Een harde D+ is altijd betrouwbaarder dan de meest mooie smart optie.
Aansluiten op de H ingang van de orion ipv het draadbrugje en motordetectie in de app uitzetten.
Input voltage lockout zou ik dan op 10-10.5V zetten, daar heb je niet zoveel mee te maken dan, en dan springt ie ook niet uit door lage spanning icm verlies in de kabels
Victron DC-DC lader schakelt uit tijdens rijden (of soms schakelt hij niet eens aan)
Re: Victron DC-DC lader schakelt uit tijdens rijden (of soms schakelt hij niet eens aan)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Victron DC-DC lader schakelt uit tijdens rijden (of soms schakelt hij niet eens aan)
Klopt het dat "Aansluiten op de H ingang van de orion ipv het draadbrugje" nergens in de handleiding beschreven staat? Heeft dit hetzelfde effect als beschreven in afbeelding 3, voorbeeld b), van de handleiding, waar de startaccu + door middel van een schakelaar aan de H ingang wordt gelegd?
Je ziet wel, van auto electriek heb ik niet zo heel veel kaas gegeten.
Je ziet wel, van auto electriek heb ik niet zo heel veel kaas gegeten.
Re: Victron DC-DC lader schakelt uit tijdens rijden (of soms schakelt hij niet eens aan)
Even een update: Zoals geadviseerd heb ik het draadbrugje verwijderd, de D+ aangesloten op H ingang en de motordetectie in de app uitgeschakeld. Resultaat? Ten opzichte van de vorige aansluiting geen enkel verschil. Korte tijd na het starten werkt de booster eventjes om er vervolgens mee te stoppen. Bij het gas loslaten tijdens de rit springt de booster voor korte tijd weer aan en bij gas geven kapt hij er weer mee.
Inmiddels ben ik er achter dat dit een bekend verschijnsel is bij Mercedes Euro 6 rijders. Oplossing die in diverse forums geboden wordt: Dimlicht aanzetten tijdens het rijden. De dynamo wordt dan gedwongen om in bedrijf te blijven. Deze oplossing werkt inderdaad.
Inmiddels ben ik er achter dat dit een bekend verschijnsel is bij Mercedes Euro 6 rijders. Oplossing die in diverse forums geboden wordt: Dimlicht aanzetten tijdens het rijden. De dynamo wordt dan gedwongen om in bedrijf te blijven. Deze oplossing werkt inderdaad.
Re: Victron DC-DC lader schakelt uit tijdens rijden (of soms schakelt hij niet eens aan)
als je via D+ schakelt moet je mogelijk de ingangsspanningsvergrendeling aanpassen. Dynamo in rust geeft een te lage spanning waardoor de DCDC uitschakelt.
Ik zou die op 10V zetten, en herstartspanning op 10.5V. De D+ is immers je schakelpunt. Hiermee voorkom je dat de DCDC weer uit gaat.
In de victronconnect app moet je dat ook kunnen zien, zonder dimlicht op de momenten dat ie stopt: Ingangsspanningsvergrendeling actief zal er dan staan
Ik zou die op 10V zetten, en herstartspanning op 10.5V. De D+ is immers je schakelpunt. Hiermee voorkom je dat de DCDC weer uit gaat.
In de victronconnect app moet je dat ook kunnen zien, zonder dimlicht op de momenten dat ie stopt: Ingangsspanningsvergrendeling actief zal er dan staan
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com