Defecte drinkwaterpomp

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Defecte drinkwaterpomp



Bericht door Nugget1 »

Als je een dompelpomp in je camper hebt, is het plaatsen van een nieuwe dompelpomp het simpelst, al of niet met een aparte terugslagklep. Er zijn er met een verschillende capaciteit. Aangezien je op stap met een camper alle tijd hebt, maakt het niet uit of er een een grote of minder grote waterstraal uit de kraan komt. En neem meteen een tweede dompelpomp mee als reserve. Zo duur zijn ze niet. En…een lekke pomp niet dichtkitten, maar wegdoen.
Camper-T
Berichten: 1171
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Defecte drinkwaterpomp



Bericht door Camper-T »

Zo heb ik ook een drukpomp overwogen. Eerst eens een Reich Power Jet proberen en als dit toch ook tegenvalt, dan een drukpompinstallatie.
Maar als eerder geschreven overtrof de Power Jet mijn verwachtingen en hebben we hiermee een prima waterstraal, ook om mee te douchen.
Oude pomp loshalen, nieuwe pomp er in, 5 minuten werk en alles weer in orde. Plus een reservepomp in de verpakking, klaar voor vervangen.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
DJSmiley
Berichten: 4033
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Defecte drinkwaterpomp



Bericht door DJSmiley »

Ik heb alleen een kraan. Drukpomp vond ik niet nodig en daar is mijn boiler ook niet geschikt voor.

Dus er hangt een dompelpompje in de tank. Wel wat maatregelen genomen om het makkelijk te houden
- Aansluitkabels met 2 wago klemmetjes in een klein lasdoosje
- Kraancontactje schakelt via een relais de pomp
- Budget (8 euro) klein pompje als reserve bij de reservetools/gereedschappen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Plaats reactie