Camperplaats Kristiansand reserveren?

Plaats reactie
Rhodez
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 19 mar 2023, 15:37

Camperplaats Kristiansand reserveren?



Bericht door Rhodez »

Allen,

Komende zomer ga ik met mijn vrouw en 2 dochters (11 en 9) voor het eerst met de camper naar Noorwegen. Tot op heden zijn we tentcamperen in Frankrijk, Italië en Duitsland gewend. Maar Noorwegen stond al lang op onze lijst! Om na de ferry van Hirthals naar Kristiansand niet lang te hoeven zoeken naar een kampeerplaats lijkt het mij verstandig om de eerste overnachting in Noorwegen te reserveren. Het hoeft niet luxe te zijn, want de volgende dag rijden we weer door. Toch kan ik camperplaatsen volgens mij niet reserveren. Klopt dat? En hebben jullie wellicht nog tips hierover?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: Camperplaats Kristiansand reserveren?



Bericht door jackeura »

Hoi Rhodez,
nee camperplaatsen reserveer je over het algemeen niet. Via park4night vindt je daar de mooiste plekken. Via Ut.no vindt je mooie wandelingen, het beste weerbericht vinden wij yr.no . Over het algemeen zijn we niet aan het fietsen geweest daar, wel sup en zwemmen we hebben een opblaasbare sup mee voor onze pubers). En veel wandelen dus. Het makkelijkste is ook eens te kijken op youtube voordat je weg gaat, via wohnmobil norvegen of camper norway vindt je erg leuke filmpjes, zo begint de voorpret al thuis. In noorwegen is eigenlijk alleen drank en verse groenten duurder dan in Nederland. Wij nemen vaak flink zoete aardappel mee en courgette, lekker lang houdbaar. Reserveren van de boot doe je het beste via de site van de maatschappij met .no op het einde in NOK, dat is een stuk goedkoper dan in Euro.
Veel reisplezier alvast,
Jack
Rhodez
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 19 mar 2023, 15:37

Re: Camperplaats Kristiansand reserveren?



Bericht door Rhodez »

Hoi jack,

Dank voor de snelle reactie! Mijn zorg met niet reserveren is dat er, zeker in de zomervakantie, geen plek meer is. De camperplaats in Kristiansand heeft volgens mij slechts 55 plekken. Ik ga er vanuit dat er wel meer dan 55 campers op die ferry zitten. Of maak ik mij voor niets zorgen?

Dank overigens voor de tips! Die app van park4night heb ik direct geïnstalleerd. Ziet er erg handig uit. Ut.nl en yt.no ga ik ook snel bekijken. Grappig dat suppen! Is het water daar niet te koud voor?

De tip van de boot had ik eerder al op dit forum gelezen inderdaad. Die tip heeft ons al meer dan 100 euro bespaard. Erg fijn!

Groet, Reinier
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperplaats Kristiansand reserveren?



Bericht door EasyBee »

Die camperplaats met 55 plaatsen is 1 van de 6 in de buurt van Kristiansand. 2 Betaalde plekken en 4 onbetaalde plekken. Bij elkaar zo'n 124 plaatsen.
En dan heb ik het alleen over de plekken in Campercontact. https://www.campercontact.com/nl/noorwe ... 8613293%7D
Voor nood zijn er ook nog 5 campings in de buurt met ook nog eens ruim 400 plaatsen https://www.campercontact.com/nl/noorwe ... 8613293%7D
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: Camperplaats Kristiansand reserveren?



Bericht door jackeura »

Rhodez schreef:
zo 19 mar 2023, 23:20
knip
Grappig dat suppen! Is het water daar niet te koud voor?
knip

Groet, Reinier
Hoi Reinier, als het maar warm is kan het zwemmen wel, althans wij hebben dat in de zomer daar wel gedaan. Maar het water is inderdaad niet echt warm. We gebruiken de sup meestal met een kajak peddel en met meerdere personen erop als meerpersoons kano. Ik zou hem niet meer willen missen. Bij andere bestemmingen naar zuidelijke landen gaat hij in de zomer ook overal mee.
Groeten,
Jack
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Camperplaats Kristiansand reserveren?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Rhodez schreef:
zo 19 mar 2023, 23:20
Dank voor de snelle reactie! Mijn zorg met niet reserveren is dat er, zeker in de zomervakantie, geen plek meer is.!

Groet, Reinier
En als er geen plek meer is, er zijn daar camping zat in de buurt, zoek je daar toch een leukerd van uit?
Heb je zekerheid dat je de 1e nacht onder de pannen bent.

Theo
Plaats reactie