bordje met het opschrift Eau non potable (Geen drinkwater) is aangebracht, kan water uit flessen worden gebruikt, dat overal verkrijgbaar is.
Drinkwaterbedrijf Dunea
De jury, bestaande uit vier sommeliers, koos het Oostenrijkse kraanwater als winnaar. Vlak achter Oostenrijk volgde Nederland. Engeland en Frankrijk eindigden op een gedeelde derde plaats. Op een laatste plek belandde het kraanwater uit Portugal met een ‘uitgesproken vieze chloorsmaak’.
Munten
En weer on-topic: ik koop voor de zekerheid vaak 2 muntjes p.p. Soms is dat niet nodig, die overgebleven muntjes bewaar ik in een blikje. Ik heb tot nu toe een aardige voorraad maar slechts een 4-tal verschillenden in mijn blikje. Komen we dan op een plek met dezelfde muntjes, dan heb ik er lekker een paar extra!

In een tweede blikje verzamel ik munten van een halve euro, een hele euro en van 2 euro. Die komen vaak van pas op camperplaatsen waar je munten in de automaat of stroompaal moet gooien, gewone parkeerautomaten etc.
Goed advies , waarschijnlijk op gierige vrekken forum

Maar NIET DRINKEN IN FRANKRIJK .

Wat sommige toch doen om een 1 euro te besparen, drink water met pesticide,
uit een hoofdleleidingnet in Frankrijk
wat gedeelte nog uit lood bestaat, en zwaar verwaarloosd is

Dus niet drinken uit kraan in Frankrijk .

(Ja mijn opa rookt nog 103 jaar)

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
.
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Vraagje over Jetons



Bericht door Tabbert classic 570 »

Aloys schreef: Eigenlijk off-topic, maar Frans kraanwater met een chemisch smaakje ben ik, behalve in de jaren '70 in Parijs, nog niet tegengekomen. Wij drinken gewoon alle kraanwater in Frankrijk, want we hebben 4 losse 12,5L watertankjes in de camper, die ik goed schoonhoud. Ik bedoel maar, er mankeert weinig of niets aan het Franse kraanwater, maar misschien wel aan je eigen drinkwatertank.

Dan kun je eindeloos flessen kopen en weggooien, die Pfass zit toch al in ons lichaam ( :roll: ) maar er is nog een andere optie. Bewaar een paar van die grote plasticflessen en hervul die zélf met Frans kraanwater uit een kraan. Eerst even proeven, smaakt goed?, dan die flessen hergebruiken. Het scheelt je (een beetje) geld in je portemonnee én minder plastic in de wereld.

Het idee is niet van mij maar van vrienden die niet uit hun schoonwatertank willen drinken... :D
zo`n 10 jaar geleden werkte ik nog veel op het platte land in Frankrijk, mooi dat de lokale bevolking niet uit de kraan dronk.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Vraagje over Jetons



Bericht door Lambiek »

Ja mijn opa is 103 en rookt nog. Verhaal .

Maar zoals met meer dingen, als t gratis is...mag er van ineens het Frans leidingwater van alles zitten..... tot en met fecaliën .
Frankrijk staat nou niet te boek om hun goede infrastructuur voor verwerking van afval water en leidingwater .

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 10 jul 2023, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
.
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Vraagje over Jetons



Bericht door Tabbert classic 570 »

Ik heb nergens vermeld dat het water gratis is, en drink geen leidingwater in Frankrijk als de lokale het niet drinken, maar volgens mij wordt het drinkwater in frankrijk gezuiverd met chloor. Nederland zuivert het water met UV
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vraagje over Jetons



Bericht door Bob Diesel »

Jetons :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Vraagje over Jetons



Bericht door Adfur »

Ik heb een zakje met douchemunten in de camper liggen. Heb ik in loop der jaren overgehouden, soms kan ik er weer een paar gebruiken.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Plaats reactie