afkeur als camper RDW

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
ANTE
Berichten: 142
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:43
Locatie: omgeving cuijk

afkeur als camper RDW



Bericht door ANTE »

Beste camperaars.

Gisteren mijn bus bij de RDW aangeboden om te laten keuren als camper.
Ik heb mij precies aan de eisen gehouden die op de site van de rdw staan.
Bus is nu afgekeurd om 2 redenen.
Het bankje is niet gestoffeerd en er lag geen matras MET linnengoed :-? op de lattenbodem.
twee jaar geleden ook een bus aangeboden voor keuring camper en toen werd die zo maar goedgekeurd.
Zijn de keuringseisen aangescherpt of heb ik de verkeerde keurmeester getroffen...
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door FrankdB »

Ik heb dat zelf nooit bij de hand gehad maar was er geen mogelijkheid om met de keurmeester door die eisenlijst van de RDW site te lopen? En haar/hem te laten uitleggen waar die eisen waarop is afgekeurd staan vermeld?

Frank
ANTE
Berichten: 142
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:43
Locatie: omgeving cuijk

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ANTE »

Dat heb ik zeker met hem besproken. Ook gevraagd waar ik dat op de site kon zoeken naar de specifieke keuringseisen.
Als antwoord kreeg ik dat ik dat zelf uit moest zoeken. Was niet zijn werk :bang:
Hij vertelde wel dat er veel tijdelijke inbouwmeubels aangeboden werden op MP en dat ze dat tegen gaan werken.
Hebben ze wel een punt vindt ik maar als je toch gewoon aan de eisen voldoet die RDW op de site vermeld hebben?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Cee Pee »

Als je zulk soort antwoorden krijgt denk ik eerder dat niet "ze" maar "hij" dat tegen wil werken en het geen RDW beleid is.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 600
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door walda »

Dat het bankje niet gestofferd is kan geen afkeur zijn; Matras en linnengoed is hier op het forum vaker besproken en geadviseerd om op het bed te hebben tijdens de RDW keuring tot camper.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Kroppie »

bed opmaken en op het bankje een paar kussens van de bank thuis, en weer ter keuring
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80382
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Dafluc »

Als je ziet hoe bussen soms worden aangeboden kan ik me overigens wel voorstellen dat keurmeesters het een beetje zat zijn. Waarmee ik niks wil of kan zeggen over dit specifieke geval.
Afbeelding
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door Will »

Inderdaad, ik vind dat de RWD groot gelijk heb pas keuren als de bus officieel is ingericht en niet met een kistje en een spoelbak.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door hathi »

Juist,dat mag ook wel eens gezegt worden,…..het is door sommigen er ook naar gemaakt,door op het randje van de wet te gaan balanceren,en nu scherpere eisen ,kon je dus verwachten,….en de RDW voert enkel het nieuwe beleid uit, dus je kan het ook anders zien n.m.dat de ene dienst eens samenwerkt met de andere dienst
Laatst gewijzigd door hathi op za 18 mar 2023, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
ANTE
Berichten: 142
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:43
Locatie: omgeving cuijk

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ANTE »

Helemaal mee eens dat er scherper gecontroleerd wordt. Het is echt een ratjetoe wat ze soms aanbieden maar dan zou het fijn zijn als er vanuit de RDW duidelijkheid is hoe het dan precies moet. Mijn zitbankje die voldeed aan de afmetingen naar was niet gestoffeerd. Dan is het in de ogen van de keurmeester geen bankje maar een constructie :bang:
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door doov »

Ik snap dat wel. Zou je er ook op gaan zitten zonder polstering?
Nee toch!

Matras idem.

Maar het zal wel gewicht op je kentekenbwijs schelen en dus MRB.
Wees volwassen en pak je verlies.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door hathi »

Volkomen terecht,…..
zal dan ook wel een constructie zijn ?…en een keurmeester ziet echt het verschil wel tussen beiden ,..zo ook voor de rest van de door de wet bedoelde voorschriften
Laatst gewijzigd door hathi op za 18 mar 2023, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
ANTE
Berichten: 142
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 18:43
Locatie: omgeving cuijk

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door ANTE »

Vindt het niet erg dat het aanwezig moet zijn. Absoluut niet. Als het mij om het gewicht zou gaan zou ik ook nog niet de isolatie wanden plafond en vloer erin gemaakt hebben. Gaat mij puur om de duidelijkheid
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: afkeur als camper RDW



Bericht door FrankdB »

Precies. Nu lijkt het een loterij: als je de volgende keer een andere keurmeester treft met nieuwe, niet gedocumenteerde eisen, kan je weer terug.

Ik zou overwegen mijn beklag te doen bij de RDW. Maar wel pas nadat de camper is goedgekeurd.

Frank
Plaats reactie