Op reis met de hond in de camper

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
fritsellen
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 20:01
Contacteer:

Op reis met de hond in de camper



Bericht door fritsellen »

Half mei zullen wij onze pup gaan ophalen. Puck is een labrador. Het is de bedoeling dat Puck met ons mee gaat reizen in de camper. We zullen vast allerlei obstakels tegen komen.
Plekken waar we met hond niet meer welkom zijn zoals stranden, winkels, camperplaatsen enz. Op campings komen we nooit dus daar zullen we geen problemen tegen komen maar hoe doen jullie dat met de hondenbrokken als je maanden weg bent. Nemen jullie dat mee voor al die maanden of houd je rekening met het merk dat overal te krijgen is?
Waar slaapt jullie hond en kan hij/zij ook alleen blijven in de camper?

Misschien zijn er hier mensen die mij tips kunnen geven?
"Geniet vandaag, gisteren is voorbij en morgen is je nooit beloofd!"
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door Zadowolony »

In principe laten we de hond nooit alleen in de camper, zeker zomers niet. Een gaat de winkel in, de ander blijft bij de hond. Het wordt snel te warm in de camper.
Hondenbrokken voor maanden meenemen lukt niet ivm het gewicht. Je kan wel langzaam gaan mixen met het merk ter plekke zodat de hond eraan kan wennen.
We hebben overigens een keer een hond gehad die helemaal niet wilde eten in de vakantie, die was helemaal van slag. Daarna nooit meer meegenomen.
Slapen doet die onder tafel en met reizen in een tuigje aan de veiligheidsriemen.
Een hond mee heeft voor en nadelen. Afhankelijk van je interesses. Musea, steden etc is niet handig. Natuurliefhebber, dan heerlijk met de hond erbij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
kabuto
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 17:08

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door kabuto »

Het is een gaaf idee om samen met je hond te gaan kamperen! Honden zijn geweldige metgezellen tijdens outdoor-activiteiten, en kamperen biedt een geweldige gelegenheid om quality time door te brengen met je trouwe viervoeter. Zorg er wel voor dat je de nodige voorbereidingen treft om ervoor te zorgen dat de kampeerervaring voor zowel jou als je hond veilig en comfortabel is. Zo moet je bijvoorbeeld voldoende water en voedsel voor je hond meenemen, evenals de juiste uitrusting, zoals een hondenriem en een comfortabel hondenbed of -kussen. Met de juiste voorbereidingen en een goede planning kan kamperen met je hond een onvergetelijke ervaring zijn!
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1734
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door Sandor Gora »

Probeer de pup vanaf het begin op brokken te zetten die algemeen verkrijgbaar zijn. Onze hond heeft dieetbrokken, dus wij nemen voorraad van huis mee, maar wij gaan geen maanden weg
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door Hoofdnoorman »

De labrador zal, eenmaal volwassen, ongeveer 300 gram brokken per dag nodig hebben.
De regel voor een volwassen hond is 10 gram per kg lichaamsgewicht.
De aanbevolen hoeveelheden staan op de verpakking en zijn redelijk uniform per merk. M.a.w. verschillende merken en types voeding zal altijd op ongeveer dezelfde hoeveelheid uit gaan komen, is mijn ervaring.
Maar pas op! Let op gewichtstoename! Soms is 9 gr/kg al meer dan genoeg! Soms kan 12 gr/kg te weinig zijn bij een hyperactieve hond.

Dit betekent dat je 9 kg per maand nodig hebt. Voor 3 maanden is het dus best te doen om een voorraad bij je te hebben als je een merk hebt dat niet algemeen verkrijgbaar is.

Mijn labrador/flatcoat retriever Hockey heeft een gewicht van 32 kg. Hij is redelijk actief maar krijgt eigenlijk iets minder uitlooptijd als wat zijn ras zou moeten hebben. Hij krijgt 8 à 9 gr/kg Denkadog. Van dit dagelijks rantsoen gaan een aantal brokjes in mijn broekzak als beloning. Ik heb de ervaring dat bij huis hij veel makkelijker los kan lopen omdat ik de hondenuitlaatplaatsen ken. Op de rit ben ik veel op onbekend terrein en loopt Hockey dus meer aan de riem. Hij heeft dan ietsje minder voer nodig.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7486
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door ducati 900 »

We hebben geen hond meer en toen we nog een hadden ging die nooit mee want die was wagenziek.
Vwb de brokken, laat een hond niet wennen aan één soort maar neem verschillende soorten en meng ook.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door kampertjes »

Dat wordt een drukke tijd! Zo’n jonge lab houd je wel bezig.
Wij reizen al bijna 25 jaar met een labrador, dat gaat prima.
Achterlaten in de bus doen we soms, maar het moet dan gegarandeerd fris en donker weer zijn. Alle gordijnen dicht en dakramen open, dan kan ze hele dag wel slapen. Maar wij gaan ook nooit in de zomer op pad.
Het is eenuitzondering, doorgaans gaat ze hele dag mee de bergen in.
Voer: een zak van 15 kg is er in een maand door heen. Dan moet het ook wel op zijn ook. Het is onvermijdelijk dat het een keer iets te warm wordt in de bus, staat wel een keer te bakken in de zon. Dat komt de kwaliteit niet ten goede. Maar ach, een lab vreet alles (echt alles, daar kom je nog wel achter…. :crazy: ).
Veel plezier alvast met je lab
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door Bob Diesel »

Wij hebben on Floor de Labrador ooit als pup
Opgehaald met de camper , in een bench, werd gelijk de naam vd camper
The Bench :wink:
Het was echt ook haar huisje , voor in de cabine tussen/langs de pedalen

Als zo,n pup zijn familie verlaat is dat heftig
Dus ook die van ons dacht ik ga eens lekker huilen
Dat hadden we haar vlug afgeleerd
Zet je auto radio op vol volume, echter met de mute knop ingeduwd, dus er komt geen geluid uit
Toen Floortje wilde loeien , duwde ik de mute knop heel vlug aan/uit
Dit gaf een zeer korte knal van geluid uit de boxen , waar mevrouw gelijk stil van was
Een aantal minuten later dacht ze het nog eens te proberen, het zelfde verhaal :thumbup:
En daarna heeft ze geen een x haar ongenoegen meer geuit

Wat voer aangaat , wij kochten altijd Pedigree , in heel EU overal goed verkrijgbaar
En zeker in Frankrijk bijna de helft goedkoper als hier in NL

Btw
Als de pup gearriveerd is
Willen we graag de nodige foto,s zien
Want al is Floor straks reeds 3 jaar niet meer aanwezig , eenmaal een Lab ,je blijft verliefd😍😍😍🥰
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
pirke64
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 27 aug 2007, 15:15
Locatie: Uden

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door pirke64 »

Niks leuker dan je hond(en) mee op vakantie.
Wij gaan nooit weg zonder Sepp en Sem, onze langharige dwerg teckels. Voordeel van hen is dat ze niet zo groot zijn (als ze zelf denken) en dus ook minder eten nodig hebben (al heeft Sepp altijd honger). Voorheen hadden we twee goldens (na elkaar), ook die gingen overal mee naar toe en heb ik nog fijne herinneringen aan.

Sepp en Sem blijven heel soms na een lange wandeling wel een uurtje of 2 alleen in de camper als het niet te warm is.
We hebben speciaal een airco op het dak om de camper altijd koel te houden en een Maxfan voor als we niet aan stroom staan.
Verder valt het met warm worden in een wat grotere camper meestal wel mee maar we nemen geen risico.
We zijn niet zo'n stads bezoekers maar gaan meer de natuur in, uiteraard met de honden.

Ze zitten bij de camper altijd vast aan een lange lijn, niemand hoort last te hebben van iemand anders zijn dieren.
Daarnaast zijn ze ondanks hun formaat geen schoothond maar een echte jachthond. En als die neus iets op pikt gaan de oren standaard dicht ;)

Zorg voor een goede tekentang, dat je hond ontwormd is en iets tegen vlooien/teken heeft gehad.
En neem ontsmettingsmiddel mee voor als er een keer een wondje ontstaat.

Heel veel plezier met jullie nieuwe pup, dat wordt genieten.
Pedro
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5689
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door Camperic »

De beste tip is de zoekfunctie :wink:
Honden meenemen en wat andere vragen
Waar ligt/zit de hond in jullie camper?
Hoe vervoeren jullie je hond(en) in de camper?
Hond en camperen
etc.
Hoofdnoorman schreef:
vr 31 mar 2023, 11:01
De labrador zal, eenmaal volwassen, ongeveer 300 gram brokken per dag nodig hebben.
De regel voor een volwassen hond is 10 gram per kg lichaamsgewicht.
De aanbevolen hoeveelheden staan op de verpakking en zijn redelijk uniform per merk. M.a.w. verschillende merken en types voeding zal altijd op ongeveer dezelfde hoeveelheid uit gaan komen, is mijn ervaring.
Maar pas op! Let op gewichtstoename! Soms is 9 gr/kg al meer dan genoeg! Soms kan 12 gr/kg te weinig zijn bij een hyperactieve hond.
Daar kan onze hond (Weimaraner nu 8 jaar) echt niet op leven.
Ze krijgt ‘s ochtends 225gr geperste brokken en ‘s avonds 300gr vlees waarmee ze prima op gewicht blijft (31 kg).
Vlees is op vakantie lastig, maar daarvoor nemen we al een paar jaar FarmFood fresh 300gr verpakkingen mee die geen koeling nodig hebben.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door Bob Diesel »

En foto,s :wink: :wink:
Ff zoeken
Ik heb ze gezien :hug:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door lassche »

We hebben hem op Youtube al voorbij zien komen afgelopen week. Leuke pup!

Sommige honden kunnen slecht tegen verandering van brokken. Wij hebben een Golden Retreiver gehad die dan meteen problemen met zijn darmen kreeg. Thuis is dat lastig. Maar in de camper wil je dat zeker niet. Dus dat is wel iets om thuis alvast uit te proberen.

Verder is camperen met een hond leuk. Wij reizen zelf ook met een hond, een Mechelse herder. Maar het gaat wel deels ten koste van je vrijheid. Wij willen haar ook niet alleen laten in de camper. En dat betekent dat we bijvoorbeeld niet samen kunnen gaan fietsen. En op het strand zijn ze ook lang niet altijd welkom.

Maar als hondenliefhebber heb je dat er graag voor over :-)

De belangrijkste zaken zijn hierboven wel al genoemd. Wij hebben nog een reserve halsband en riem mee voor het geval die stuk gaan en je niet meteen in de gelegenheid bent om een nieuwe te kopen.

Veel plezier met de pup en geniet ervan!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
fritsellen
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 20:01
Contacteer:

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door fritsellen »

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties.
Ik ga alle tips eens goed doornemen en inderdaad was onze pup al op YouTube te zien :P

Tja en foto's hier plaatsen is mij nog niet gelukt maar onze Puck heeft haar eigen website waar al de nodige foto's op te zien zijn :D en wel
https://puckdezwartelabrador.blogspot.com/

Groetjes, Ellen
"Geniet vandaag, gisteren is voorbij en morgen is je nooit beloofd!"
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8685
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Op reis met de hond in de camper



Bericht door seth_space »

Aangezien onze honden vrijwel altijd los lopen waar mogelijk is de handigste gadget die we dit jaar meegenomen hebben de verlichte led halsband.
Juist in het buitengebied is het snachts aarde donker en een bruine labrador en een zwarte doodle zijn dan in een paar stappen onzichtbaar.
Ieder heeft zijn eigen kleur dus ik zie meteen wie te ver weg gaat
Feitelijk is het geen halsband, die houden ze gewoon om, maar een extra lichtband:

€ 6,35 35%OFF | Led Usb Halsband Nacht Veiligheid Knipperende Glow Huisdier Procucts Oplaadbare Led Huisdier Halsband Night Halsbanden Glowing Lichtgevende
https://a.aliexpress.com/_EydspyT

Gebruiksduur ca 2,5uur dus een vijftal laatste nacht wandelingen voordat je ze weer gaat opladen
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie