hé bob, dat zeg jíj́, dat ik t niet weet; wist ik niks van..
De bedoelde stop solenoid zit bij mijn pomp technisch gezien wel op dezelfde plaats, echter uit n andere hoek gezien dan Ahjwinth.
Het merk v d pomp kan ik helaas niet vinden, wellicht n Bosch.
Onder de solenoid zijn wel getallen zichtbaar; kan helaas niet thuisbrengen.
De solenoid heeft n extreem hoge weerstand en is dus kapot (ook nog extra getest); de nieuwe bestel ik maandag.
Opgelost? ik zal me nog melden als t écht gelukt is..
Tot zover iedereen bedankt voor t meedenken !
en nog een verrassing voor bob..
Rijdend viel de motor uit...
- Campergeluk
- Berichten: 176
- Lid geworden op: do 26 aug 2010, 15:24
- Locatie: Sittard
Re: Rijdend viel de motor uit...
Eura Mobil 665 XXl op Fiat Ducato 230 2.5 TDIntercooler 1994 (model 1995)
- Campergeluk
- Berichten: 176
- Lid geworden op: do 26 aug 2010, 15:24
- Locatie: Sittard
Re: Rijdend viel de motor uit...
Zoals beloofd een laatste update
de nieuwe solenoid werkt perfect!
(even terzijde, nogmaals is me verzekerd dat dit motorblok onverwoestbaar is, alhoewel ouderwetse en mss simpele techniek. Door zijn leeftijd heb je natuurlijk dingen die kapot gaan maar dat is all in the game zou ik zeggen. Voor mij geen andere camper..! ) En wat ikzelf al heb meegemaakt met deze motor...., dat gelooft toch niemand, zonder verdere toelichting.
De twee foto's laten de nieuwe zien, onder last en niet
de nieuwe solenoid werkt perfect!
(even terzijde, nogmaals is me verzekerd dat dit motorblok onverwoestbaar is, alhoewel ouderwetse en mss simpele techniek. Door zijn leeftijd heb je natuurlijk dingen die kapot gaan maar dat is all in the game zou ik zeggen. Voor mij geen andere camper..! ) En wat ikzelf al heb meegemaakt met deze motor...., dat gelooft toch niemand, zonder verdere toelichting.
De twee foto's laten de nieuwe zien, onder last en niet
Eura Mobil 665 XXl op Fiat Ducato 230 2.5 TDIntercooler 1994 (model 1995)
Re: Rijdend viel de motor uit...
Top dat het opgelost is en zoiets eenvoudigs. Gelukkig kon jij bij jouw camper makkelijker er bij komen. Ik moest mijn camper van de vrachtwagen halen en de cabine kantelen toen ik hetzelfde probleem had om bij de pomp te komen.
Dat had wat voeten in de aarde want ik had geen plek op de oprit maar een vriendelijke boer heeft me een sleep gegeven.
Maar voor mij ook geen andere camper, oerdegelijke motor en eenvoudig zelf aan te werken omdat er geen Electronica op zit.
Dat had wat voeten in de aarde want ik had geen plek op de oprit maar een vriendelijke boer heeft me een sleep gegeven.
Maar voor mij ook geen andere camper, oerdegelijke motor en eenvoudig zelf aan te werken omdat er geen Electronica op zit.
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
- Bob Diesel
- Berichten: 31963
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Rijdend viel de motor uit...
Toch ff na gezocht
En mijn oude posting gevonden
viewtopic.php?p=159795&hilit=Bosch#p159795
Alleen bij jou sloeg hij af, bij mij wilde hij toentertijd niet afslaan
door Bob Diesel » vr 13 jan 2006, 20:59
Vandaag de camper weer opgehaald
het bleek dus id het trekmagneetventiel te zijn,deze hadden ze niet op voorraaddus moest besteld worden bij de bosch dienst,vandaar ff wachten
onderdeel nummer 0330001042 €46,
En mijn oude posting gevonden
viewtopic.php?p=159795&hilit=Bosch#p159795
Alleen bij jou sloeg hij af, bij mij wilde hij toentertijd niet afslaan
door Bob Diesel » vr 13 jan 2006, 20:59
Vandaag de camper weer opgehaald
het bleek dus id het trekmagneetventiel te zijn,deze hadden ze niet op voorraaddus moest besteld worden bij de bosch dienst,vandaar ff wachten
onderdeel nummer 0330001042 €46,
Re: Rijdend viel de motor uit...
Er zijn 2 versies van het ventiel. Of de motor gaat uit bij activeren of start niet.
De versie die spanning moet krijgen om de motor te laten stoppen is bedoeld voor schepen want daar is het belangrijk de motor blijft lopen ook als er geen spanning is voor de veiligheid.
De versie die spanning moet krijgen om de motor te laten stoppen is bedoeld voor schepen want daar is het belangrijk de motor blijft lopen ook als er geen spanning is voor de veiligheid.
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977