Fecaliëntank snel vol bij Concorde

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door Dafluc »

Ik vroeg me in het andere topic ook al af of het geen optie is om de Duitse of Engelse versie door Google Translate te halen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door dieseltje+ »

Als je de andere topics van TS erbij neemt geeft Duits geen probleem voor TS. Blijkbaar meerdere malen ook contact gehad met fabrikant.
Tjonge....gezien die andere topics van TS is nieuw en duur niet altijd beter. Ik wacht nog even. :wink:
Wat de zwartwater inhoudsaanduiding betreft...vermoed dat de dealer wel weet of dit is in te stellen. Kan ie gelijk de juiste datum van het scherm in stellen. :-B Voorheen prima geholpen daar met het toilet lees ik. Snap ook dat door het ontbreken van een boekje je niet voor iedere vraag naar de dealer wil.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 26 mar 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 829
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door De Boer op toer »

gjvonk schreef:
zo 26 mar 2023, 14:33
Ik ben b.v. deze winter bij onze 2 weekse winterreis in Spanje van de 4x dat we een verzorgingsplaats nodig hadden, maar 1x een plek tegengekomen welke geschikt was om de vaste zwartwatertank van een liner te legen...
Als je een vaste zwart watertank hebt zoals wij ook hebben, zijn daar oplossingen voor.
We reizen al 4 winters 6 maanden door Spanje en Portugal en nooit problemen problemen gehad met lozen.
Wij gebruiken een afvoerslang van 7,5 cm doorsnee, 6 meter lang en een puthaak om de shit te lozen, nadien koppel ik de slang aan de grijswatertank om die te lozen en de slang is weer schoon.
En we doen alles netjes op de daarvoor aangewezen plaatsen, dus bij camperservicepunten.
Het komt zelden voor dat we een putrooster niet open krijgen, in dat geval rijden we door naar een ander servicepunt.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door EasyBee »

dieseltje+ schreef:
zo 26 mar 2023, 15:10
Snap ook dat door het ontbreken van een boekje je niet voor iedere vraag naar de dealer wil.
Nou, ik snap niet dat als je een camper van dit kaliber koopt, dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. Of dat op papier is of via internet PDF tekst of Youtube filmpjes, doet er niet toe. Zelfs dat oude bakbeest van ons zitten gewoon alle boekjes er bij.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door jaap van duijn »

@EasyBee,
Of men heeft er niet naar gevraagd, geen interesse getoond bij aanschaf.
Het is natuurlijk ook wel zo dat een ieder er niet gelijk aan denkt, immers de verkoper en de man/vrouw die de eigenlijke aflevering doet zijn meestal anderen en wilen je bij aflevering maar uitleggen hoe alles in een steekt, is ook wat voor te zeggen.
Natuurlijk zijn er zaken waar geen instructie boekjes meer bijgeleverd worden.
Zo kregen wij een Duits geschreven instructie boekje voor het FIAT gedeelte van de camper bij nieuw aanschaf.
Aangezien ik zelf nogal van RTFM ben direct gereclameerd.
En helaas we hebben deze niet in Nederlands.
Wel kreeg ik de PDF in Nederlands mee, dit is / was voor mij ook goed aangezien alle instructie boekjes en zo van de gehele camper en aanverwante digitaal mee gaan - scheelt dik 5kg papier werk en meer ruimte.

En dan nog we kochten een Beovision Avant 55 televisie, en voor we hem lieten plaatsen om de boekjes gevraagd.
Helaas die bestaan niet, alles in hoe zeg ik dat interactief op de TV zelf te achter halen, totdat je geen beeld hebt na 5 jaar en 1 maand - dus buiten garantie en moet de TV weg voor herstellen, ja dan 1000 en oneffen Euro later doet hij het weer.
Dat was onze keuze of we het weer zouden doen is wat anders :)

On topic maar weer :( sprak de moderator vriendelijk :)
Fijne dag nog en groet Jaap van Duijn
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door kampo »

Papieren handleidingen dat is toch iets van vroeger ? Zoveel kg wil je niet meenemen in je camper. Vergeet niet wat er allemaal aan boord is in zo een Concorde.
Bestaat volgens mij ook niet meer. Als je wat nodig hebt dan googel je gewoon. En dat laatste doet TS wel weinig. Dat is duidelijk.

Dat googelen naar gebruiksaanwijzingen, storings en wisselstukken lijsten vraagt wat oefening. En talenkennis kan ook nuttig zijn.

Met een camper is niet zoals op hotel. Je blijft bezig en het houdt je jong :-B
Laatst gewijzigd door kampo op zo 26 mar 2023, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door Kroppie »

maar dat concorde fabriekkie kan op zijn minst een keuze bieden, niet iedereen is handig met google, en velen willen gewoon een boekje doorlezen.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door kampo »

Zal wel een cd of usb stick bij gezeten hebben.
Model 2022 dacht ik.
Zoals wettelijk verplicht bij verkoop aan particulieren.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door dieseltje+ »

In een ander topic van TS
marcor schreef:
zo 26 mar 2023, 13:14
Helaas wacht ik al een half jaar op het bijbehorende gebruiksaanwijzing 😩
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door jaap van duijn »

@Kampo,

Dat is dan in Belgie zo, maar in Nederland is het mij - dan toch - niet bekend.
En ja zoals gezegd, niet een elk denkt aan boekjes als hij zijn spul ophaalt.

grtn Jaap van Duijn.
marcor
Berichten: 47
Lid geworden op: do 26 jan 2012, 12:07

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door marcor »

Ik ga er van uit dat jullie ook raar zouden op kijken indien het reserve lampje voor jullie benzine tank op alarm ⏰ zou gaan staan als bijna de halve tank nog vol is
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door Bob Diesel »

2 verschillende tanks :wink:
Maar ook dat gebeurt, bij deze weet je dat je moet gaan tanken
Bij die ander van jou dat moet lozen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door kampo »

Het zal toch wel niet zo moeilijk zijn om dit even op een hogere waarde te programmeren met die knop...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Fecaliëntank snel vol bij Concorde



Bericht door gjvonk »

Hmm, tankmeters in de automotive industrie blinken nou niet bepaald uit door nauwkeurigheid is mijn ervaring na een jaartje of 40: geheel merk- en model onafhankelijk geven b.v. de brandstofmeters bij een gegarandeerd volle tank boven maximum, maximum of pakweg 90% (net niet tot het streepje "vol") aan. Pas na een aantal keren tanken krijg ik "gevoel" bij de meterstand...

Mijn mening is gebaseerd op mijn ervaringen met de brandstofmeters in respectievelijk: Opel Kadett type C, Opel Kadett type D, meerdere DAF YA(L)-4440, Ligthweight Landrover 88, Landrover 109, Fiat Uno, Toyota Corolla, Ford Ka, Toyota RAV4 (2×), Opel Corsa, Fiat Ducato 2,3 multijet, Citroën Jumper (2×) en een Renault Clio Estate...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Plaats reactie