Maar die zijn wel wat makkelijker te vinden:
Ouderwets, hij start niet:
1 geen brandstoftoevoer
2 eventuele gloeiplugproblemen
Nieuwerwets, hij start niet:
1 De sleutel leest niet in
2 welke sensor of ongevalschakelaar zorgt er voor dat er geen brandstoftoevoer is
3 welke sensor zorgt er voor dat de ECU de hogedrukpomp niet aanstuurt
En die laatste 2 punten kunnen heel omvangrijk zijn.
Dat is de merde aan de moderne techniek en dat gebeurt heeeeeeel veel: De uitleesapparatuur zegt dat alles in orde is en toch werkt het niet. Begin maar te zoeken hé!
Al 3 keer afgesleept met ons nieuwe buzzy
- Marcelgelebuscamper
- Berichten: 37
- Lid geworden op: wo 25 jan 2023, 14:10
Re: Al 3 keer afgesleept met ons nieuwe buzzy
Na 2 weken zonder storingen , een nieuwe cruise control ingebouwd .
Ziet er goed uit tot nu toe.
Bedankt voor het meedenken en oplossingen verzinnen.
Ziet er goed uit tot nu toe.
Bedankt voor het meedenken en oplossingen verzinnen.
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 676
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Al 3 keer afgesleept met ons nieuwe buzzy
Wij hebben problemen gehad met de cruise control (Ducato 140 pk / ZF-automaat, 2021). Betrof hier de originele af Fiat / Sevel ingebouwde cruise control. Bij het intrappen van de rem tijdens 'Cruise' gebruik (slechte gewoonte om de 'Cruise' uit te schakelen ), ging de motor in noodloop. En dat als je juist op de linkerbaan zit. Bleek inderdaad aan het contakt in het rempedaal te zitten. Is onder garantie vervangen. Sindsdien en 10.000 km verder, geen problemen meer gehad (en m'n leve gebeterd door nu het juiste toetsje te gebruiken )Marcelgelebuscamper schreef: ↑di 21 mar 2023, 17:31Garage heeft gebeld , ze vermoeden de cruise control (gelukkig bij Fiat voor aflevering ingebouwd)
Rempedaal signaal komt af en toe niet door, hierdoor motormanagement geheel in de war.
De cruise control kabels zijn nu verwijderd en we gaan testen.
Hoop dat dit de oplossing is .
Wat een gekkigheid moderne auto s
Sterkte met het vinden van de oplossing, Rob.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Re: Al 3 keer afgesleept met ons nieuwe buzzy
Mooi dat het opgelost is.Marcelgelebuscamper schreef:Na 2 weken zonder storingen , een nieuwe cruise control ingebouwd .
Ziet er goed uit tot nu toe.
Bedankt voor het meedenken en oplossingen verzinnen.
Wat een onzin hé van sommige: bus inleveren/terug geven aan fiat........
Omdat je paar keer vervelende storing hebt gehad....
Amerikaanse toestanden. Kinderachtig...
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
.
- Dekker-Achterhoek
- Berichten: 676
- Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
- Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
- Contacteer:
Re: Al 3 keer afgesleept met ons nieuwe buzzy
Misschien nog even ter aanvulling (en mogelijk nix met de storing te maken . . . .)
De electronica van de Ducato met MJT motoren en de 9 stap ZF-automaat maakt problemen als er gelijktijdig het rem en gas pedaal wordt ingedrukt. De motor gaat in noodloop en wil pas na enig 'pompen' op het gaspedaal, weer oppakken. Geeftt wel een uitleesbare OBD code (dus is terug te vinden)
Reed in het verleden vaak met een zware trailer achter m'n Land Rover met automaat (rij al m'n halve leven automaten ). Dan bleef de combinatie op een helling niet altijd 'hangen' op de slip van de koppelomvormer. Trapte je met je linker voet de rem in gaf je met rechts iets gas bij, zodat de koppelomvormer pakte en trok de combinatie soepel weg.
Dit gaat met de combinatie JTD en ZF-automaat niet meer lukken. Springt de motor meteen in zijn noodloop
Ook het zgn. 'Amerikaans'-rijden (links remmen, rechtervoet gas geven), wordt bij deze motorisering onmiddelijk afgestraft met een noodloop.
Heb er aan moeten wennen, Rob.
De electronica van de Ducato met MJT motoren en de 9 stap ZF-automaat maakt problemen als er gelijktijdig het rem en gas pedaal wordt ingedrukt. De motor gaat in noodloop en wil pas na enig 'pompen' op het gaspedaal, weer oppakken. Geeftt wel een uitleesbare OBD code (dus is terug te vinden)
Reed in het verleden vaak met een zware trailer achter m'n Land Rover met automaat (rij al m'n halve leven automaten ). Dan bleef de combinatie op een helling niet altijd 'hangen' op de slip van de koppelomvormer. Trapte je met je linker voet de rem in gaf je met rechts iets gas bij, zodat de koppelomvormer pakte en trok de combinatie soepel weg.
Dit gaat met de combinatie JTD en ZF-automaat niet meer lukken. Springt de motor meteen in zijn noodloop
Ook het zgn. 'Amerikaans'-rijden (links remmen, rechtervoet gas geven), wordt bij deze motorisering onmiddelijk afgestraft met een noodloop.
Heb er aan moeten wennen, Rob.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
"Rob, Licence to chill".
Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Al 3 keer afgesleept met ons nieuwe buzzy
De bus is teruggeleverdLambiek schreef: ↑di 11 apr 2023, 23:14Mooi dat het opgelost is.Marcelgelebuscamper schreef:Na 2 weken zonder storingen , een nieuwe cruise control ingebouwd .
Ziet er goed uit tot nu toe.
Bedankt voor het meedenken en oplossingen verzinnen.
Wat een onzin hé van sommige: bus inleveren/terug geven aan fiat........
Omdat je paar keer vervelende storing hebt gehad....
Amerikaanse toestanden. Kinderachtig...
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Om ze de mogelijkheid te geven hem afdoende te repareren
Wat ze dan ook uiteindelijk gedaan hebben
Is dus zo als het hoort
En als dat ,,Amerikaans,, is
Vooruit dan maar
Re: Al 3 keer afgesleept met ons nieuwe buzzy
Rob,je schrijft ik heb er aan moeten wennen,maar dat moet eigenlijk niet nodig zijn ,dat hebben andere merken ook niet ,maar zo gaat het steeds een probleem word opgelost,en een ander ontstaat ,daarom is een geheel opnieuw ontwikkelde Fiat,ook maar het beste,ipv steeds doorborduren op vergane glorie,er is immers een goede Automaat,met een Bosch branstofinspuiting,nu de bedrading en de massa nog
Hans