Bovenbed maken in Mercedes Vito Marco Polo (2002)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
mgeijtenbeek
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 mar 2023, 17:21

Bovenbed maken in Mercedes Vito Marco Polo (2002)



Bericht door mgeijtenbeek »

Goedenavond,

Ik ben nieuw in de camperwereld en zit me te oriënteren op het kopen van een kleine camperbus. Ik heb een Mercedes Vito uit 2002 op het oog, met de Marco Polo Westfalia inbouw. Hij ziet er prima uit, rijdt goed en ik krijg er zin in. Maar er is een probleem. We willen graag onder het hefdak slapen, maar dat bovenbed zit er niet in. Het leek ons de meest ideale combinatie: rijden als een normale auto en bijvoorbeeld makkelijk kunnen parkeren en zonder ombouwen gemakkelijk kamperen zonder veel gedoe.

Nu begreep ik dat die bovenbedden wel verkrijgbaar zijn en ze zijn ook aan de prijs. Ik kreeg de tip om zelf een plank te maken en zelf de bevestiging aan het hefdak te maken, zodat je afhankelijk van het moment op de dag het bed naar boven of beneden kan klappen. Zijn er mensen die daar in dit specifieke geval ervaring in hebben? En is het ingewikkeld? Er is wel zo'n plankje achterin de bus op de plek van het bovenbed. En op welke plekken zijn ze evt te koop?

Ik hoor het graag.
Groet,
Marco
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Bovenbed maken in Mercedes Vito Marco Polo (2002)



Bericht door rijschoollucassen »

Als de 2002 uitvoering net als de 1997-er die wij hebben gehad, is dat inderdaad niet meer dan een houten plank. Bij die van ons (ook westfalia) vonden wij de ruimte bovenin te krap. Vooral achterin was niet eens genoeg ruimte om je tenen omhoog te kunnen doen.

Misschien bij de 2002 opgelost, maar het water van het hefdak liep omlaag precies op het laatste stuk doek aan het voeteneind. Wij propten daar wel een stuk zeildoek tussen.