Bed/bank met Froli, iemand ervaring met er op zitten?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Bed/bank met Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door poldertoerist »

Beetje lange topictitel maar geeft wel weer wat de vraag is. Maar die ga ik nu nog wat langer toelichten....

In ons campertje hebben een bank die wij ombouwen naar bed. Op de bank liggen prima matrassen/kussens en de ondergrond is een plank.

Zelf slaap ik er prima op maar mw de poldertoerist voelt toch de plank te veel en daarom willen we een froli systeem inbouwen. Dat dit comfort toe zal voegen daar zijn we wel van overtuigd

Maar dan nu.. overdag is het bed dus bank. Zijn er hier froli gebruikers die dat ook hebben en dus op de froli schotels zitten? En indien ja, is dat fijn of niet? Of zit je dan de hele tijd te wiebelen?



I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Bed/bank net Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door joske501 »

Beste,

Ook wij slapen op de Froli bedveren, wij zijn daar heel tevreden van.
Om de Froli veren ook als zitbank te gebruiken is het niet echt aangeraden omdat de plaatselijke druk op de veren te groot is en deze een blijvende vervorming gaan over houden. Zelfs bij het gebruik voor een bed moet er een voldoende dikke stevige matras op liggen om plaatselijk niet al te veel te gaan doordrukken gedurende lange tijd om vervorming tegen te gaan.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Bed/bank net Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door poldertoerist »

Dankjewel Joske,

Dat klinkt inderdaad wel logisch.



I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Bed/bank net Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door LMC591A28JTD »

Hoi,
Wij hebben nu ook in ons bovenbed Froli. En ons matras is slechts ca. 5 cm dik. Het slaapt even goed als thuis, dus het is een geweldig systeem. Ik herken gewiebel niet en ook niet dat je er niet op kunt zitten, ik doe dat geregeld. Belangrijk is volgens mij dat je de afstand tussen de veerschoteltjes klein houdt en er dus voldoende plaatst.
In onze vorige Marco Polo zat overigens een Lattoflex systeem, Froli is duidelijk veel comfortabeler.
1.jpg
1.jpg (66.28 KiB) 1952 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (44.88 KiB) 1952 keer bekeken
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Bed/bank net Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door poldertoerist »

Dankjewel voor je reactie!

Omdat mw.de Poldertoerist toch echt slecht slaapt nu hebben we de vraag ook eens bij froli benelux neergelegd. Die gaven aan dat het prima kan, en hebben zelfs een legplan voor ons gemaakt incl. Een pakket op maat. Die kosten zijn te overzien en aangezien zij aangegeven al veel systemen voor vergelijkbare inrichtingen te hebben geleverd met positieve ervaringen gaan we het toch maar proberen.

Komende week komt het binnen. Dan inbouwen en een week later trekken we er bijna 2 weken op uit dus kunnen we het gelijk testen. Ik zal een update geven. (Als ik mijn eigen topic terug kan vinden want dat is via Tapatalk niet altijd even makkelijk ;-))



I'm not lost, I'm exploring!


Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Bed/bank met Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door poldertoerist »

Na een avondje Lego-en met mw de Poldertoerist heeft zij de Froli op de bank bevestigd..

Komende weken gaan we het ervaren
Over een week of 2 als de vakantie er weer op zit leest u hier de resultaten. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

I'm not lost, I'm exploring!

tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Bed/bank met Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door tonic »

Altijd leuk een terugkoppeling op de vraag. Zouden meer mensen moeten doen! :-B
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: Bed/bank met Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door spikee »

Ik ga mijn zit/slaapbank ook monteren met een "froli" achtig systeem, maar dan van een andere fabrikant. Ik vond froli maar erg prijzig. Dit scheelt zn 60-70%. Dit heb ik op marktplaats gevonden.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Bed/bank met Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door Dafluc »

Prijsverschil, is waarschijnlijk ook kwaliteitsverschil (maar niet altijd). Laat vooral nog even weten hoe het bevalt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Bed/bank met Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door linus »

Met het frolisysteem om op te zitten heb ik geen ervaring. In onze camper lag het onder onze bedmatrassen en volgens mijn ervaring is dat frolisysteem veel te slap. Het is net sterk genoeg om zonder belasting het matras of kussen van de ondergrond te houden voor de ventilatie. Bij de geringste belasting druk je die dekseltjes gewoon plat en lig je op de ondergrond.
Ik heb toen betere matrassen gekocht en in plaats van froli er een zogenaamde "matnext" onder gelegd: voor ons perfect.
Wat ik zeggen wil ? Om beter te slapen of te zitten moet je het volgens mij in de kwaliteit(hardheid, dikte ?) van het matras of kussen zoeken...
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 234
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Bed/bank met Froli, iemand ervaring met er op zitten?



Bericht door poldertoerist »

we zijn lekker 2 weken weggeweest, hebben heerlijk gefietst zo'n 360km, genoten van de omgevingen in Duitsland en Luxemburg top!

Maar dat willen jullie allemaal niet weten natuurlijk wel.. hoe de Froli op de bedbank is bevallen.
Eerst het slapen. prima! maar ik sliep altijd al prima (idd juiste matrassen scheelt veel) maar ook MW de Poldertoerist heeft prima geslapen. die voelde door het matras heen toch nog de plank en nu niet meer. Wij hebben overigens verschillende hardheid-zones.

Wat voor mij belangrijk was en waar ik dit topic voor gestart was.. Hoe zit het. ook prima. moest er eerst een beetje aan wennen, maar onze matraskussens hebben een harde en een zachte kant. met de harde kant boven zit het prima. Toch wel een kanttekening... De stof van onze kussens is vrij glad en als je een beetje gaat hangen (wat je na een dagje fietsen best wel wil doen :wink: ) dan begint het kussen makkelijk te glijden. dat is irritant. inmiddels ook opgelost want bij terugkomst heeft mw de Poldertoerist er direct riempjes aan genaaid zodat de kussens gefixeerd kunnen worden aan ringetjes die ik gemonteerd heb.

Dan is er nog een dingetje waar je rekening mee moet houden als je dit op je bedbank doet. De schotels zijn best nog wel hoog, dus ligt je kussen er echt boven op en heb je de schotels dus in zicht. dat moeten we nog wel even netjes afgaan werken. Dat gaan we doen met dezelfde stof als van de kussens. dus dat komt nog goed.

Kortom.. blij mee. met wat extra aanpassingkjes. Maar dat hoort toch ook wel een beetje bij de hobby.
Plaats reactie