Extremadura combineren met de N2 Portugal?

Plaats reactie
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Extremadura combineren met de N2 Portugal?



Bericht door Benninkjes »

Goedendag,

Wij gaan 3 maanden door Spanje en Portugal reizen en willen graag zowel de Exremadura als de N2 (route 66 van Portugal) zien. Hoe kunnen we die het beste combineren. We starten de reis via de Pyreneeën en pakken dan de kust van Spanje (kan niet veranderd worden ivm afspraak daar in Mei) en rijden dan verder naar het zuiden tot ongeveer Murcia. Daarna Granada en Sevilla en door naar Faro. En dan dus de N2 en de Extremadura maar die liggen gedeeltelijk "naast elkaar". Hoe zouden we die het beste kunnen combineren? Zijn er eventueel nog andere tips wat we vooral niet mogen missen of beter kunnen overslaan?

Ik zet dit topic zowel in Spanje als in Portugal omdat ik niet weet of iedereen beide onderwerpen leest. Excuus als dat als vervelend wordt ervaren (laatst kreeg ik daar een opmerking over toen ik een vraag over beide landen had gesteld).
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Extremadura combineren met de N2 Portugal?



Bericht door Cee Pee »

Dubbel posten is ook helemaal niet nodig en alleen maar verwarrend
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Extremadura combineren met de N2 Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

Het zal toch ook of de N2 = midden Portugal of de Extramadura = Spanje worden
Je kan wel gaan switchen tussen deze 2 , maar dan blijf je dus echt zig zag rijden
Toch kiezen :idea:
En bedenk , de extramadura in Juni/Juli is extra warm/heet
Via de N2 in Portugal zit je zo aan de atlantische kust, waar het dan veel beter uit te houden is
Zo maar een gedacht :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Extremadura combineren met de N2 Portugal?



Bericht door Johan v V »

Waarom zou je moeten kiezen? Er is niets tegen zigzag rijden. Bij camperen is wat mij betreft onderweg-zijn het doel. Als de route maar mooi is. En de extramadura ís mooi. Prachtig zelfs! Dan direct door het prachtige NP Monfragüe rijden. Uiteraard stoppen bij het uitzichtpunt Salto del Gitano en genieten van de (vale-) gieren en andere vogels die vlak boven je hoofd zweven! Ik zeg: doen!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Extremadura combineren met de N2 Portugal?



Bericht door Bob Diesel »

Ik bedoel ,en dat is vaker zo
Het is of of ,want en en lukt vaak niet
Heb je een reden om het nog een keer te doen

En dat,, naast elkaar liggen ,, is meer naast uit elkaar,
En Extramadura alleen is net zo groot als NL :idea:

Portugal is echt heel anders al Spanje
Maar beide de moeite waard :thumbup:

En alles kan en mag
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Extremadura combineren met de N2 Portugal?



Bericht door kampertjes »

Dan direct door het prachtige NP Monfragüe rijden. Uiteraard stoppen bij het uitzichtpunt Salto del Gitano
Zeker mooi! Maar Extremadura is veeeeeel meer dan Parc Monfrague. Neem de tijd en moeite om je in te lezen. Dan gaat er een wereld aan natuur en geschiedenis voor je open.
Maar zoals al gezegd, de kans op extreme hitte is midden in de zomer wel aanzienlijk. En het mooie groene en de bloemenweelde is ook niet veel meer van over. April is betere maand.
Veel plezier toegewenst
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Extremadura combineren met de N2 Portugal?



Bericht door Benninkjes »

Bedankt voor de reacties. Wij zijn nu in Spanje en zullen over een aantal weken in Portugal aankomen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of wel gaan zigzaggen of niet. De tijd zal het leren :wink: .

@Cee Pee: Niet iedereen leest zowel de Spanje als de Portugal berichten. Vandaar het dubbele posten.
Plaats reactie