defecte luifelmotor

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

defecte luifelmotor



Bericht door Gee »

De motor van mijn Dometic 12v luifel is defect. Geen geluid, geen beweging, ook niet als ik de kabels rechtstreeks op de accu aansluit.
Is er iemand die weet hoe ik die motor moet demonteren? Ik kan evt wat foto's uploaden.

Alvast bedankt,

Gee
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: defecte luifelmotor



Bericht door Tabbert classic 570 »

Ik heb nog nooit een luifel plus motor gezien, maar in de tuinbouw gebruiken ze een pijp plus motor dus ik neem aan dat dat het zelfde systeem is. Rol je hele luifel uit. Grote kans dat een gedeelte van je doek vastgeplakt is aan de pijp. trek dat van de motor af en je ziet hoogstwaarschijnlijk een aantal popnagels. Boor die door en je motor is los.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: defecte luifelmotor



Bericht door ducati 900 »

Bij Omnistor is het geen buismotor.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
BoxerCamp
Berichten: 393
Lid geworden op: di 18 okt 2022, 20:07

Re: defecte luifelmotor



Bericht door BoxerCamp »

Gee schreef:
do 23 mar 2023, 12:35

Is er iemand die weet hoe ik die motor moet demonteren?

Gee
https://www.thule.com/-/s/approved/std. ... df?rev=1.6
Laatst gewijzigd door BoxerCamp op za 13 jan 2024, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: defecte luifelmotor



Bericht door Gee »

Dank voor de reacties!
Die Omnistor constructie lijkt er verdacht veel op. Dan zou het dus niet om een buis gaan.
Ga ik morgen eens goed bekijken.

Groet,

Gee
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: defecte luifelmotor



Bericht door hathi »

Die Dometic heeft toch een type nr,en daarmee vind je ( Google)de juiste motor,en een tekening hoe het gemonteerd zit …….deze zit R of L onder de grootste eindkap van jouw luifel, …… meestal is zo,n motor afgezekerd dus ik zou eerst meten (door op de knop te drukken )..of er spanning komt ,zo niet ,door de kabels na te lopen ,..kom je ook meestal wel bij een zekering uit, heb je wel spanning kijk of de motor niet vast zit,deze kun je dikwijls zo los schroeven,v.d as?
Hans
Plaats reactie