Dynamo kabel

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Dynamo kabel



Bericht door myway »

Sirius schreef:
Kroppie schreef:
zo 19 mar 2023, 13:23
succes
Goedemorgen, heb gisteren nog een amperetang kunnen lenen en ben aan de slag gegaan.
Na het starten heb ik op een kabel gemeten dat hier een gemiddelde stroom liep van 8 a 9 ampere.
aangezien dat dit de enige stroom voerende kabel was moet het de dynamokabel zijn, nadat ik deze los genomen heb en wederom probeerde te starten kreeg de startmotor geen voeding, mijn vermoeden dat de dynamokabel via de startmotor wordt doorverbonden met accu blijkt helaas zo te zijn.
Heb een afspraak gemaakt met mijn automonteur om de bus op de brug te zetten om zo bij de startmotor te kunnen.
Al met al de meting is gelukt het gaf alleen niet het gewenste resultraat.
Dankjewel voor het meedenken.

mvgr. Robert
Beetje vreemd dat indien je de kabel dynamo-startmotor demonteert er niet meer gestart kan worden.
De startmotor haalt zijn stroom om te starten uit de accu en niet uit de dynamo.
Er moet dus nog een kabel lopen van de startmotor naar accu.
De kabel van de dynamo is er voor om de accu te laden en of die dan op de accu zit of op de startmotor maakt niet uit, er moet immers een kabel lopen van startaccu naar de startmotor.

Met de argofet moet de kabel van de dynamo naar de argofet en vandaar naar de verschillende accu’s

Zo dus

https://stroomwinkel.nl/fileuploader/do ... 3-100a.pdf
Sirius
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 mar 2023, 10:39

Re: Dynamo kabel



Bericht door Sirius »

myway schreef:
ma 20 mar 2023, 12:59
Sirius schreef:
Kroppie schreef:
zo 19 mar 2023, 13:23
succes
Goedemorgen, heb gisteren nog een amperetang kunnen lenen en ben aan de slag gegaan.
Na het starten heb ik op een kabel gemeten dat hier een gemiddelde stroom liep van 8 a 9 ampere.
aangezien dat dit de enige stroom voerende kabel was moet het de dynamokabel zijn, nadat ik deze los genomen heb en wederom probeerde te starten kreeg de startmotor geen voeding, mijn vermoeden dat de dynamokabel via de startmotor wordt doorverbonden met accu blijkt helaas zo te zijn.
Heb een afspraak gemaakt met mijn automonteur om de bus op de brug te zetten om zo bij de startmotor te kunnen.
Al met al de meting is gelukt het gaf alleen niet het gewenste resultraat.
Dankjewel voor het meedenken.

mvgr. Robert
Beetje vreemd dat indien je de kabel dynamo-startmotor demonteert er niet meer gestart kan worden.
De startmotor haalt zijn stroom om te starten uit de accu en niet uit de dynamo.
Er moet dus nog een kabel lopen van de startmotor naar accu.
De kabel van de dynamo is er voor om de accu te laden en of die dan op de accu zit of op de startmotor maakt niet uit, er moet immers een kabel lopen van startaccu naar de startmotor.

Met de argofet moet de kabel van de dynamo naar de argofet en vandaar naar de verschillende accu’s

Zo dus

https://stroomwinkel.nl/fileuploader/do ... 3-100a.pdf
Helemaal correct , in mijn situatie is de B+ aangesloten op mijn startmotor , van de startmotor loopt een 35mm2 kabel naar de startaccu dit is de voedingskabel van de startmotor , na het starten maakt de dynamo van deze kabel gebruik om de accu te laden om nu mijn laadstroom regelaar aan te sluiten moet de B+ losgekoppeld worden van de startaccu en dit kan dus alleen op de startmotor of op de dynamo en hier kan ik niet bijkomen.
Het was makkelijker geweest als de dynamo een eigen kabel naar startaccu had.
Plaats reactie