Camping met contant geld betalen in Spanje

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door hathi »

Mee eens Jonesy,….en Daarom kijk ik enkel naar mijn gemak,en naar mijn kosten,…en die lijken me toch nog het goedkoopst als je alles in eigen hand houd,…er word toch al door velen van die Euro gesnoept,..waardoor toch al zo weinig over blijft om zelf te besteden :?:
Hans
marcor
Berichten: 47
Lid geworden op: do 26 jan 2012, 12:07

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door marcor »

Will schreef:
vr 31 mar 2023, 12:26
Marcor schreef:
Het gevolg was dat we eerst naar de pinautomaat moesten om geld te pinnen en wij daar weer kosten voor moesten betalen, vervolgens aan campereigenaar contant betaald en hij bracht het geld vervolgens weer terug naar de bank. Dus als je stout bent kan je zo ook zwart geld wit maken(...)
Dit heeft niets met zwart geld te maken hij wil de maandelijkse kosten van een pin apparaat niet hebben.
Als hij het zwart wilt houden dan moet hij gaan uit eten met dat contante geld en niet naar de bank brengen want dan wordt het weer wit. En geld opnemen is gratis uit een automaat waar ook in Europa en jouw opname staat op je bankafschrift dus ook wit.

Mvrgr.Wil
In Spanje heb ik bij 6 verschillende banken (ook met ING logo) geld gepind met mijn betaalpas van ING en een fee betaald variërend van €1,75 - € 3,95
Hoezo gratis?
marcor
Berichten: 47
Lid geworden op: do 26 jan 2012, 12:07

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door marcor »

Karelkaywa schreef:
vr 31 mar 2023, 15:54
Ook in NL betaal je voor opname bij het oranjepakket met korting.

https://www.ing.nl/particulier/betalen/oranjepakket
Ik betaal met mijn oranje ING betaalpas niets bij geldopname in NL
marcor
Berichten: 47
Lid geworden op: do 26 jan 2012, 12:07

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door marcor »

freekvo schreef:
vr 31 mar 2023, 17:27
En wij rijden in campers van enige 10.000-euro's of meer. En dan gaan we ons druk maken over extra kosten van een paar euro om geld op te nemen???

Hoezo? Neem € 5.000 cash mee en je heb nergens last van :cheers:

<Sorry mensen, ik moest dit even kwijt>
Ik voel mij niet gelukkig als ik maand(en) met €5000,00 op zak door de straten mee moet sjouwen
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door Kroppie »

niet verder vertellen wat je allemaal op zak hebt, ik zou me eerder niet gelukkig voelen als ik maanden met 5 rooien moest doen :lol: :cheers: .
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door WimZ »

marcor schreef:
za 01 apr 2023, 14:05
Karelkaywa schreef:
vr 31 mar 2023, 15:54
Ook in NL betaal je voor opname bij het oranjepakket met korting.
https://www.ing.nl/particulier/betalen/oranjepakket
Ik betaal met mijn oranje ING betaalpas niets bij geldopname in NL
Dan heb je een "oranjepakket" en niet een "oranjepakket met korting"
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door seth_space »

Will schreef:
za 01 apr 2023, 12:48
overal is pinnen uitgerold behalve in Portugal en Spanje daar geloof ik niets van.

Mvrgr.Wil
Kennelijk kom je nooit in ons buurland Duitsland.
Ook daar is cash de preferente betaalwijze.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jonesy
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 29 aug 2022, 22:29

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door Jonesy »

Hoe geven de pinners op restaurant eigenlijk fooi? Of past dat ook niet meer in de huidige tijdsgeest? :eh:
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door Robenan »

De enige reden om te vragen om met cash geld te betalen zijn tegenwoordig eventueel nog :
1: Het gebrek aan een goede internetverbinding ( zal nog maar sporadisch voorkomen, zeker in de drukkere toeristische gebieden)
2: Het ontwijken van de commissie die de banken en of de creditcard maatschappijen doorberekenen. Oplopend tot 2,5% per transactie exclusief de nog bijkomende vaste kosten.
3: De behoefte om een deel van de omzet buiten de directe banktransacties te houden en daarmee de mogelijkheid om dit buiten het zicht van de fiscus te houden.

Ik maak regelmatig mee dat er een korting gegeven wordt als de transactie cash wordt betaald, en kan wel oplopen tot 10% :lol:
Kan me dan ook moeilijk voorstellen dat deze dan valt onder punt 1 of 2. :roll:
Het valt vooral op dat er na de corona malaise op veel plaatsen contant afgerekend dient te worden. Misschien om de nodige "reserves" welke in die tijd zijn weggestroomd door het gebrek aan klandizie weer op korte termijn aan te vullen. :shh:
Je zult dit verzoek ook niet snel tegenkomen bij de grotere ondernemingen zoals supermarkten of bouwmarkten, maar wel bij de kleinere prive ondernemingen zoals campings, café's en restaurants, skiverhuur etc.
En inderdaad vooral in Duitsland en Oostenrijk is me dat ook opgevallen.
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Jonesy schreef:
za 01 apr 2023, 15:17
Hoe geven de pinners op restaurant eigenlijk fooi? Of past dat ook niet meer in de huidige tijdsgeest? :eh:


Dat ligt aan de bediening
Een fooi is mi een blijk van waardering voor goede service/bediening
Word dat geleverd , word ook de fooi geleverd ,cash liefst rechtstreeks aan die gene welke zo goed was :wink:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 01 apr 2023, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door Peter+Annie »

IN heel Scandinavie staat men je heel vreemd aan te kijken als je met cash betaald, van het kleinste pakje snoep in een winkeltje tot de betaling van een hele dure reparatie, gaat daar alles met de C.C. of pinpas.

Toen wij Zweden verlieten wilde ik in Haparanda, aan de Zweeds/Finse grens nog even tanken omdat we "teveel" Zweedse kronen gepind hadden: je rijdt dan naar de pomp en moet je melden bij het tankstation,aangeven hoeveel liter, of voor hoeveel kronen je wilt tanken, je krijgt dan een code die op het display van de pomp in moet voeren en dan kun je je liters tanken.
Heb je teveel betaald moet je terug naar binnen, heb je niet genoeg moet je ook terug naar binnen een een nieuwe code halen.
Als je pint ga je naar de pomp, voer je pinpas in ,tankt wat je nodig hebt, is de tank vol hang je de slang terug en kun je desgewenst een bonnetje vragen uit dezelfde pomp, geen op ene neer geloop naar het kantoor, wel zo gemakkelijk.
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door Peter+Annie »

Jonesy schreef:
za 01 apr 2023, 15:17
Hoe geven de pinners op restaurant eigenlijk fooi? Of past dat ook niet meer in de huidige tijdsgeest? :eh:
je zegt gewoon tot hoeveel men het bedrag mag invoeren, of je geeft het contant aan de serveuse wanneer ze met het bonnetje komt.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 9:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Camping met contant geld betalen in Spanje



Bericht door kampo »

De zwarte economie lijst van Europa eens bekijken ?
Zuiderse landen bovenaan, Noord waaronder NL helemaal onderaan.
Groeten Kampo
Plaats reactie