KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
Kos de naam van onze bus is een typisch Noorse uiting van de luxe van eenvoud, waarbij je blij wordt van kleine dingen.
Ik heb inmiddels al meerdere vragen op dit forum gesteld en het leek me tijd om een eigen update topic te maken van de ombouw van mijn bus.
Inmiddels zitten alle ramen, electra, rdw gekeurde bank en het bed erin.
Ik wil jullie bedanken voor alle gegeven adviezen en voor die nog zullen volgen!
Groeten Ruud
Ik heb inmiddels al meerdere vragen op dit forum gesteld en het leek me tijd om een eigen update topic te maken van de ombouw van mijn bus.
Inmiddels zitten alle ramen, electra, rdw gekeurde bank en het bed erin.
Ik wil jullie bedanken voor alle gegeven adviezen en voor die nog zullen volgen!
Groeten Ruud
- DucatoDolf
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
Volgende stap is om verder frame te maken zodat er wanden tegenaan kunnen worden geschroefd.
Zou 9mm populieren te dik zijn voor wandjes? Ik zie dat de meeste 4-5 mm gebruiken maar dat lijkt me erg dun.
Zou 9mm populieren te dik zijn voor wandjes? Ik zie dat de meeste 4-5 mm gebruiken maar dat lijkt me erg dun.
- DucatoDolf
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
Ik gebruik 6mm. Net nog een beetje te buigen als het moet. Net ff sterker dan 3,5
Re: KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
9mm wordt het wel goed stevig van. Buigen wil erg moeilijk met die diktes. Je moet dan wel bedenken hoe je 2 platen hout goed op elkaar wil laten aansluiten.
Re: KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
4mm is sterk genoeg.Eventueel aan de achterzijde 3,4 mm stroken lijmen van 80 mm breedte. Zo kan je indien nodig ook twee plaatdelen mooi in het zonder kieren, en(bijna) onzichtbare naad.Platen van 9 mm in populier krijg je ook vlotjes verbogen volgens de ronding van de wand, zeker als je de fineerdraad van de multiplex horizontaal kan aanbrengen.
Re: KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
Vandaag weer flink opgeschoten in de werkplaats! Heb uiteindelijk gebruik gemaakt van 9mm populieren multiplex en de achterkant van het hoofd/voeteneind met 3,5mm hardboard.
Re: KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
Nice. Dan zou er een 2m matras tussen kunnen neem ik aan.
Re: KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
Ja die ligt er nu inderdaad ook tussen geklemd. Wil het uiteindelijke matras wel wat meer op maat snijden.
Re: KOS: de ombouw van Peugeot Boxer L3H2 (2015)
Is het dan niet handiger een 180cm matras te nemen en die 15cm die overblijft gebruiken voor extra storage?
Doe je daar weer klein matje op. (omdat je kussen daar bovenop ligt of je voeten maakt de dikte niet echt uit.)
Het lijkt heel weinig ruimte om dingen op te bergen maar aangezien het ook de hele breedte van het bed is kun je toch nog best veel kwijt denk ik. (bijv snacks, sieraden, telefoons, sleutels, geld, opladers, naughty stuff etc.)
Doe je daar weer klein matje op. (omdat je kussen daar bovenop ligt of je voeten maakt de dikte niet echt uit.)
Het lijkt heel weinig ruimte om dingen op te bergen maar aangezien het ook de hele breedte van het bed is kun je toch nog best veel kwijt denk ik. (bijv snacks, sieraden, telefoons, sleutels, geld, opladers, naughty stuff etc.)